Gå til innhold

Vant til "bråk"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man gjøre en baby vant til at det er lyder når han/hun skal sove? Eller kommer dette bare an på babyen? Har helst ikke lyst å liste oss rundt hver gang hun skal sove, tenker jo ikke å bråke skikkelig men vanlige hverdagslyder, er det lurt å f.eks la døra til soverommet være åpen slik at det ikke blir helt stille eller er dette bare dumt? Hva er deres erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Min datter er vant til lyder og litt støy. Hun er vant til at det er folk i huset, at jeg støvsuger, at jeg har på tv eller spiller musikk, at naboen klipper gresset osv. når hun skal sove og hun sovner uansett.

Var veldig bevisst på dette helt fra hun var nyfødt at jeg ikke skulle trippe på tå og være musestille når hun skulle sove.

Noen barn er mer var for lyder så det er sikkert ikke så enkelt for alle, men lev som normalt (og la naboene leve som normalt;) selv når barnet skal sove.

Skrevet

Her så gjorde vi ikke noe spes for å lære han å leve med støy. De første ukene så sov han i stua med oss på kveldene, og da hørte han jo tvlyder og snakking. Samtidig som det var sommer, så da kom det hagelyder fra naboer, prating, unger som leker osv.. Normale dagligdagse lyder. Så mitt tips er å leve som normalt og om ungen skulle vise seg at den er var på lyder, så kan dere heller tenke på å liste dere..

Skrevet

Takk for svar, tingen er at babyen vår pleier å våkne ganske lett på daglurene (og vi sliter generelt med dagsoving) og før den tunge søvnen kommer på kvelden, blir lett sånn at vi lister oss rundt da for å slippe å roe ned på nytt osv..men lurer på om vi gjør oss en bjørnetjeneste eller om det bare er slik vårt barn er. Usikker på om det nå er forsent å slutte å liste seg..babyen er 6 mnd.

HI

Skrevet

Det kommer helt an på ungen. Min eldste kunne sove gjennom hva det skulle være, og jeg mente jo at det var fordi vi hadde "vendt han til lyd". Så kom nummer to...Han kunne våkne av at noen skar brød i rommet ved siden av. Så etterhvert så ble vi ganske stille av oss. Det gikk seg heldigvis til etterhvert, og nå som han er 16 så kunne vi nok demontert huset rundt han uten at han hadde gjort annet enn å grynte og snu seg i senga ;)

Skrevet

Hehe våkne av å skjære brød ja, er akkurat sånn vår er nå. Godt å høre fra noen som har opplevd begge deler for føler alle sier til oss at vi må venne ungen til lyd, men er ikke så lett. Det er noe med det at når man har vekt babyen gang på gang så blir man etterhvert stillere fordi man ikke orker mere..men selvfølgelig jeg skulle ønske vi slapp å liste oss og tenker derfor på om jeg skal prøve å "bråke" mere å se hva som skjer..

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...