Drømme Stress ned-mamma Skrevet 16. januar 2012 #1 Skrevet 16. januar 2012 Er litt usikker på om jeg skal legge ut noe penger på det etter å ha lest denne artikkelen: http://www.tv2.no/underholdning/hjelperdeg/gir-denne-barnet-ditt-falsk-trygghet-3295985.html Hva er din erfaring? Brukte du gravidbelte? Syns kanskje det er litt drøyt å kalle det "falsk trygghet" hvis det er like sikkert som vanlig bilbelte, men det var ikke poenget
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2012 #2 Skrevet 16. januar 2012 Bortkastede penger og kun nyttig om du føler det vanlige beltet er ubehagelig.. Det har ingen effekt i forhold til sikkerhet så det er absolutt falsk trygghet om gravide tror de er sikrere om de bruker slikt belte.. Det aller viktigste er å bruke setebelte og å bruke det korrekt, dvs dra det godt ned på hofta og stram godt.... Jeg har ikke brukt det og anbefaler det IKKE..
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2012 #3 Skrevet 16. januar 2012 Jeg brukte det i første graviditet, da jeg følte det veldig ukomfortabelt med beltet brukt vanlig, men denne gangen har jeg ikke brydd meg med det - blant annet fordi det nettopp jo ikke har noen effekt sikkerhetsmessig, så da blir det mest for komfortens skyld. Og denne gangen har jeg ikke hatt noen problemer med komforten.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2012 #4 Skrevet 16. januar 2012 Jeg jobber tett oppimot trafikketterforskning mtp ulykker og skader, og det er som man sier -BeSafe beltene er ikke "stramme" nok til å holde beltet i samme possisjon under en bråstopp, iallefall ikke om du har beltestrammer (noe alle fleste biler ifra 90-tallet+ har). Og det er bra! Er beltet plassert rett, vil det ikke skade foster uansett! -Uansett er det viktig å plassere beltet godt over hoftene(!) og stramme til(!) (ikke slakt fordi det er mer behagelig) Man har jo funnet ut at belte som BeSafe gjør at flere bruker belte, derfor er det et positivt element. Eneste typen som kan ha en effekt er den typen hvor en sitter på en (hard)pute, og det der er festet en metall hempe man fester bilbeltet i. -Denne vil holde beltet unna magen. Problemet er jo at da er det større/om ikke garantert risiko for at man brekker lårbena om man har høy hastighet og beltestrammer slår inn... Bruker selv BeSafe, for comfort -Orker ikke ha noe stramt nær magen.
Nummer tre <3 Skrevet 16. januar 2012 #5 Skrevet 16. januar 2012 Den artikkelen er ganske gammel.. Da jeg gikk gravid sist i 2008 var det mye snakk om dette belte og at det var en falsk trygghet og ikke godkjent.. Jeg brukte det da og bruker det igjen nå. Jeg mener å ha lest et sted at de har skiftet mening og at det er anbefalt å bruke det allikevel.. Det er uansett mer behagelig syns jeg.. Men det er jo en smaksak..
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 16. januar 2012 Forfatter #6 Skrevet 16. januar 2012 Så da skal man bare gjøre hva man føler er mest behagelig da. Eller noe sånn Tusen takk for svar i alle fall, så ble jeg bittelitt klokere på denne veien..som jeg er så altfor uvitende på, merker jeg (ja, venter første)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå