Anonym bruker Skrevet 16. januar 2012 #1 Skrevet 16. januar 2012 Venninnen min har mistet søsteren sin, pga. sykdom. Hun har vært syk en periode - men hun var alt for ung til å dø. Jeg syns så forferdelig synd på venninnen min. Er det noen av dere som har mistet noen som står dere nær? Hvordan liker dere isåfall at andre forholder seg til dere rett etter tapet? Venninnen min er hos familien sin nå, og kommer ikke hjem på en stund.. Jeg vil så gjerne gjøre noe for henne slik at det skal bli godt for henne å komme hjem igjen... Noen som har tips eller innspill til noe jeg kan gjøre for å vise at jeg bryr meg og er her for henne?
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 16. januar 2012 #2 Skrevet 16. januar 2012 Om du har nøkkel til leiligheten hennes ville jeg vasket og shinet hele den, kjøpt inn mat som er sunn og lett å lage. Hun orker neppe å vaske og det frister ofte ikke å kokkelere. Skift på sengen og i det hele tatt. Kjøpt inn noen blomster. Si til henne at du er der, og at du tenker på henne. Vær ærlig med at du ikke helt vet hvordan du skal forholde deg til dette, så hun må bare si hva hun ønsker/ ikke ønsker.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2012 #3 Skrevet 16. januar 2012 Tusen takk for godt svar. Jeg har ikke tilgang til huset hennes men skal stå klar med mat og blomster til hun kommer hjem i hvert fall. HI
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2012 #4 Skrevet 16. januar 2012 jeg har mistet både søsteren min og pappa, og de beste vennene passet da på å ta med meg ut og fant på ting og de lot meg prate om det så mye jeg hadde behov for. Jeg synes det var værst med de som tydelig synes synd på meg og så på meg med trist blikk, da visste jeg ikke helt hva jeg skulle gjøre, og best likte jeg de som ikke var redde for å være som vanlig og tørte å le selv om jeg var der, og fikk meg til å le.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 16. januar 2012 #5 Skrevet 16. januar 2012 Ordne praktiske ting for henne, lag en ladning med god middagsmat som hun kan ha i frysa, tilby deg å vaske hos henne, handle for henne etc. Og VÆR der. VÆr tilgjengelig, vis at du bryr seg. Det gjør ingenting om du ikke vet hva du skal si, det holder at du viser at du bryr deg. Er hun som meg, gjør også en god klem og mulighet til å prate underverker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå