Anonym bruker Skrevet 16. januar 2012 #1 Skrevet 16. januar 2012 Jeg har en halvtime å gå til jobben, det tar lenger tid med buss pga omveien. Nå har jenta vår på 3,5år fått plass i en bhg like ved jobben, og av praktiske årsaker har vi nå valgt å bytte. MEN ser det dumt ut å trille til barnehagen? Hvilken vogn bør vi satse på ? Ser for meg at vi kommer til å trille så lenge hun er i bhg der, pga avstanden.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2012 #2 Skrevet 16. januar 2012 Jo, det ser litt dumt ut med så store unger i vogn, jeg tenker de er handikappet på et vis når jeg ser det... Men hvorfor bry seg om hva andre tenker, for dere er det praktisk å trille, mye sunnere og miljøvennlig enn å bruke bil også, så trill ivei Søsteren min har en sønn som satt i vogn til han var nesten 6 år (han har div diagnoser og blir lett utmattet da) og hun brukte Emmaljunga Scooter helt til han sluttet sitte i vogn.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2012 #3 Skrevet 16. januar 2012 Hvordan går hun til vanlig da? kan hun gå i et passe tempo, eller går hun seeeent og bare surrer? hender det at du må bære henne halve veien for hun ikke orker? Tror jeg ville hatt en lett paraplytrille med, tilfelle hun ble sliten, og hun er jo sikkert trøtt etter en lang dag i barnehagen uansett, men ville kjøpt en ny og dyr vogn altså, for er jo sikkert ikke lenge til hun vil gå hele veien selv.Ser jo ikke dumt ut å trille, det er det siste du bør tenke på..
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2012 #4 Skrevet 16. januar 2012 Hvis hun skal gå selv vil dere kanskje bruke en del lenger tid enn om hun sitter i en vogn, og det er gjerne ikke om morgenen man har best tid til det, eller ork til om ettermiddagen for å si det sånn. Men det er du som kjenner henne og vet om hun er villig til å gå så langt eller ikke. Hadde det vært meg hadde jeg tatt vogn. Om jeg skal ta utg.pkt i de vognene jeg har til min 3 åring, en Emmaljunga Scooter og Quinny Zapp, så hadde jeg tatt Zappen, om føret og veien tillater det.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2012 #5 Skrevet 16. januar 2012 HUn er en surrer og følger med på absolutt alt som skjer. Hun er "hvorfor det" typen når vi er ute på tur.. Hadde ikke lyst til å bruke over en time hver vei til bhg og jobb, spesielt ikke når det er skikkelig dårlig ruskevintervær! Men til våren og lysere dager kommer jeg nok til å bruke den ekstra tiden det tar å gå til bhg.. Det ordner seg vel!
Berta_78 Skrevet 16. januar 2012 #6 Skrevet 16. januar 2012 Skjønner ikke hvorfor folk er så opphengte i at større barn ikke skal sitte i vogn? De sitter jo alternativt i bilsetet - regner med at de færreste har tid til å gå en time med en treåring som blir sliten..? Jeg har heldigvis kort vei og går med barna, men reagerer aldri når barna kommer i vogn. Synes det er mye mer irriterende med bilene som lager farlige situasjoner og spyr ut eksos, skal jeg være ærlig.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2012 #7 Skrevet 16. januar 2012 Hvordan går hun til vanlig da? kan hun gå i et passe tempo, eller går hun seeeent og bare surrer? hender det at du må bære henne halve veien for hun ikke orker? Tror jeg ville hatt en lett paraplytrille med, tilfelle hun ble sliten, og hun er jo sikkert trøtt etter en lang dag i barnehagen uansett, men ville kjøpt en ny og dyr vogn altså, for er jo sikkert ikke lenge til hun vil gå hele veien selv.Ser jo ikke dumt ut å trille, det er det siste du bør tenke på.. Ville IKKE kjøpt..... Skal det stå..
lille sprelle Skrevet 16. januar 2012 #8 Skrevet 16. januar 2012 En halvtime betyr ca 2 km? Jeg hadde satset på å ha beredskap i form av vogn, eller om du synes det er greit å bære. En bæresele, eller en tur opp på skulderene. Som du sier, det blir litt væravhengig. Snupp her på samme alder, går fint 1 km og kunne sikkert gått lengre, de går jo lange turer i barnehagen, men det er jo enkelte dager hun er "sliten" og da blir det kanskje laaaaangt med et survete barn og hvis hun skulle bli syk e.l. Jeg tror jeg hadde satset på vogn nå i vinter, og så over til fots når våren kommer!
Miksmaks Skrevet 16. januar 2012 #9 Skrevet 16. januar 2012 Hva med å sykle? Da kan hun sitte i tilhenger. Ellers må du ikke bry deg om hva andre tenker, gjør det som er mest praktisk for dere.
Gjest irismor Skrevet 16. januar 2012 #10 Skrevet 16. januar 2012 Bruk sykkel og ha barnesete eller tilhenger.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2012 #11 Skrevet 16. januar 2012 En halvtime betyr ca 2 km? Jeg hadde satset på å ha beredskap i form av vogn, eller om du synes det er greit å bære. En bæresele, eller en tur opp på skulderene. Som du sier, det blir litt væravhengig. Snupp her på samme alder, går fint 1 km og kunne sikkert gått lengre, de går jo lange turer i barnehagen, men det er jo enkelte dager hun er "sliten" og da blir det kanskje laaaaangt med et survete barn og hvis hun skulle bli syk e.l. Jeg tror jeg hadde satset på vogn nå i vinter, og så over til fots når våren kommer! Det er sikkert mer enn 2 km. Jeg går ca. 4 - 4,5 km på 30 min. Så ville brukt vogn.
Mandalas Skrevet 16. januar 2012 #12 Skrevet 16. januar 2012 Jeg hadde uten tvil hatt vogn! Min eldste satt forresten i vogn til han var rundt seks år Yngste var fire år. Pga våre forhold var det uten tvil det beste for oss!
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2012 #13 Skrevet 16. januar 2012 Men hvilken vogn ville dere hatt? Vi har en city cross fra før.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2012 #14 Skrevet 16. januar 2012 hm... rart... jenta begynte å gå til og fra bhg når hun var 1.5... hun vil ikke sitte i vogn... eneste vi bruker den til er soving.. rart at en så stor unge sitter i vogn ja
Mandalas Skrevet 16. januar 2012 #15 Skrevet 16. januar 2012 hm... rart... jenta begynte å gå til og fra bhg når hun var 1.5... hun vil ikke sitte i vogn... eneste vi bruker den til er soving.. rart at en så stor unge sitter i vogn ja Ja, det er utrolig rart at barn er forskjellige. Jeg skjønner det bare ikke. Antar at dere enten bor nærme bhg eller har god tid på morgenen
jentemamma Skrevet 16. januar 2012 #16 Skrevet 16. januar 2012 Jeg hadde uten tvil syklet, eventuelt brukt ergo eller meis! Synes det er tungt å trille et så pass stort barn!
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2012 #17 Skrevet 16. januar 2012 Jeg hadde uten tvil syklet, eventuelt brukt ergo eller meis! Synes det er tungt å trille et så pass stort barn! Det er da tyngre å bære enn å trille
jentemamma Skrevet 16. januar 2012 #18 Skrevet 16. januar 2012 Synes ikke jeg! I sommer hade jeg 4- åringen noe i ergo på lengre fjellturer og det var MYE lettere enn å skulle trille henne. Tror nesten ikke jeg hadde greid å dytte henne opp bakken hvor vi bor, hehe! Tyngden blir fordelt på en helt annen måte, i tillegg veier vogna en del den også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå