Anonym bruker Skrevet 16. januar 2012 #1 Skrevet 16. januar 2012 Finnes det noe kalulator eller tabel som viser hvor mye reduksjon man får med en gitt inntekt? Og blir studielån og stipend regnet som inntekt i denne sammenheng? Vi er en familie på 4 som har vanlig lønn på ca 180.000kr i året før skatt, pluss stipend og lån fra lånekassa på 9000kr i mnd og barnetrygd på 970x2. Hva vil vi måtte betale for en fulltidsplass evt en 60& plass? (barn nr 2 er skolebarn)
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2012 #2 Skrevet 16. januar 2012 Du må nesten høre med kommunen din ettersom det er ulik praktis på dette med redusert regning når man har lav inntekt. Du vet at med en 60% plass i barnehage så kan dere søke om kontantstøtte også?
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2012 #3 Skrevet 16. januar 2012 Her er prisene for kommunen jeg bor i, regner med at kommunen din har noe lignende på sine nettsider. Men disse prisene er vel maxpriser og skal gjelde i hele landet?
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2012 #4 Skrevet 16. januar 2012 Barne er for gammelt til kontantstøtte, men takk for tipset Det er ingen link i innlegget ditt #3? Ja, det beste er vel å ringe kommunen.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2012 #5 Skrevet 16. januar 2012 Her er prisene for kommunen jeg bor i, regner med at kommunen din har noe lignende på sine nettsider. Men disse prisene er vel maxpriser og skal gjelde i hele landet? Sorry, her er linken http://www.arendal.k...ehage---priser/
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2012 #6 Skrevet 16. januar 2012 Tusen takk Jeg har ringt kommunene og fått beskjed om at de regner 9,45% av skattbar inntekt på 100% plass. Og hvis man da f. eks skal ha 3-dagers plass regner man 60% av det igjen. Noe som da for våres del blir litt over 1000kr for 3-dagers plass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå