Gå til innhold

Se hit dere som gir barna deres NAN.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ferdigblandet NAN på boks som jeg skal gi til vesla etterpå. Hun har bare fått morsmelk til nå og jeg aner ikke hvor mye hun spiser til hvert måltid. Husker fra sist jeg hadde småbarn at det står en oversikt på boksen med NAN pulver over hvor mange ml. de gjenomsnittlig skal ha ut i fra hvor gamle de er.

Hun her er nå 6 uker.

Noen som kan hjelpe meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mini her har bare fått flaske fra starten av, og når hun var 6 uker drakk hun rundt 100 ml :) Du kan jo bare gi det først og se om det er nok. hun stopper helt sikkert hvis hun ikke vil ha alt.

Skrevet

Her låg vi på ca 65ml når vesla var på samme alder. Men hun drakk samme mengde veldig lenge..

Skrevet

100-150 et ett måltid for 1-2 mnd. Men det er veldig individuelt.

Skrevet

Ok. Takk for svar.

Da vet jeg sånn ca. og så får vi bare prøve oss litt frem :)

Skrevet

Jeg lagde vel en 150-200 ml som jeg gav som første måltid. Så regnet jeg bare ut hvor mye hun drakk og laget litt ekstra og gav henne :)

Men hun spydde av NAN så jeg byttet merke etterhvert :)

Skrevet

Jeg lagde vel en 150-200 ml som jeg gav som første måltid. Så regnet jeg bare ut hvor mye hun drakk og laget litt ekstra og gav henne :)

øøhhh... Kan være hun drakk til hun spydde ;) 200 ml hørtes voldsomt mye ut til en på 6 uker ;)

Skrevet

Her klarer vesla mi maks 150 ml. Hun er nå 9mnd.. :P På den alderen drakk hun kanskje 65ml.

Skrevet

øøhhh... Kan være hun drakk til hun spydde ;) 200 ml hørtes voldsomt mye ut til en på 6 uker ;)

Hun sa vel ikke at babyen drakk 200 ml, men at det var det hun tilbød... ;)

Min jente sprutguplet masse i starten, men når vi byttet fra NAN til Hipp, stoppet det. Det er jo ikke uvanlig at det er endel gulping i starten mens de venner seg til hvor mye de skal drikke, men jeg tipper bytte av merke hadde litt med at det stoppet å gjøre også ikke bare alder... :)

Alle babyer er forskjellige, men hvis babyen din begynner å gulpe masse når hun får NAN hi, ville jeg prøvd et annet merke (f.eks. Hipp) og sett om det var bedre. :)

Skrevet (endret)

Jeg tilbydde henne det, tror hun drakk rundt 120. Jeg pumpet og gav flaske, og hun drakk mindre mm enn mme. Og da jeg kom hjem fra sykehuset hadde jeg verken pumpe eller energi til å pumpe, så jeg gav NAN på den måten (hun åt den mengden mm og etter 2 dager). Men det var rett og slett for å se hvor mye hun drakk, for hun økte nesten annen hver dag. (hun er og blir matvrak, og vokser som et uvær)

Grunnen for hun spydde (vil ikke kalle det å vrenge magen etter nesten hvert måltid for å gulpe) var for at hun ikke tålte, NAN, HIPP og hyperallergivenlig mme. Endte opp med holle, hun spyr opp andre merker enda...

Forresten, da hun var 6 uker drakk hun noe ala det, da hun var 2 uker var hun på 120 ml ;)

Endret av Idril Vardamir
Skrevet

Her drakk babygutten min 100 ml annenhver time når han var 3-4 uker gammel - det var utpumpet mm som jeg gav på flaske. Han gikk da SVÆRT fort opp i vekt, men det er jeg evinnelig takknemlig for nå som han sliter med gastroenteritt og ikke vil ha noe som helst å spise/drikke :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...