Gå til innhold

Dere som prøver å bli gravide. Tar dere Folat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilket merke tar dere og når begynte dere?

Det anbefales å starte 3 mnd før befruktning, men man vet jo aldri hvor lang tid man trenger for å bli gravid. Jeg lurer litt på om det er farlig å ta det hver dag, hvis man plutselig må bruke lang tid på å prøve.

Vi skal begynne å prøve i april, så da må jeg starte nå i februar. Derfor jeg lurer! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynte med det, men avsluttet etter en stund. Rett og slett fordi vi prøvde i nesten 2 år med førstemann. Så da startet jeg på folat igjen med en gang jeg fikk positiv test.

Startet også ved positiv test med nr 2.

Skrevet

Jeg begynte 3 mnd før prøvestart begge ganger. Med første tok det 6 mnd å bli gravid og med andre 1 mnd.

Folat er vannløselig så ikke farlig å ta over tid. Det du ikke trenger skilles ut med urinen.

Skrevet

Å, det visste jeg ikke! :) Takk for informasjon! :) HI

Skrevet

Å, det visste jeg ikke! :) Takk for informasjon! :) HI

Skrevet

Alle kvinner i fruktbar alder anbefaler å ta folat i tilfelle de blir gravide med eller uten vilje..

Ta en multivitamin beregnet på kvinner så er de tilsatt mer folat enn vanlige multivitaminer. Da får du det du trenger hele tiden, og du kan ikke begynne for tidlig med folat.

Lykke til med prøvingen.

Skrevet

Folat bør du kanskje ta i ny og ne uansett om du er gravid eller ikke. Folatmangel er den nye folkesykdommen, sa legen min for et par år siden. Han skrev ut mange anbefalingsbrev på folat hver uke til sine pasienter, på få år hadde det blitt stor endring. Jeg var en av de:P

Hovedgrunnen var endisig kosthold.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...