Anonym bruker Skrevet 15. januar 2012 #1 Skrevet 15. januar 2012 Saken er sånn her: jeg har den daglige omsorg for barna. Han kjefta på meg i dag fordi jeg ikke følger barna inn på sfo på morran, og fordi jeg ringer sfo på ettermiddagen å ber de om å komme ut. Han mener det er feil og latskap Han er så heldig at han har fleksitid på jobb, det har ikke jeg. Jeg kan faktisk ikke komme 5 min for sent(har åpning) og jeg går skole. Så kommer det en annen sak. Han mener de kan gå hjem til han etter skolen, det er vel 30 min å gå for dem. en av dagene så hadde eldste gått innom en venn, med lov, og gått hjem på kvelden. Jeg mener barnet er for lite til det. går i 2 kl, men så lenge de er hos han, så sier jeg ikke noe. er jeg eller han på bærtur?
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2012 #3 Skrevet 15. januar 2012 Begge, han bestemmer når de er hos han, du bestemmer når de er hos deg! Jeg ville ikke ringt inn og bedt ungene komme ut fra sfo på ettermiddagen, jeg henter dem og er enig med mannen din. Men jeg kan fint la 2.klassingen min besøke en venn på egenhånd og gå hjem senere på ettermiddagen.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2012 #4 Skrevet 15. januar 2012 Ja, mener jeg å bestemmer når de er hos meg, og han bestemmer når de er hos han. Jeg gjør det som passer oss. Ungene har aldri klaga!!! Når jeg går inn å henter så ender jeg gjerne opp med å stå å vente i 20 min før de får gjort seg ferdig, og det er ikke alltid vi har tid til det. da er det lettere når vi har dårlig tid at de kommer ut. og det er ikke hver gang jeg ringer heller. HI
Studine mevik Skrevet 16. januar 2012 #5 Skrevet 16. januar 2012 Dere har rett begge to. Jeg personlig ville fulgt barnet inn på sfo på morgenen, men siden tid er et problem så ville jeg kanskje bedt personale om å hjelpe til å kle av og henge ting på plass, slik at det bare blir å følge barnet inn og møte personalet for så å snu i døra. Jeg ville nok også prøvd å unngå at personalet må sende barnet ut hver dag. Så lenge du henter så synes jeg du bør gå inn selv mesteparten av tiden. Det er forskjell på barn og andre er mer modne enn andre. Noen barn kan gå hjem på egenhånd, mens andre ikke er modne nok for det før de blir litt eldre. Hvis BF mener at deres barn er modent nok til å gå hjem på egenhånd, så er jo det en vurdering han har tatt. Kanskje du kan prøve å det du også, siden du har så dårlig tid når du henter. Da kan du isteden kjøre rett hjem fra jobb/skole og møte barnet der. Men uansett så gjør dere som dere mener er best når barnet er hos hver av dere og så lenge ingenting kan regnes som uansvarlig så er det ene like riktig som det andre
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2012 #6 Skrevet 16. januar 2012 Hjem til meg kan de desverre ikke gå, de må da ta buss. Personalet møter oss ikke i døra, de har to forskjellige innganger(to forskjellige klasser) på sfo. De sender ikke ut hver dag da, det skal være sagt. Men samtidig så syns jeg det er unødvendig å bruke 20 min på å stå å vente på de fordi de "bare skal". Men får bare gjøre som han sier, orker rett og slett ikke krangle med han. Men da har jeg full rett til å si at de faktisk ikke skal gå hjem på kveldene fra venner på en fredagskveld. DET liker ikke jeg nemlig.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2012 #7 Skrevet 16. januar 2012 Hallo?? Barna går i 2. klasse. Dem er vel 7 år og klare vel selv å gå inn på sfo, kle av seg og henge tingene sine på plass? Mamma trenger vel strengt tatt ikke å følge dem inn. Såpass kan de klare seg selv, syns jeg. Min 2. klassing klarer hvertfall det og han fylte nettopp 7 i romjula. Jeg følger han til uteplassen på sfo, sier hadet der også går han inn selv. Men ellers gjør jeg som deg HI. Ringer til sfo og ber dem på forhånd si til barnet mitt at han skal være klar til jeg kommer. Jeg sliter også med dårlig tid om ettermiddag ved hentetid. Heldigvis klager ikke far på det. For det er som du sier: han bestemmer hos han, og jeg bestemmer hos meg. Så derfor syns jeg at han er på bærtur.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2012 #8 Skrevet 16. januar 2012 Jeg synes det blir mye mas på de ansatte om foreldre stadig ringer når noen skal hentes. Her godtar de ikke det. Beskjeder skal leveres skriftlig om morgenen. Telefonen er bare for nødstilfeller. Hvis deres SFO synes praksissen er ok er det jo sikkert greit, men jeg ville ikke gjort det sån.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 16. januar 2012 #9 Skrevet 16. januar 2012 Så de er ikke store nok til å gå alene til og fra SFO, men store nok til å gå hjem alene til han?
Pip'77 Skrevet 16. januar 2012 #10 Skrevet 16. januar 2012 Min sønn går i 3. klasse nå og har gått til og fra skolen selv siden han gikk i 1.klasse. Han har ikke lang skolevei og klarer fint å kle av og på seg selv. La nå dem bli litt selvstendig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå