Anonym bruker Skrevet 15. januar 2012 #1 Skrevet 15. januar 2012 Har tatt all teorien innen dette, og har bare praksis og en muntlig/praksis eksamen igjen. Men hvordan var det når dere tok praksis? Hadde dere EN person dere skulle forholde /lære dere ting? Hva fikk dere opplæring i? Er klar over at det vil nok variere litt etter hvor man har praksis.. Gruer meg en del, er redd for å føle at jeg er i veien. Var det lett å få seg jobb etterpå og hvordan trives dere i jobben?
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 16. januar 2012 #2 Skrevet 16. januar 2012 Tenkte jeg skulle svare deg her. Er veldig forskjell på om du jobber/er i praksis på legekontor eller sykehus. I min praksisperiode var jeg begge plasser, 4 uker hos hver. Hadde en som var "kontaktperson" ja... På legekontor fikk jeg opplæring i rutinene. Fikk liksom utnyttet tingene i praksis. Tok blodprøver, reg. prøvesvar, analyserte urinprøver, fikk se på sårstell. Fikk være med å se og informere ang. 24 timers Blodtrykksapparat, fikk være med å se på når det ble fjernet sting. Fikk sitte i luka og observere mye. I over 2 uker styrte jeg lab selv Kjempe gøy! Hentet da inn pasienter og tok div. prøver Lærte om rutinene på legekontor når det kommer til eks. reg av blodprøver, hvordan man satt opp timer, hvordan man prioriterte... osv osv Du må absolutt ikke føle at du er i veien! Mange som syns det er knall kjekt med folk som kommer i praksis! Friskt blod Vis at du er motivert og ikke vær redd for å ta intiativ, og vis interesse for å lære! Ta utfordringer ) Observer og spør så mye du bare kan På sykehuset hvor jeg var da så var det myyyye observeringer. Og lærte mye om journaloppbevaring, sette opp timer, ta imot timebestillinger/spørsmål og skrive epikriser/journalnotat osv osv. Mye mer data. Dette varierer jo etter hvilken avdeling man er på. Jeg ble tilbyd sommerjobb i praksisperioden. Men søkte jobb imens jeg fullførte siste året. Fikk jobb før skolen var slutt, fikk jobb etter 1 intervju :D Så jeg begynte rett etter skolen Jobber nå på sykehuset, men skulle heller jobbet på legekontor. Det er enklest å få jobb på sykehus. Du må se hva du mest vil. Og søk deretter. På sykehuset er det veldig mye PC og kontorarbeid, skriving. På legekontor får du utnyttet de forskjellige tingene du lærer på skolen. Alt i fra lab-arbeid, analysering, ta i mot pasienter og sårstell osv Lykke til... håper dette svaret hjalp noe
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 16. januar 2012 #3 Skrevet 16. januar 2012 Oi, ser det ble mye smilefjes og avsnitt her haha.. ble litt revet med. Håper fortsatt det er leselig Beklager!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå