❤snupp(e)❤ Skrevet 15. januar 2012 #1 Skrevet 15. januar 2012 Jeg søkte om fødselspenger for noen dager siden og pratet med en dame på NAV føre jeg skrev under og leverte. Ved den rubrikken hvor man skal fylle ut lønn sa hun ikke var så farlig om vi fylte ut for de fikk informasjon fra min sjef. Men under den rubrikken skulle man krysse av om man hadde svangerskapspenger/sykemeldt etc. Og jeg har 50% svangerskapspenger! Men jeg tenker, de vet jo om det også, er jo NAV som har godkjent det.. Er bare så redd for å ikke få søknaden godkjent!! Noen som kjenner til dette?
KaiaMari Skrevet 15. januar 2012 #2 Skrevet 15. januar 2012 desverre.. venter enda svar på min søknad, men NAV er jo kjent for å bruke god tid:/
❤snupp(e)❤ Skrevet 15. januar 2012 Forfatter #3 Skrevet 15. januar 2012 Offoff, lenge siden du sendte inn søknaden eller? Når har du termin?
LileMy89 Skrevet 16. januar 2012 #4 Skrevet 16. januar 2012 Jeg ville ringt å spurt de om de har alt rett for å behandle søknaden. for hvis de mangler noe kan det ta evigheter for du får brev om at noe er galt:/ søknaden min sendte jeg inn dagen etter jeg var 26 uker på vei, alle papirer i orden og korrekt fylt ut, 7 dager over termin ble jeg innlagt på sykehuset grunnet lekkasje og lang vei til sykehuset, mannen fikk være der, så vi bodde på pasienthotellet. Da ringte jeg de for å høre når jeg fikk pengene, hadde jo ikke fått lønn siden jeg var begynt i permisjon, de hadde ikke behandlet søknaden enda de, og personen som skulle behandle søknaden var ikke på jobb den dagen. Du kan tro de behandlet den fort når jeg ringte med 3 cm åpning dagen etter, hadde vært oppe hele natten og var sint og fortvilet for at jeg hadde vært uten inntekt så lenge og krevde å snakke med den som hadde søknaden liggende hos seg, eventuelt fikk de finne en som kunne se på søknaden! Mannen min var med å hadde penger så vi greide oss utmerket, men var irritert på de for at de ikke hadde sett på søknaden min engang etter så mange måneder, og hva hvis mannen min ikke hadde hatt så mye penger? Han hadde tross alt betalt alle regningene våres de siste mnd! Endte med at jeg fikk pengene på konto i løpet av dagen!
LileMy89 Skrevet 16. januar 2012 #5 Skrevet 16. januar 2012 Normalt sett skal du ha pengene i god tid før baby kommer hvis du søker tidlig for å kunne handle inn det du trenger til barnet kommer, derav skal det vel ta enda kortere tid å få fødselspenger.. Men er du usikker på utfyllingen ring de å spør:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå