Gå til innhold

Prøver her! beroligenede medisin for barn hos tannlegen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Er det noen her som vet om det hjelper for barn som er redde for tannlege min datter skal borre et hull men ville ikke gape opp. vi skal nå prøve med å gi henne beroligende medisin, er det noen her som har opplevd det med sine barn?

håper på svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ville tro det var bedre å gå ofte til tannlege/pleier så hun følte seg trygg på situasjonen?

Uten at jeg har noe erfaring tenker jeg at om hun på toppen av frykten føler at hun blir groggy og syk vil bli enda mere redd?

Hvorfor er hun redd?

Skrevet

Første gang hun var der var hun kjempe kjempe flink hos tannpleier. men andre ganger da tannlegen borret sa hun at det gjør vondt og tungen kommer bort til borre maskinen, og sist gang ville hun ikke først men etter at hun satt på fanget mitt da gapet hun opp, men så sprøyte og sluttet å gape. Tannlegen er ikke tålmodig etter 5 min prøving sier hun dere kan dra og komme en annen gang. Jeg har pratet mye med datteren min viste henne filmer og leste fortellinger om tannlegen så jeg får håpe at hun greier det nå. vi lekte også sammen tannlege lek som vi kalte.

Jeg håper det skal gå bra

Skrevet

Prøv å få en annen tannlege. Tannleger kan gi beroligende, men jeg er faktisk usikker på om det gis til små barn.

Skal hun bore et stort hull? Tannlegen har jo redskaper som skal kunne grave ut en del karies for hånd, selv om dette er litt mer arbeid for tannlegen. Tannlegen har også bor som går så sent at det ikke trengs vann til. Men det avhenger jo selvfølgelig av at du har en tannlege som har bittelitt tålmodighet :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...