Lektor Doppler med tillegg Skrevet 15. januar 2012 #1 Skrevet 15. januar 2012 Hvem er verst? Han som driter på draget, eller han som med overlegg kaller den andre for et fittehøl? Hva med respekten for damer og våre underdeler?
Frenzia Skrevet 15. januar 2012 #2 Skrevet 15. januar 2012 "Moccamannen" er verst, for han hadde jo i det øyeblikket hele salen på sin side. Da blir det mange mot én da! Skikkelig barnslig å bruke slike ord til en som ikke hadde skjønt at han hadde driti på leggen ennå en gang. Jeg likte uttrykket "moccamann", jeg. Nå er det ødelagt også, bare fordi bleikfisene i salen absolutt skulle vise hvor flinke antirasister de er ved å bue og lage sak ut av det.
Gjest tilda med to små <3 Skrevet 15. januar 2012 #3 Skrevet 15. januar 2012 Jeg synes egentlig begge er like ille. Han som driter ut en prisutdeler på et tv-show er utrolig lite gjennomtenkt, og det var skikkelig stygt sagt. Han som svarer på et slikt utsagn med fittehøl er forståelig nok sinna, men ikke det spøtt bedre. Den som reagerte best er vel Yosef, som på scenen får et sjokkert uttrykk og slår oppgitt ut med armene, og deretter holder kjeft. Håper de tar lærdom av episoden og blir flinkere til å passe på hva de sier begge to.
Gjest sug lut Skrevet 15. januar 2012 #4 Skrevet 15. januar 2012 http://www.aftenposten.no/kultur/--Na-ma-NRK-og-alle-roe-seg-ned-6742054.html#.TxMjr9XxXdU Er sånn passe enig med henne her. Orker ikke mene mer.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 15. januar 2012 Forfatter #5 Skrevet 15. januar 2012 Morsomt at svigermor kom med synes jeg! Ellers synes jeg saken er teit. Jeg synes ikke mokkamann er veldig stygt sagt heller. Kanskje ikke en god spøk, men på ingen måte uforståelig.
Gjest sug lut Skrevet 15. januar 2012 #6 Skrevet 15. januar 2012 Om du sjekker rundt på nett er nå alle de ordentlige rasistene, de "det er oss hvite det er synd på"-rasistene nå skikkelig på banen.
Patetica fåkksi Skrevet 15. januar 2012 #7 Skrevet 15. januar 2012 Men de er da for faen alltid på banen uansett.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 15. januar 2012 Forfatter #8 Skrevet 15. januar 2012 Lei saken. Synes nå den italienske kapteinen på båten er en dust. Og han som i nyhetssendingen sa "var båten på et sted den ikke skulle ha vært?" Jepp det vil jeg tro, den har mange meter med høl i bunnen. Båter bruker ikke ligge der og ha det, så noe var nok galt.
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 23. januar 2012 #10 Skrevet 23. januar 2012 Synes fittehøl er verst. Jeg som kvinne blir fornærma av slike uttrykk, det nedsetter en hel gruppe mennesker (damer). Synes moccamann er også ille, men er selv utlending, og synes det faktisk var storm i vannglass...
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2012 #12 Skrevet 28. januar 2012 Jeg synes vel ingen av delene var særlig pent sagt. Jeg skjønner at 'mokkamann' var en spøk og fitthøl var reaksjonen, begge deler var dog helt unødvendige... Jeg er tykk, og fordi jeg selv er klar over det kan jeg finne på å ta en spøk på min egen bekostning, men jeg synes ikke det er greit at andre kaller meg tjukkas, feit eller drar tjukkas-spøker på min bekostning. Ikke greit. Om man er utenlandsk, ser utenlandsk ut, er altfor tykk, altfor tynn, har en nese som en potet eller på noen andre måter skiller seg fra det stereotype bilde av 'kjernesunn norsk ungdom' født med ski på bena havner man lettere utenfor det gode selskap. Jeg synes ikke dette handler om rasisme, men om manglende folkeskikk. Ja, jeg ser at Madcon-gutta ikke er Ola Dunk, og fordi det mange fordommer rundt det å ikke være Ola nordmann er det stygt å vitse med hudfarge. Hadde dere reagert på samme måte dersom det var en tjukkasvits som ble dratt på scenen? Eller noen som vitset med en altfor stor nese? ...I think not!
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2012 #13 Skrevet 28. januar 2012 Jeg synes vel ingen av delene var særlig pent sagt. Jeg skjønner at 'mokkamann' var en spøk og fitthøl var reaksjonen, begge deler var dog helt unødvendige... Jeg er tykk, og fordi jeg selv er klar over det kan jeg finne på å ta en spøk på min egen bekostning, men jeg synes ikke det er greit at andre kaller meg tjukkas, feit eller drar tjukkas-spøker på min bekostning. Ikke greit. Om man er utenlandsk, ser utenlandsk ut, er altfor tykk, altfor tynn, har en nese som en potet eller på noen andre måter skiller seg fra det stereotype bilde av 'kjernesunn norsk ungdom' født med ski på bena havner man lettere utenfor det gode selskap. Jeg synes ikke dette handler om rasisme, men om manglende folkeskikk. Ja, jeg ser at Madcon-gutta ikke er Ola Dunk, og fordi det mange fordommer rundt det å ikke være Ola nordmann er det stygt å vitse med hudfarge. Hadde dere reagert på samme måte dersom det var en tjukkasvits som ble dratt på scenen? Eller noen som vitset med en altfor stor nese? ...I think not! Pokker! Hvordan havna jeg inn på KRANGLESIDEN!? Hrrrrr... Beklager, se bort fra mitt innspill Må visst rekalibrere og komme meg inn på anonym igjen...
Gjest sug lut Skrevet 28. januar 2012 #14 Skrevet 28. januar 2012 Pokker! Hvordan havna jeg inn på KRANGLESIDEN!? Hrrrrr... Beklager, se bort fra mitt innspill Må visst rekalibrere og komme meg inn på anonym igjen... Du må da så gjerne bli her, vi biter bare av og til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå