Anonym bruker Skrevet 15. januar 2012 #1 Skrevet 15. januar 2012 hjemme i huset deres når dere kom hjem fra sykehuset etter fødsel med den lille for første gang?
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2012 #2 Skrevet 15. januar 2012 hjemme i huset deres når dere kom hjem fra sykehuset etter fødsel med den lille for første gang? NEI! Ikke svigerfamilien, og ikke min egen familie. Uansett om jeg har et godt forhold til begge. Vil helst være litt alene da.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2012 #3 Skrevet 15. januar 2012 Det kommer selvfølgelig helt an på... Jeg har et veldig godt forhold til svigerfam. De kommer til å være her når jeg kommer tilbake fra sykehuset pga at de skal passe våre to snupper. Alternativet hadde vært at ungene mine (som er veldig små) måtte ha ha vært på ny plass for hver dag pappa og mamma ikke kunne være hjemme. Minsta er så lita at det er helt uaktuelt om vi ikke har noe annet valg. Så for min del gjør det ingenting,men ville selvsagt ikke hatt dem der om jeg hadde hatt et anstrengt forhold til dem.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2012 #4 Skrevet 15. januar 2012 På ingen måte,jeg ville ikke hatt noen andre der i det hele tatt. Til nød mine egne foreldre, hvis de dro igjen veldig snart..
camillah 2 små Skrevet 15. januar 2012 #5 Skrevet 15. januar 2012 Svigerfamilien er ikke aktuell, siden de bor i samme by, men foreldrene mine var her da jeg fødte minstemann. Men da vi fikk vår første, ba jeg mora mi om å vente noen dager etter termin før hun kom; vi ville komme litt på plass på egen hånd. Da andremann skulle komme, var det veldig ok å ha foreldrene mine der som barnevakt og hushjelp, hehe..
Snartmamma87 Skrevet 15. januar 2012 #7 Skrevet 15. januar 2012 Nei uff!!! Vi har et godt forhold, men den første tida trenger man hjemme for seg selv. Så kan de heller komme på et kort besøk om et par dager...?
MamaLadyBug Skrevet 15. januar 2012 #8 Skrevet 15. januar 2012 Absolutt ikke!! Jeg liker dem og vi har et godt forhold men ikke søren om jeg ville hatt huset fullt av svigerforeldre eller egne foreldre når vi kom hjem med en nyfødt. Den tiden er VåR, vår tid til å bli kjent med babyen, finne rutiner og ikke minst roen! å ha folk tråkkende oppå oss til enhver tid er virkelig ikke noe jeg ønsker.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2012 #9 Skrevet 15. januar 2012 Nei, men det blir nok ikke noe problem "svigermor" bor halve Norge unna og "svigerfar" er ikke av den mest brysomme typen, men bor 15 minutter unna. Det er min familie jeg er mer bekymret for. Vil ikke ha mamma her på besøk i lang tid..
Diddels Skrevet 15. januar 2012 #10 Skrevet 15. januar 2012 Huh? Ventende hjemme på oss, når vi kom hjem liksom? Muligens, hvis de hadde vaska ned hele kåken og stekt vafler til vi kom så... forventer de noe av samme behandlinga derimot så nei Svigers besøkte meg for øvrig hver dag på sykehuset, når jeg lå der i en uke med min første. Det er jo greit nok for meg...
MrsMilla Skrevet 16. januar 2012 #11 Skrevet 16. januar 2012 ja, det hadde vi. Vi hadde begge foreldreparene. De satt sammen og tok et par glass vin mens de pratet hele natten da jeg fødte. Mens vi var på sykehuset de første dagene rundvasket de leiligheta vår sammen, så da vi kom hjem var alt gulle rent fra gulv til tak. Vi var sånn medium unge studenter - så de var sikkert litt bekymret tenker jeg - men alt gikk veldig greit med oss, så de var hjemme hos oss kun et døgn eller to før de reiste hjem. Skal sies at de bor et stykke unna og at vi ikke hadde noen andre i backup. Nå venter vi nr. 3 og denne gangen kommer svigermor for å hjelpe til i huset sånn omtrentlig en uke etter fødsel. Litt fordi mannen min er nødt til å jobbe den uka 16 timer i døgnet - så da trenger vi arbeidshjelp i heimen - og hun har sagt ja til å hjelpe oss. Har fantastiske svigerforeldre må sies, og tipper mor mi ikke blir langt unna hun heller.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2012 #12 Skrevet 16. januar 2012 Med første barnet var det uaktuelt, vi sa heller ikke i fra til noen om at vi var kommet hjem før dagen etter. Denne gangen kan det være at foreldrene mine er her når vi kommer, fordi de skal passe storesøster. Men ettersom de bor bare 30 min unna kommer de nok til å reise hjem igjen etter å ha hilst på babyen. Svigers bryr seg ikke så mye om oss, de har nok med egne liv. Men regner vel med at de kommer innom en dag etter at vi har kommet hjem.
mamma_til_gutt Skrevet 16. januar 2012 #13 Skrevet 16. januar 2012 Jeg vil ikke at det skal være planlagt at noen skal være der i alle fall! Om alt går bra og jeg ser på sykehuset at jeg besøk funker bra, kan vi heller planlegge det da. Men jeg tar ikke sjansen på motsatt utfall. Om jeg er stressa, sliten eller dårlig er jeg ikke spes interessert i ha noen andre enn de som bor i huset mitt rundt meg.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2012 #14 Skrevet 16. januar 2012 Nei. Min svigermor kan være ganske intens. Tror jeg trenger de første dagene hjemme alene med samboer for å se og lære hvordan samspillet med hverandre og den lille fungerer, og få på plass dette før vi svigers kommer. (Bor langt borte, så må overnatte her. ) Mine egne foreldre er litt mer (veldig mer! ) avslappa, og bor i nærheten. Så de kan komme på besøk for så å dra hjem igjen. Men å ta hensyn til overnattingsgjester akkurat denne perioden er ikke aktuelt. (Samboer er ikke like mild i omtalen av sin mor )
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2012 #15 Skrevet 16. januar 2012 I utgangspunktet nei, men her så kom de faktisk en time etter at vi kom hjem fra sykehuset, og det var faktisk deilig. De bor langt unna, og var tilfeldigvis her i traktene når jeg fødte (fødte før termin) og da kom de for å sove her en natt før de reiste hjemover igjen. Svigerfar ordnet mat, svigermor svarte på alle de tusen spørsmålene vi hadde. Vi var litt lost, og det var rart å komme hjem, vi var jo ikke helt forbredt på at han skulle komme så kjapt, visste liksom ikke helt hva vi gikk til, skikkelig førstegansgforeldre. Var deilig å bli dullet og stelt med, og vi var gansje redde for at vi ikke skulle få til mating, amming osv og at noe skulle skje, da var det litt trygt at de var i samme hus. De har 4 barn, og hun er sykepleier, så det føltes godt. Men det kommer jo helt an på hvilket forhold man har til dem da, hadde hun vært svigemor fra helvete, eller vært her lenge, så hadde jeg nektet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå