Anonym bruker Skrevet 15. januar 2012 #1 Skrevet 15. januar 2012 Bare en førstegangsmamma som lurer på om hun skal rydde de bort helt eller gradvis...
Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥ Skrevet 15. januar 2012 #2 Skrevet 15. januar 2012 Må ærlig innrømme at jeg faktisk ikke husker helt akkurat hvor gammel hun var. Men tror vi brukte det til hun var omkring 1,5 år. Og husker at det var bhg som sluttet med det først, fordi jeg ble litt overrasket en dag over at hun satt og drakk av vanlig kopp der:-)
PeppaPig Skrevet 15. januar 2012 #3 Skrevet 15. januar 2012 Barnehagen sluttet med det når hun startet der (11mnd gammel) så vi gikk over til glass når vi spiste hjemme også. Men vi hadde en tutekopp stående med vann slik at hun kunne drikke av den gjennom dagen da. Vi hadde også tutekopp når vi var utpå - slik at hun kunne drikke når hun satt i vogna, bilsete o.l. Var vi ute på kafe eller restaurant fikk hun glass som oss andre. Hun er 2.5år nå og vi har flaske med sportstut til bilturer o.l.
kirsty*2barnsmamma Skrevet 15. januar 2012 #4 Skrevet 15. januar 2012 Vi har ei på 2 år og 4 mnd ot de avent tutekoppene er flittigt brukt her. I barnehagen får de som oftest vanlig glass eller kopp, men bruker tutekoppen ute. Hjemme prøver vi å huske å gi henne drikke i glass, men blir ofte avent koppen av gammel vane. Har alltid Avent koppen med ut så hun kan drikke på bussen, i bilen osv... og alltid stående med vann på bordet her hjemme så hun kan forsyne seg selv mens hun leker, uten å søle
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 15. januar 2012 #5 Skrevet 15. januar 2012 Ja, vi sluttet helt i sommer litt før hun fylte 2 år.
sillyfilly og Olivia Skrevet 15. januar 2012 #6 Skrevet 15. januar 2012 2 åringen bruker tutekopp når vi er på farten. Ute på byen på kafe eller i bilen osv. Pga den ikke søler. Vanlig "flaske" søler fordi hun kaster den fra seg når hun er ferdig. Ellers drikker hun av plastikk kopp med eller uten hank.
Squirrel79 Skrevet 18. januar 2012 #7 Skrevet 18. januar 2012 Mini er nesten 3 år nå, og vi bruker mye tutekopp ennå. Mest fordi de må ha med seg i barnehagen. Han kan ha med sportsflaske der og, men jeg har bare ikke gått til innkjøp av det. Bruker Avent sine store kopper med hard tut. Hjemme til måltider drikker han av vanlig glass/kopp, men når vi er på farten har vi alltid med en flaske. Det kan like greit være en "voksen" vannflaske med sportstut, men har som regel med Avent flaska hans. Han har og med en flaske i senga. Kommer ikke til å slutte med det første, da jeg synes det er veldig praktisk. Nå bruker jeg mye vannflaske selv både på jobb og når vi er på farten da, så har nok litt å si.
Suretær Skrevet 7. februar 2012 #8 Skrevet 7. februar 2012 jeg har aldri brukt dem til min sønn. Han fikk prøve seg på "åpne" plastglass fra starten av, og det har gått veldig fint. Blitt litt søl, men lite i forhold til hva jeg hadde ventet. Har bare brukt dem hvis han har sittet i bilen, på fly eller lignende.
miepia30 Skrevet 7. februar 2012 #9 Skrevet 7. februar 2012 Avent tut kopp m vann i senga på natta og i bil, ellers vanlige glass eller kopper. Husker ikke når vi slutta.
ღLykkelig mღmmღ til to:) Skrevet 10. februar 2012 #10 Skrevet 10. februar 2012 Vi gikk aldri til innkjøp av tutekopp. Han startet med vanlig kopp rundt 10 mnd når han startet i barnehagen. Brukte en del sugerør også. Gått kjempefint det. Nå er han 2 år og 2 mnd. Har med vanlig flaske når vi er ute på noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå