Anonym bruker Skrevet 15. januar 2012 #1 Skrevet 15. januar 2012 Har en sønn på 15 og en datter på 8 år. Er det greit om jeg bruker han som barnevakt en eller to kvelder i måneden, da pappaen deres ikke alltid er like tilgjengelig. Er ikke veldig aktuelt akkurat nå, men jeg har få familiemedlemmer rundt meg og kunne trengt å komme meg ut litt en gang i blandt. Føler kanskje litt dårlig samvittighet overfor han, at jeg liksom stikker ut,selv om jeg tror han i bunn og grunn ikke har noe problem med å sitte hjemme og spille Ps.... Hva synes dere...Jeg har kun to frikvelder i mnd da eksen kun tar dem annenhver helg fra lørdag til søndag...
Babykilo Skrevet 15. januar 2012 #2 Skrevet 15. januar 2012 Det kan da ikke være noe problem? Så lenge du er trygg på at han oppfører seg greit overfor minsten. Tror det kan være lurt med en slags belønning, ikke nødvendigvis penger per time, men anerkjennelse av at han gjør en jobb du setter pris på.
Tyra79 Skrevet 15. januar 2012 #3 Skrevet 15. januar 2012 Ser ikke noe problem med at en 15-åring er barnevakt! Da jeg selv var 15 satt jeg mye barnevakt for ungene i gata, det var slik jeg tjente penger. Har du råd å betale ham litt ekstra for det? EVe at det kan bli en fast oppgave han har, feks barnevakt annenhver torsdag?
oslo37 Skrevet 15. januar 2012 #4 Skrevet 15. januar 2012 Vi har en 15 åring som barnevakt for vår på 9 mnd. Så det tror jeg går helt fint!
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2012 #5 Skrevet 15. januar 2012 Her sitter 13 åringen barnevakt titt og og ofte, helt problemfritt.
Gjest Heartbroken Skrevet 15. januar 2012 #6 Skrevet 15. januar 2012 Selvsagt kan 15 åringen sitte barnevakt. Skjønner ikke helt hvorfor du tviler på det? Hadde du hatt samme tvil om det var storesøster som skulle passe minsten?
To ute! :) Skrevet 15. januar 2012 #7 Skrevet 15. januar 2012 Ja, så lenge han er stabil og er vant med å være alene hjemme, så går vel det bra? Heng alltid en liste med viktige tlf nr på kjøleskapet .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå