Gå til innhold

Str. på klær og sko til baby ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en datter på 1 år og venter nå en gutt i februar.

Og jeg har allerede glemt hvor lenge hun brukte str 50/56 og 62.

Hun veide 4070g og var 51cm lang ved fødsel.

Noen som fikk ca. like stor baby som kan fortelle meg sånn ca. hvor lenge de passet 50/56 og 62?

Og tror dere han vil passe str 13/14 i "sko" når han er ca. en mnd, eller bør jeg gå for en str. større?

Jeg må jo kjøpe inn alt av klær igjen, siden det blir gutt denne gangensmile.png

Setter stor pris på alle svar, da jeg er helt i svima om dagen og plutselig har glemt alt, kun et år senere, hahabiggrin.png

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo litt vanskelig å si hvor lenge babyene bruker den og den str... noen legger på seg og strekker seg i rekordfart etter fødselen mens andre ser nyfødte ut i 2mnd....

Men jeg tenker at en baby som forventes å være over 4kg og over 50cm vil kunne passe 56 i ca 4uker. +/-. 62 i ca. 6 uker.+/- .

Men hva skal du med sko??? jeg skjønner jo du mener babysko men jeg kan fremdeles ikke fatte og begripe hva du skal med dem? Uansett så kan du jo fint vente med å kjøpe disse skoene til han er en måned kanskje? Så slipper du bomkjøp.

Skrevet

Takk for svar..

Ang. sko så er det myke babysko, altså pensko som skal brukes kun et par ganger i to spesielle anledninger.

Fant et par på tilbud, derfor jeg lurte. "Må" ikke ha dem, men det hadde jo vært litt stilig. Bruker ellers ikke sko på baby..

Skrevet

Jeg har ikke peiling. Så jeg har kjøpt bittelitt i 50 så jeg har i tilfelle min blir mindre enn ventet. Sånn passe i 56, så vi har det vi trenger. Men er litt få skift, så må kjøpe en del om han gulper mye eller blir den størrelsen mer enn en ukes tid eller to (som jeg tror, men ikke satser på), men samtidig er det ikke så mye at det er kjipt om han vokser fra 56 fort. Så har jeg kjøpt litt i 62 så jeg har det jeg trenger i starten om han er en kjempe, hehe :)

Helgardering kalles det ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...