Gå til innhold

Str. på klær og sko til baby ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en datter på 1 år og venter nå en gutt i februar.

Og jeg har allerede glemt hvor lenge hun brukte str 50/56 og 62.

Hun veide 4070g og var 51cm lang ved fødsel.

Noen som fikk ca. like stor baby som kan fortelle meg sånn ca. hvor lenge de passet 50/56 og 62?

Og tror dere han vil passe str 13/14 i "sko" når han er ca. en mnd, eller bør jeg gå for en str. større?

Jeg må jo kjøpe inn alt av klær igjen, siden det blir gutt denne gangen :)

Setter stor pris på alle svar, da jeg er helt i svima om dagen og plutselig har glemt alt, kun et år senere, haha :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min lille var ca 4000g og 50 lang da han ble født. Alle sa før fødselen at jeg ikke burde kjøpe noe klær i str 50 for det kom ikke til å passe,men jeg kjøpe allikevel et par stk og de passet de. Syntes nok han kunne bruke 56 klærne en stund...hoppet fortere over fra 62 til 68 tror jeg..han var 66 cm på 3mnd kontrollen.

Hm...ser jo nå at jeg ikke akkurat kunne svare hvor lenge han brukte de forskjellige...:)

Jeg hadde kjøpt litt av alt jeg..man vet jo ikke om man feks får en baby som gulper mye. Klær i str 62 er det ofte man får i presang.

Sko har jeg ingen formening om i det hele tatt:)

Skrevet

Jeg har en datter på 1 år og venter nå en gutt i februar.

Og jeg har allerede glemt hvor lenge hun brukte str 50/56 og 62.

Hun veide 4070g og var 51cm lang ved fødsel.

Noen som fikk ca. like stor baby som kan fortelle meg sånn ca. hvor lenge de passet 50/56 og 62?

Og tror dere han vil passe str 13/14 i "sko" når han er ca. en mnd, eller bør jeg gå for en str. større?

Jeg må jo kjøpe inn alt av klær igjen, siden det blir gutt denne gangen :)

Setter stor pris på alle svar, da jeg er helt i svima om dagen og plutselig har glemt alt, kun et år senere, haha :D

Tullemor var 50 lang og 3030 gr, så litt forskjell, men det var lengden som hun vokste i fra. Der er det jo ganske likt.... Str 50 de første 3 ukene. 56 rund til 2 mnd og 62 nesten 4 mnd :)

Skrevet

Ikke kjøp mindre enn 56 er mitt råd... Her ble det kjøpt bare 62 og oppover (noe som var bra), hun var 53cm lang da hun var født og 60cm på 6 ukers kontrollen. Hun vokser som et uvær, og bruker 86 i klær nå (6 måneder).

Sko kjøpte jeg ikke før hun skulle barnevelsignes, sånn mest for syns skyld. Hun brukte og bruker enda bare ullsokker over strømpebuksen eller læsta :)

Skrevet

Det er veldig forskjell på babyer, det da... Min første brukte str 56 i en evighet, passet ikke str 62 før hun var ca 6 mnd gammel. Hun var forresten 3400 g ved fødsel. Nr to var 3900 g ved fødsel, er nå nesten 8 uker gammel og jeg hentet opp str 62 fra kjelleren i dag. Forresten har jeg ikke kjøpt inn så mye nytt selvom vi fikk en gutt nå og hadde spart på jente-tøyer til eldste, han bruker litt jenteklær når vi bare er inne, er ikke så nøye på det, jeg.

Skrevet

Takk for svar alle sammen. Bestilte litt av hver str, så får jeg heller kjøpe inn mer etterhvert som jeg ser behovet.

Sko har jeg forsåvidt aldri brukt på datteren min før hun begynte og gå, men disse babyskoene var pensko til et par spesielle anledninger..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...