Anonym bruker Skrevet 14. januar 2012 #1 Skrevet 14. januar 2012 En kompis av han som han ikke treffer ofte siden han har bodd i USA de siste 5årene skal gifte seg i august i USA der han bor. (barndomsvenn av samboeren min), de har IKKE hatt mye kontakt de senere årene, og siden han bor i USA har han heller aldri vært med på bursdager etc så vi har hatt, og ikke har de truffes når han har vært i norge hos sin familie heller. Vi kan ikke reise sammen da vi har 1 barn som skal begynne på skolen i august og jeg mener vi må være hjemme å følge dette barnet opp. Jeg mener at samboer heller ikke får reise til USA alene i dette bryllupet, men han mener han bør får lov til det. Han kommer til å reise sammen med 2 single kompiser fra Norge, og de er party boys for å si det slik..men de er single så de må gjøre som de vil men...JEG vil ikke at han skal feste og styre på der nede, for det skjer garantert..blir nok ikke bare en bryllupsfest nei! Mener han bør priotere familien først, og vårt kommende skolebarn. Vi har også et mye mindre barn. Jeg kan jo ikke nekte han å reise..men har planer om å true han med noen hvis han velger å dra..for da mener jeg han er en egoisistik drittsekk rett og slett... Hva hadde du tenkt om det var deg???
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2012 #2 Skrevet 14. januar 2012 Feste og styre skulle han gjerne få gjort om han først reiste. Men jeg hadde ikke likt han brukte ferie og penger på en tur helt alene. Da ville jeg vi skulle reist hele familien når det passet for alle. Ikke for at han skulle gå i et bryllup til en han ikke hadde et spesielt nært forhold til lengre.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2012 #3 Skrevet 14. januar 2012 Ikke nært forhold nei. Han har aldri truffet denne damen kompisen skal gifte seg med en gang.! HI
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2012 #4 Skrevet 14. januar 2012 Jeg ville "latt" ham reise ("latt" i anførselstegn ettersom jeg ikke er hans mor) når det er snakk om barndomsvenner og giftemål. Særlig når det er snakk om en barndomsvenn han ikke har sett på 5 år. Det er ikke ofte man får sjansen til noe slikt og det er ikke ofte man "tar laus" og reiser så langt for å treffe gamle venner. Klart at han hadde fått dra:-)
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2012 #5 Skrevet 14. januar 2012 Ok...er det virkelig noen som ville latt mannen reise ja? Er det ikke viktigere å følge opp barnet ditt som begynner på skolen når bryllupet er?? Jeg kommer til å nekte han. Så får han bare styre på. Det er helt uaktuelt at han skal fly halve jorden rundt, og bruke penger og være uten familien sin. Men takk for svar, kjekt å høre hva andre mener uansett:) HI
Berta_78 Skrevet 14. januar 2012 #6 Skrevet 14. januar 2012 Jeg hadde unnet mannen min en sånn tur av hele mitt hjerte. Han jobber så mye for at vi skal ha alt, og hvert ledige øyeblikk brukes på oss. Han setter alltid egne behov til slutt, og har nese for prioriteringer. Når han en sjelden gang vil gjøre noe bare for å ha det gøy, er i hvert fall ikke jeg vanskelig. Hva så om han tar seg en fest? Hva så om vennene et single? Hvis det er noe hold i ekteskapet, trues det vel ikke av noe så ordinært? Skolebarnet har mamma der. Pappa kan stille på noe annet viktig
Gjest sug lut Skrevet 14. januar 2012 #7 Skrevet 14. januar 2012 En kompis av han som han ikke treffer ofte siden han har bodd i USA de siste 5årene skal gifte seg i august i USA der han bor. (barndomsvenn av samboeren min), de har IKKE hatt mye kontakt de senere årene, og siden han bor i USA har han heller aldri vært med på bursdager etc så vi har hatt, og ikke har de truffes når han har vært i norge hos sin familie heller. Vi kan ikke reise sammen da vi har 1 barn som skal begynne på skolen i august og jeg mener vi må være hjemme å følge dette barnet opp. Jeg mener at samboer heller ikke får reise til USA alene i dette bryllupet, men han mener han bør får lov til det. Han kommer til å reise sammen med 2 single kompiser fra Norge, og de er party boys for å si det slik..men de er single så de må gjøre som de vil men...JEG vil ikke at han skal feste og styre på der nede, for det skjer garantert..blir nok ikke bare en bryllupsfest nei! Mener han bør priotere familien først, og vårt kommende skolebarn. Vi har også et mye mindre barn. Jeg kan jo ikke nekte han å reise..men har planer om å true han med noen hvis han velger å dra..for da mener jeg han er en egoisistik drittsekk rett og slett... Hva hadde du tenkt om det var deg??? Jøss, hvis du har giddi å gifte og formere deg med fyren bør du da ha såpass respekt for og tiltro til fyren at du lar ham dra utafor Svelvikstrømmen uten deg? Fullstendig urettferdig å bruke ungens skolestart mot ham - du er redd for at han og kompisene skal pule på andre, ikke for at ungen blir traumatisert.
Berta_78 Skrevet 14. januar 2012 #8 Skrevet 14. januar 2012 Ha ha, sug lut! My point exactely, men hakket festligere utformet.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2012 #9 Skrevet 14. januar 2012 Jeg er ikke redd for at han skal ha sex med andre sånn sett, tenker mest på at han bruker MYE penger, og at hvorfor skal han få dra fra alt å feste og ha det gøy? Jeg kan legge til at samboeren min reiser noen dager annenhver på jobb uke så jeg er mye alene med barna, forandrer det saken kanskje SUG LUT?? HI
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2012 #10 Skrevet 14. januar 2012 Ok...er det virkelig noen som ville latt mannen reise ja? Er det ikke viktigere å følge opp barnet ditt som begynner på skolen når bryllupet er?? Jeg kommer til å nekte han. Så får han bare styre på. Det er helt uaktuelt at han skal fly halve jorden rundt, og bruke penger og være uten familien sin. Men takk for svar, kjekt å høre hva andre mener uansett:) HI Jeg mistenker at du skyver barna foran, mens sannheten er at du ikke vil at han skal dra alene og at du ikke vil at han skal feste og ha det kjekt med kompiser. Kan du ikke i det minste være ærlig? Synes du er utrolig kjip som vil nekte ham en slik tur. #4
Gjest sug lut Skrevet 14. januar 2012 #11 Skrevet 14. januar 2012 Ja, hvorfor indeed, tenk at han skal ha det gøy... jeg synes ikke det forandrer så veldig mye, egentlig, selv om du nå endrer på alle forutsetningene. Er den egentlige grunnen faktisk at han skal ha det gøy og du ikke? Jeg synes det er smålig, gitt at ikke huset går på tvangssalg og dere på sosialen om han reiser.
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 14. januar 2012 #12 Skrevet 14. januar 2012 Hvorfor han skal få dra fra alt å feste og ha det gøy? Jo fordi da kommer han hjem igjen blid som ei lerke, med ny giv og energi til familien fordi han har vært uten dere noen dager. + At da kan du ta deg en jentetur med god samvittighet du også =) trenger ikke være sammen i alt og ett hele tiden, tror ikke barnet tar noen skade av at pappan ikke er der de første dagene, han er der vel de siste. Selvom kompisene hans er single og party boys som du sier skal da ikke det ha noe å si på dømmekraften til mannen din? Han er vel sammen med deg for en grunn og du må bare tro han vil fortsette med det =)
Mrs. Bouquet Skrevet 14. januar 2012 #13 Skrevet 14. januar 2012 Vanligvis holder det med en voksen når barnet skal starte på skolen. Eller tar jeg feil? Har bare barnehagebarn, og lurer på om mannen skal ta permisjon fra jobben når eldste skal begynne på skolen. Jeg trenger kanskje hjelp selv om jeg er hjemmeværende?
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2012 #14 Skrevet 14. januar 2012 Min samboer er ingen party boy han..men han er dårlig på å si nei så hvis hans single kompiser vil dra på en tvilsom fest, strippeklubb etc så blir han sikkert med. Men den største grunnen til at jeg IKKE vil han skal reise helt til vestkanten i USA er at han kan være hjemme å følge barnet vårt på skolen, barnet trenger begge foreldrene når h.n begynner på skolen! HI
Mandalas Skrevet 14. januar 2012 #15 Skrevet 14. januar 2012 Han hadde selvfølgelig fått reise alene! Og nei, jeg tror ikke det er så utrolig viktig at begge foreldrene må være hjemme for å følge opp et barn når det begynner på skolen. Det er jo ærlig talt ikke så mye å følge opp akkurat... Èn forelder klarer det fint alene Høres ut som du er misunnelig, og det kan jeg skjønne. Jeg hadde vært skikkelig misunnelig! Men ikke så mye at jeg hadde nektet han å dra. Herlighet, det er barndomsvennen til mannen din!!
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2012 #16 Skrevet 14. januar 2012 Hvor mye oppfølging trenger egentlig en førsteklassing de første par ukene? Burde ikke være mer enn du klarer på egenhånd spør du meg...
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 14. januar 2012 #17 Skrevet 14. januar 2012 Men den største grunnen til at jeg IKKE vil han skal reise helt til vestkanten i USA er at han kan være hjemme å følge barnet vårt på skolen, barnet trenger begge foreldrene når h.n begynner på skolen! HI Ehh, nei barnet ditt trenger ikke begge foreldrene fordi han skal begynne på skolen. Dummeste jeg noensinne har hørt! Mamma var på 3-ukers kurs da jeg begynte på skolen og bortsett fra en litt klein påkledning så gikk det faktisk riktig så bra både med meg, pappa og med lillebror. La mannen dra på tur! Neste gang er det kanskje du som vil reise bort. Vil du da godta at han nekter deg det? Neppe, vil jeg tro;)
Mandalas Skrevet 14. januar 2012 #18 Skrevet 14. januar 2012 Nei, jeg skjønner ikke hva som skal følges opp jeg? Vil gjerne ha et mer utfyllende svar på det
Gjest tilda med to små <3 Skrevet 14. januar 2012 #19 Skrevet 14. januar 2012 Det hadde kommet an på økonomien vår det. Hadde vi hatt penger nok hadde det ikke vært noe problem. Dersom det hadde gått utover noe annet (f.eks felles ferie, bufferkontoen el.lign) at han dro så hadde han holdt seg hjemme (riktignok på eget initiativ). Jeg hadde aldri i verden nektet ham å dra fordi jeg mislikte reisefølget hans. Han er en voksen mann og klarer da å ta vare på seg selv på en slik tur, og det vil jeg da tro at mannen din er også. Hva er problemet med en skikkelig heisatur så lenge de ikke gjør noe galt? Så jeg synes grunnlaget ditt for å nekte turen er nokså tynt. Nå tror jeg heller ikke min kjære ville gått glipp av sitt barn første skoledag for en perifer venns bryllup (i såfall ville jeg nok blitt litt skuffet).
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2012 #20 Skrevet 14. januar 2012 Ja, selvfølgelig hadde jeg latt han reise, synes det høres ut som en opplevelse for livet og tenk så moro å møte igjen en barndomsvenn igjen etter så lang tid. Hva skal følges opp i forhold til skolestart da mener du? Jeg er ikke sammen med faren til mine barn, og når min datter begynte på skolen i høst så var ikke faren med første skoledag. Jenta har ikke tatt noen skade av det, hun har til og med klart å lære alle bokstavene selv om faren ikke følger opp skolearbeidet.. Beklager og måtte si det, men du høres ut som en skikkelig bitch!
mamma_bergen Skrevet 14. januar 2012 #21 Skrevet 14. januar 2012 Kjenner jeg ble provosert nå. Hva mener du egentlig med at et barn trenger begge foreldrene når det begynner på skolen?? Hva med de som er aleneforeldre o.l.? Eller kanskje ikke provsert,men litt lattermild og målløs... Tviler på at dette handler om skolestart,men heller om at du ikke vil slippe mannen løs alene.Du stoler ikke på han?
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2012 #22 Skrevet 14. januar 2012 Legger de fremdeles bokbind på alle bøkene? Det husker jeg var en veldig stor jobb. Greit å være to foreldre til den jobben kanskje?
Mandalas Skrevet 14. januar 2012 #23 Skrevet 14. januar 2012 Nå tror jeg heller ikke min kjære ville gått glipp av sitt barn første skoledag for en perifer venns bryllup (i såfall ville jeg nok blitt litt skuffet). Mener du det? Det er en barndomsvenn! Er virkelig barnets første skoledag Så stort? Jeg syns ikke det jeg, men jeg er nok den merkelig der...
Gjest Heartbroken Skrevet 14. januar 2012 #24 Skrevet 14. januar 2012 Jeg tenker at du er et stusselig kvinnfolk!
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 14. januar 2012 #25 Skrevet 14. januar 2012 Min samboer er ingen party boy han..men han er dårlig på å si nei så hvis hans single kompiser vil dra på en tvilsom fest, strippeklubb etc så blir han sikkert med. Men den største grunnen til at jeg IKKE vil han skal reise helt til vestkanten i USA er at han kan være hjemme å følge barnet vårt på skolen, barnet trenger begge foreldrene når h.n begynner på skolen! HI Så alenemødre skal bare kaste inn håndklet først som sist da eller? Barnet må jo tross alt ha to stk foreldre parate til skolestart?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå