Anonym bruker Skrevet 14. januar 2012 #1 Skrevet 14. januar 2012 Føler hvertfall kanskje at noen av mine venner mener jeg er det når det gjelder smitte. Som alle vet går det spysyka og diare for tiden, vanskelig å unngå, men folk kan vel ta sine forhåndsregler uansett mener nå jeg! Historien: har ei venninne som skal på jobb i dag og derfor trenger barnevakt til sine tre små, de som skal passe barna hennes er søstra til venninna mi! mannen til barnevakten ligger og spyr og hovedbarnevakten har selv har diare. hun har også andre alternativ til barnevakt, så hvorfor ikke velge noen som er friske... saken er at venninna mi lurte på om hun kunne besøke meg etter å ha vært der ( så bare tilfeldig på facebook at dem var syk da), ikke venninna mi som sa noe...syns dere jeg er hysterisk? har selv to barn og ville aldri sendet dem til noen som var syk pga. 1.barna hennes har jo store sjanser fpor å bli syke. 2. barnevakten har vel nok med seg selv og sin sykdom, enn å skulle passe tre barn 3. syns man kan unngå å smitte andre når man vet om sykdom og kor smittsomt det kan være. poenget mitt er også: jeg syns det er egoistisk. hun risikerer å smitte mange, jobber på en plass det er mange mennesker... og syntes dere jeg er hysterisk som sier nei til besøk når jeg vet hun mye sannsynlig drar med seg dritten hit? langt men håper noen gidder svare...
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2012 #2 Skrevet 14. januar 2012 Så lenge hun har god håndhygiene så synes jeg at du er overhysterisk. Selv jeg er ikke så hysterisk
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 14. januar 2012 #3 Skrevet 14. januar 2012 Ja, det synes jeg du er. Du har absolutt ingenting med hvem som passer ungene hennes. Du kan selvfølgelig si at du ikke ønsker besøk nå, det er opp til deg.
Berta_78 Skrevet 14. januar 2012 #4 Skrevet 14. januar 2012 Sorry, det ble for rotete til at jeg orket å lese/prøve å følge innlegget, men som prinsipp mener jeg st man gjør alt for å unngå å smitte andre når man er syk/har syke barn.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2012 #5 Skrevet 14. januar 2012 Nei, jeg synes ikke du er hysterisk. Jeg har ikke angst for omgangssyke, men jeg har fire barn og det blir gjerne en skikkelig "drittjobb" når vi får slikt i hus. Jeg mener man ikke sosialiserer seg med andre når man har omgangssyka, så hadde jeg vært barnevakten hadde jeg avlyst avtalen og hadde jeg vært venninnen din hadde jeg ikke sendt ungene mine til et hus fullt av spybassilusker (da hadde jeg heller tatt en sykt-barnepasserdag fra jobb). Jeg synes det er helt greit å si at man ikke ønsker besøk av noen som kommer fra et hus med spysyke. Selv om det ikke er verdens undergang å få det er det ikke akkurat noe vi ønsker velkommen med glede og heller prøver unngå.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2012 #6 Skrevet 14. januar 2012 Ja, det syns jeg du er. Men jeg er vel litt vant med sånn hysteri fra jeg bodde i Sverige. Nåde den som kom i kontakt med noen andre når det var en i familien som hadde spysyke. Jeg syns sånt er veldig overdrevent. Jeg tar ingen spesielle forhåndsregler annet enn vanlig hygiene. Vi har sjelden eller aldri spysyke.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2012 #7 Skrevet 14. januar 2012 Ja, det synes jeg du er. Du har absolutt ingenting med hvem som passer ungene hennes. Du kan selvfølgelig si at du ikke ønsker besøk nå, det er opp til deg. skjønner at jeg ikke har noe med hvem som passer ungene hennes, men har jo noe med det når hun skal hit etter å ha vært der, for vårs del da...er bare det at hun kanskje virket litt snurt for å ikke få komme...
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2012 #8 Skrevet 14. januar 2012 Nei, jeg synes ikke du er hysterisk. Jeg har ikke angst for omgangssyke, men jeg har fire barn og det blir gjerne en skikkelig "drittjobb" når vi får slikt i hus. Jeg mener man ikke sosialiserer seg med andre når man har omgangssyka, så hadde jeg vært barnevakten hadde jeg avlyst avtalen og hadde jeg vært venninnen din hadde jeg ikke sendt ungene mine til et hus fullt av spybassilusker (da hadde jeg heller tatt en sykt-barnepasserdag fra jobb). Jeg synes det er helt greit å si at man ikke ønsker besøk av noen som kommer fra et hus med spysyke. Selv om det ikke er verdens undergang å få det er det ikke akkurat noe vi ønsker velkommen med glede og heller prøver unngå. ja akkurat slik tenker jeg å, trenger liksom ikke be om å bli syk...vi alle blir vel det en gang i mellom, men gjør det jeg kan for å slippe unna Takk for fornuftig svar
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2012 #9 Skrevet 14. januar 2012 om hun har god håndhygiene vet jeg ikke, kan vel virke enda mer hysterisk visst jeg ber henne vaske hendene når hun kommer på besøk...men sa at vi kunne ta besøket en annen dag i stedet så får hun heller være snurt og jeg frisk enn så lenge hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå