Anonym bruker Skrevet 14. januar 2012 #1 Skrevet 14. januar 2012 Ungen min som går i 1.kl har hatt 50 % sfo plass, som jeg sa opp på dagen i forrige uke. Grunnen til at jeg sa opp er at jeg hadde gitt beskjed om at han skulle på sfo, og at han likevel ble sendt med taxi hjem (bor i "ødemarka"), jeg var syk den dagen så jeg var tilfeldigis hjemme, men han kom hjem leeeenge etter normal tid, og INGEN på skolen/sfo hadde oppdaget denne feilen før jeg ringte....! Dette har jeg null-toleranse for, da ungen min ikke er noe selvstendig, og ikke har mulighet for å kontakte noen om dette skjer igjen. Derfor har jeg heller ordnet annen barnevakt, og sagt opp sfo. JEG mener at pga denne feilen bør jeg slippe å betale oppsigelses tiden på sfo, men er mine argumenter "gode" nok til at jeg kan få slippe? Og hvem bør jeg kontakte (sfo, skolen eller kommunen)?
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2012 #2 Skrevet 14. januar 2012 Nei, det tror jeg ikke du kommer noen vei med. Du kan klage på sfo, sørge for at det blir oppvaskmøter osv, men å slippe unne betalingen tror jeg ikke du gjør. Du må i tilfelle kontakte kommunen, det er de som mottar pengene dine. Ring og spør om å bli satt over til riktig person.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2012 #3 Skrevet 14. januar 2012 Jeg tror ikke du kommer noen vei. Det er lov å gjøre feil, selv om jeg forstår du er sint. Hadde virkelig taxi-sjåføren satt av barnet uten å forsikre seg at noen var hjemme? Det hadde jeg ikke akseptert!
Trønderbærta Skrevet 14. januar 2012 #4 Skrevet 14. januar 2012 Taxi sjåføren satte han av på bussplassen som vanlig, så de vet aldri om det er noen hjemme eller ikke, er en del barn som er med. Skjønner at man kan gjøre feil, men at de ikke hadde oppdaget at det var noe feil når jeg ringte over ei time etter skoleslutt (10 med taxi), det reagerer jeg sterkt på, jeg tenker på alt som kunne ha skjedd.... Jeg kan ikke risikere at dette skjer flere ganger derfor MÅTTE jeg si opp sfo, da jeg må kunne stole på at noen ser om ungen min når jeg er på jobb.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2012 #5 Skrevet 15. januar 2012 Taxi sjåføren satte han av på bussplassen som vanlig, så de vet aldri om det er noen hjemme eller ikke, er en del barn som er med. Skjønner at man kan gjøre feil, men at de ikke hadde oppdaget at det var noe feil når jeg ringte over ei time etter skoleslutt (10 med taxi), det reagerer jeg sterkt på, jeg tenker på alt som kunne ha skjedd.... Jeg kan ikke risikere at dette skjer flere ganger derfor MåTTE jeg si opp sfo, da jeg må kunne stole på at noen ser om ungen min når jeg er på jobb. Du er med andre ingen fan av å gi folk en sjanse etter å ha gjort feil en gang? Snakk om å overreagere STORT etter en uheldig episode.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2012 #6 Skrevet 15. januar 2012 Jeg syns dessverre du overreagerer altså.. At du Må si opp plassen din er kun din subjektive mening. Ikke nødvendigvis noen som er enig med deg. (selv om det selvsagt kan være). Men du må nok betale oppsigelsestiden uansett. Syns du virker litt overbeskyttende i grunn, selv om jeg ikke har så mye grunnlag. Om barnet ditt er så uselvstendig i skolealder at det er et stort problem å bli sent hjem tidlig en dag og være litt alene ville jeg nok heller brukt energien min på å endre det enn å være bitter på skolen i evigheter over en feil. Ja - dårlig. Men ekstremt dramatisk, nei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå