Gå til innhold

Jeg vil ha flere barn, men...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det vil ikke samboeren min.. Vi har en gutt på 2 år og ei jente på snart 6 mnd. Jeg tenker ikke på å få nå, men ønsker meg et barn til før vi sier "stop". Jeg blir deppa og lei meg når jeg tenker at jeg kansje ikke får flere barn... :( Jeg elsker å gå gravid, jeg elsker babytiden og jeg elsker barn.

Jeg kan sitte å se på gravid/føde programmer på tv, og jeg blir skikkelig lei meg..

Han sier bestemt at han ikke vil ha en eneste unge til. at det holder leenge med de to vi har..

Noen andre som har/har hatt en mann som ikke vil har mer barn, men har skiftet mening etter hvert? Eller er det sjelden at de går tilbake på det valget?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har dere jo nesten nettopp fått nummer 2.. Tror det er noen menn som sier nei såpass tidlig.. Vent et år eller to eller tre så er han KANSKJE på gli igjen =)

Skrevet

Ja, det er jo sant det.. Men jeg tenker og tenker på det. At jeg aldri skal få mer barn, aldri gå mer gravid osv osv.. Og DET gjør meg så trist.. :P

Det høres sikkert helt merkelig ut, men det er en så vond følelse.!

Skrevet

Du høres ut som min svigerinne, bare at hun ble "uheldigvis" gravid med nummer 3, selv om mannen ikke ønsket det i det hele tatt.. Han var ikke overbegeistret for mer enn en sånn i utgangspunktet, men gikk med på to. Han gjorde det VELDIG klart at han ikke ville ha 3.

Dette sliter veldig på forholdet nå :(

Jeg skjønner deg godt. Jeg ser også for meg tre barn, men det er viktig at man er enige om det, og at det er noe begge ønsker.

Men som hun over her sier, det kan jo være han forandrer mening. Babyen dere er jo fremdeles liten..

Lykke til!

Skrevet

Bruk tiden til hjelp og ikke mas...

Her også sa mannen stopp etter at nr 2 kom i 2005.

Jeg holdt alltid døren oppe for en til, og etter som tiden gikk og jeg kom med ett annet sjeldent hint til mannen, så tok vi det opp på alvor for 2 år siden. Han brukte et halvår på å la tanken modne, og våren 2010 kasta vi prevensjonen. Det tok over ett år før spiren satt, men nå blir vi endelig trebarnsforeldre. Og mannen er nok litt engstelig fortsatt, han er redd det blir for slitsomt. Men det er mye mindre slitsomt nå når de andre er blitt litt større enn om de hadde vært små, så da kom motet også til han. :)

Lykke til!

Skrevet

Jeg hadde aldri "lurt" mannen min for å få et barn til, det må bli viss vi blir enige om å få et barn til. Det sier seg egentlig selv at det vil tære på forholdet, om man "lurer" seg til å bli gravid.. MEN hadde jeg blitt gravid uten at det var meningen, og selv om det ikke var ønsket fra hans side, hadde jeg aldri tatt abort. Noe jeg kansje tror han kunne tenkt seg.. Men tiden vil vise, jeg får bare ha tålmodighet og krysse fingrene for at han vil skifte mening ;) Det er lov å håpe.. <3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...