DesLykke08<3SepLykke12 Skrevet 14. januar 2012 #1 Skrevet 14. januar 2012 Jeg har lyst til å ta tidlig ultralyd. JEg trodde en kunne se hjertet fra uke 6, men de jeg har snakket med vil ikke ta før 6+5, uke 7 og uke 8. Vet noen om når det tidligste er? Hvorfor så forskjellig praksis?
Dini Skrevet 14. januar 2012 #2 Skrevet 14. januar 2012 Fordi det er ingen garanti for at embryoet er kommet like langt i utviklingen som du TROR den er, derfor mange ikke vil ha inn gravide før i uke 7-8 (selv om mange kommer inn tidligere). Det er for å ikke skape mistanker om at noe er feil fordi man ikke kan se så mye så tidlig. Og hjertet begynner å slå ca i uke 6, men det er jo ikke alltid garantert at alt klaffet den dagen en tror, og også det at egget kan legge seg noen dager i "dvale" før utvikling begynner. Og hvis de av erfaring får inn mange som har fått panikk pga hjertet ikke er begynt å slå, så liker de kanskje best å vente? =) Hvis alt er som det skal så er jo babyen der i uke 7 også, og helst i de andre 33 ukene i tillegg til den er ferdig =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå