MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 14. januar 2012 #1 Skrevet 14. januar 2012 Vår sønn på 15 mnd er syk hele tiden føler jeg! Han begynte i bhg i sept og siden da, har han omtrent vært syk konstant. Jeg kan med hånden på hjertet si at han har ikke vært frisk mer enn 2 uker i strekk siden sept. Den ene sykdommen avløser den andre. Han er gjerne syk to uker, frisk en uke, syk en uke, frisk to uker, syk to uker, frisk en uke, syk en uke, frisk en uke osv.. sånn har det gått siden bhg start. Han har gått på antibiotika 3 ganger de siste 3 mnd! øreverk 3 ganger, halsbetennelse to ganger. Han får som regel høy feber oppmot 41. Han har hatt falsk krupp to ganger, og feberkramper to ganger. øyebetennels to ganger. Jeg har alltid hørt at det første året i bhg er ille, men at det skulle bli Så ille hadde jeg aldri sett for meg. Jeg begynner å bekymre meg for om det kan være noe annet alvorlig galt, som leukemi eller noe annet alvorlig. Jeg mener, det må jo være en grunn til at han blir syk hele j****** tiden?! Dette kan da umulig være normalt?
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 14. januar 2012 Forfatter #2 Skrevet 14. januar 2012 Ps, han var ferdig med antibiotika kuren for en uke siden (halsbetennelse og dobbelsidig akutt ørebetennelse). Han har vært frisk og fin i en uke, men i kveld har han nesten 40 i feber igjen. jeg gir meg ende over.. skal det aldri ta slutt
mariabee Skrevet 14. januar 2012 #3 Skrevet 14. januar 2012 Off føler virkelig med deg.. sånn har vår bhg start siden 1 november også vært.. Den ene sykdommen avløser den andre og 5 sykt barn dager er allerede brukt i år... Men det får bare være, da får jeg heller ta uten lønn da, når alle er brukt opp! Håper han blir frisk fort, men det er ikke lett Høy feber her også, synes det er veldig skummelt..
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 14. januar 2012 Forfatter #4 Skrevet 14. januar 2012 Ja, det er ikke noe gøy, men misforstå meg rett - det er godt å høre at det ikke bare er oss! Og jeg håper det er flere også, for da blir det liksom litt mer normalt. Hvis du skjønner... Men det er noe skikkelig dritt når de små er syke, og hvertfall når de er syke så ofte. Antibiotka er også noe herk, fordi ungene er jo gjerne fine igjen etter 2 dager på det, men så må man jo nødt å fortsette ut kuren som varer 7-10 dager.. og ungene blir jo trøtte og slappe av det, og får gjerne diare og dårlig matlyst (hvertfall gjør vår gutt det).. så her har det gjerne vært slik at han har gått å hanglet i en uke, også går man til legen fordi han ikke blir bedre, og så får man antibiotka og så må man gå på det i 7-10 dager, og Så blir ungen seg selv igjen.. og så er han frisk i 1-2 uker, også er det pån igjen.. Syns så synd på den lille kroppen som skal være så mye syk
El1 Skrevet 14. januar 2012 #5 Skrevet 14. januar 2012 Kjenner meg igjen og du er ikke aleine. Han har gått i barnehage i snart 2 mnd og her er det konstant noen av oss som er sjuke. Sønnen vår er fire dager i barnehage og er sjuk iallefall de tre dagene han ikke er der. Jeg har også vært mer sjuk så langt i år enn hele andre år tilsammen. Jeg blir skikkelig deprimert av alt dette og føler meg utslitt og drittlei alt. Håper det bedrer seg snart.
mariabee Skrevet 14. januar 2012 #6 Skrevet 14. januar 2012 off ja... når har du sendt han i bhg etter du har startet kur forresten ? Er litt redd for å sende henne for tidlig i bhg... :/
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 14. januar 2012 Forfatter #7 Skrevet 14. januar 2012 Den første kuren fikk han da vi hadde høstferie og den andre i juleferien så, så vi hadde "flaks" med tidspunktene på de to første siden vi hadde fri fra jobb og bhg uansett. På den kuren han gikk på nå i forrige uke sendte vi han i bhg da han hadde to dager igjen på kuren. Jeg ga klar beskjed om at dersom han virket utilpass så måtte de ringe meg med engang, men de ringte ikke og når jeg hentet han etter jobb sa de at det hadde gått bra, men at han var litt slappere enn vanlig så de hadde bare latt han fått sove så lenge han ville.. vanligvis blir de vekket etter to timer, men siden de visste han gikk på antiobiotka så lot de han bare sove så lenge han ville. De ikke smittsomme lengre når de har gått på antibiotika i 72 timer, så hvis de er i form til å gå i bhg, så er det ingenting i veien for det
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 14. januar 2012 Forfatter #8 Skrevet 14. januar 2012 El1 : Godt det er flere, men ja, skikkelig kjipt, og ja - til og med deprimerende. Jeg og min mann har heller aldri vært så mye syke før som etter lillegutt begynte i bhg.. håpløst altså. For hver gang han blir syk så tenker jeg "nå må det være nok, nå Må det da bli lenge til neste gang", men det går aldri mer enn max to uker før det er pån igjen. Får så vondt av ham, og alle dere andre som også har det på denne måten
mariabee Skrevet 14. januar 2012 #9 Skrevet 14. januar 2012 okei, da tar vi dag for dag.. Tror vi iallefall er hjemme på mandag.. Hadde 40 i feber ikveld og helt utafor.. Får vondt i mammahjertet mitt!
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 14. januar 2012 Forfatter #10 Skrevet 14. januar 2012 mariabee: har du gitt ibux? ibux hjelper MYE bedre på øreverk enn paracet! Og da mener jeg MYE MYE bedre! (den tar febern bedre også )
mariabee Skrevet 14. januar 2012 #11 Skrevet 14. januar 2012 nei, de hadde ikke på apoteket til så små barn.. Er de i stikkpiller og forresten? eller sånn flytende? da skal vi på apoteket igjen da, på mandag..
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 14. januar 2012 Forfatter #12 Skrevet 14. januar 2012 Nei, det finnes ikke i stikkpiller, men i flytende Smaker jordbær ellernoe, lillegutt bare smatter det i seg! Du får bare kjøpt det på apoteket, men det er jo noen apotek som holder åpent på søndager også .
El1 Skrevet 15. januar 2012 #13 Skrevet 15. januar 2012 El1 : Godt det er flere, men ja, skikkelig kjipt, og ja - til og med deprimerende. Jeg og min mann har heller aldri vært så mye syke før som etter lillegutt begynte i bhg.. håpløst altså. For hver gang han blir syk så tenker jeg "nå må det være nok, nå Må det da bli lenge til neste gang", men det går aldri mer enn max to uker før det er pån igjen. Får så vondt av ham, og alle dere andre som også har det på denne måten Jeg tenker at bare det blir sommer så bedrer det seg Jeg har snakket med mannen min om å ta han ut av barnehagen, det er vondt å se at han er sjuk hele tiden. Men tenker som deg: nå må det da bli lenge til neste gang. Uff det er trist. Jeg har hatt fødselsdepresjon og merker at dette tærer på. Mye sure kommentarer mellom meg og mannen når vi er slitne begge to, får kjeft på jobben fordi jeg er helt sløv osv. Jeg beundrer alle som får flere enn ett barn God bedring til dere!
Løvinna30 Skrevet 18. januar 2012 #14 Skrevet 18. januar 2012 Hei. Sønnen min begynte i barnehage en mnd før ditt barn. Frem til jul var han syk HELE tiden. Ja barn er vist mye syke det første året i barnehagen, men Så mye syk da??? . EHH, han var syk nesten hver uke. Han var ikke i barnehagen en HEL uke før i november, fordi han var syk så si hver uke. Vi feiret hjemme at han hadde vært i barnehagen en hel uke da han hadde det. Det var utrolig slitsomt. (Noe av febern kan ha vært tenner, men feber er feber). Før jul gikk han på to pencillinkurer. (mot halsbetennelse og brennkopper ca to uker mellom og da hadde han omgangsyken). Nå hadde han juleferie, og har ikke vært syk siden jul (avslutten pencillien 3 juledag). Bank i bordet! Har tenkt det mange ganger, at "nå er det vel på tide å bli syk?"
Margarita -- Skrevet 18. januar 2012 #15 Skrevet 18. januar 2012 Jenta mi begynte i barnehagen forrige mandag (er der man, ons og fre), og ble syk på onsdag. Har ikke vært sånn syk før. Så nå har hun vært syk en uke, forkjølet, snørr, grining og litt feber av og på. Mitt spørsmål til dere mer erfarne damer er; når går jeg til legen? HAdde henne 30 min i barnehagen istad, trodde hun var pigg, men de ringte og anbefalte meg å hente henne. Spurte om jeg burde gå til legen, men de sa at det var ikke noe spes som gikk for tiden. Jeg prøver å ikke renne ned legekontoret, er sykepleier, og føler jo at jeg kan vurderer litt, men likevel... Ser mange har fått antibiotika også, hadde de høy feber hele tiden da, eller? Hva slags prøver tok de hos legen? Har liksom tro på at dette går over, men en uke begynner jo å bli litt, selv om hun ikke er kjempoedårlig..
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 18. januar 2012 #16 Skrevet 18. januar 2012 Her står det mye nyttig info om barn og feber, hovedregelen er vel at man bør kontakte lege ved høy feber i mer enn tre dager; http://www.klikk.no/foreldre/barnehelseguiden/article327237.ece Mine har fått antibiotika flere ganger pga streptokokk-halsbetennelse. Minsta har hatt veldig høy feber hver gang, mens storesøster på 3 år har hatt noen tilfeller med høy feber og andre tilfeller m nesten ingen feber (men det merkes ved at hun blir slapp og sliten, "tett" i stemmen, økt spyttproduksjon og at de strever med å svelge) Legen tar vanligvis prøver av hals, øre og lytter på lungene, eventuelt blodprøve for å sjekke CRP. Det er jo vanligvis november- mars, april som er de verste sykdomsmånedene i barnehagen, så vi får glede oss til vår og lysere tider
enits40 Skrevet 20. januar 2012 #17 Skrevet 20. januar 2012 Å, sÅnn har vi hatt det ogsÅ!!!! Jeg føler sÅÅÅÅ med dere! Lillemann her var syk omtrent sammenhengende, og sÅ gikk det rundt i familien sÅ vi gikk ned for telling en etter en. Fant ut at i løpet av to mÅneder hadde vi hatt to runder med omgangssyke, bronkitt, øyebetennelse og halsbetennelse. Herregud, det var fælt og jeg ble helt deprimert. Forholdet til jobb ble anstrengt, jeg falt utenfor alle de spennende oppgavene, hadde dÅrlig samvittighet for at jeg var sÅ mye borte, dÅrlig samvittighet for at jeg ikke var mer borte...Hoff, sÅ slitsomt. Etter juleferien har det (BANK I BORDET) vært litt bedre, og han har nÅ hatt hele 2 uker sammenhengende i barnehagen. Jeg krysser fingrene for at vi holder oss friske!!! God bedring og lykke til med utredning! PS: Storebror hadde det pÅ samme mÅten første Året i barnehagen og ble utredet. Det var ingenting bortsett fra at han fikk en drenoperasjon etterhvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå