Gå til innhold

Førstegangsgravid og over 36?


Tweetygirl

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha mitt første barn og er 37 og 2mnd når den kommer. Noen fler litt "eldre" mødre her inne? Lurer litt på hvordan dere har hatt det så langt i graviditeten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg venter mitt første barn i begynnelsen av juni, da fyller jeg 37 i måneden etter.

Har ikke hatt de store plagene i svangerskapet; litt kvalm og trett de første månedene, men det gikk veldig fort over når det var gått 12uker av svangerskapet. :) Prøver å være i aktivitet hver dag, og har ikke merket noe ubehag kroppslig sett av å være gravid som litt voksen. ;)

Ble alene da jeg var 3 mnd gravid, da min samboer gjennom 10år valgte å si takk for seg, så det har gjort at jeg ikke har fått gledet meg så mye over den voksende magen - men det begynner å ta seg opp. Er jo litt rart å være singel, førstegangsgravid og såpass voksen, men jeg gleder meg til den lille prinsessa melder sin ankomst - med eller uten mann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 40 og skal ha mine 2 første, en gutt og ei jente :) Har vært veldig dårlig så langt i svangerskapet. Mye spying og ekstrem kvalme. Har vært litt bedre den siste uka, men spyr enda litt enkelte morgener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil være 39 og 6 mnd ved fødsel. Har sluppet lett unna fysisk - bortsett fra noen uker uten energi i 1 trimester så har det gått veldig greit. Men har jo heller ingenting å sammenligne med siden det er første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil være 36,5 ved fødsel. Har vært endel kvalm fram til uke 18/19. Nå går det bedre, trener minimum 2 ganger i uka, og satser på å forsette med det så lenge som mulig.

 

Nå ved 20 pluss 4 dager, har jeg dog gått opp 8 kg, rett og slett fordi det har vært en kamp om maten i omlag tre måneder.... har vært veldig sulten, men ikke noen matfavoritter. På jobben har ikke valgmulighetene alltid vært best, og endel ganger har valget falt på det usunne alternativtet (som vanligvis nesten aldri er tilfelle for meg siden jeg like best sunn mat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...