anitra Skrevet 14. januar 2012 #1 Skrevet 14. januar 2012 netopp kræsja bilen og lurer på om man får gratis drosje når barn skal til tannlege, øyenlege osv??
mamma_til_gutt Skrevet 14. januar 2012 #3 Skrevet 14. januar 2012 absolutt ikke! Du kan i noen sjeldne tilfeller få taxi til skolen, men ikke fordi du har kræsjet bilen skulle jeg tro.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2012 #4 Skrevet 14. januar 2012 netopp kræsja bilen og lurer på om man får gratis drosje når barn skal til tannlege, øyenlege osv?? Hehe! Nei, det får man ikke. Om forsikringen din ikke gir leiebil så må du ordne, og betale for, transport selv.
anitra Skrevet 14. januar 2012 Forfatter #5 Skrevet 14. januar 2012 dette var snakk om når barnet skulle til sykehuset til øyenlegen osv..
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2012 #6 Skrevet 14. januar 2012 dette var snakk om når barnet skulle til sykehuset til øyenlegen osv.. Du må nok fikse transporten selv og betale for den selv. Eneste du kanskje kan søke om er kjøregodgjørelse.
LileMy89 Skrevet 14. januar 2012 #7 Skrevet 14. januar 2012 Hvis du skal til lege, ring legekontoret å spør etter drosje, da kan du få den rekvidert elr noe sånt, er usikker på om du må betale egenandel(240 kr begge veier) elr om det er gratis med barn.. Til tannlege får du det neppe, da må det være eneste fremkomstmiddel, de dekker kun rimeligste alternativ for barn, dvs buss.. Og du må sende reiseregning..
mamma_til_gutt Skrevet 14. januar 2012 #8 Skrevet 14. januar 2012 Man får ikke taxi til legen fordi man ikke har bil... Man får evt. taxi hvis andre transportmidler av medisinske årsaker ikke er mulig. Hvorfor i all verden skulle noen kjøpe bil om man kunne ta taxi på statens regning hit og dit... ?
Con Skrevet 14. januar 2012 #9 Skrevet 14. januar 2012 Her var det mange uvitende mennesker som uttaler seg om ting de ikke aner noe om. Klart man får dekket reisekostnader til lege! Ingen kan kreve at folk skal måtte kjøpe seg bil for å gi barna de helsetjenestene de trenger. Jeg kjenner bare rutninene for sykehusbesøk, så hvordan det er med tannlege og sånt er jeg usikker på. Sjekk med tannlegen kanskje? Dere skal i utgangspunktet benytte billigste rutegående transport, og levere reiseregning etterpå, men hvis det ikke er noen korresponderende busser dere kan ta, kan dere får taxirekvisisjon. Se mer hos pasientreiser: http://www.pasientreiser.no/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå