Anonym bruker Skrevet 14. januar 2012 #1 Skrevet 14. januar 2012 Jeg sliter sånn med å innrette meg etter hans døgnrytme. Jeg er lei av at jeg må stå opp tidlig fordi han enten skal på nattevakt, kommer fra nattevakt osv. Jeg sovner før 21.30 hver kveld, fordi jeg er oppe før 6 nesten hver jævla dag. Vi har jo ikke noe liv sammen snart... Han har en helt skrudd døgnrytme, siden han har 1-2 nattevakter i uka, og jobber annenhver helg. Jeg blir så frustrert, men jeg får jo ikke gjort no med det. Han bytter jo ikke jobb fordi jeg er oppgitt...så jeg må bare ta meg sammen og la han få den søvnen han trenger når han trenger, men det er vel lov å bli lei innimellom? Noen ganger skulle jeg ønske vi var en 9-16 familie. Er det flere her som har det ca likt? Hvordan deler dere på oppgaver med barn og hus osv?
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 14. januar 2012 #2 Skrevet 14. januar 2012 (endret) hvorfor må du stå tidlig opp pga hans jobb? Hos oss jobber jeg turnus og han skift, og vi er hjemme på skift. Vi tilbringer tid sammen i helgene (hvis jeg har fri) og feriene. Jeg jobber deltid, så jeg har jo fri litt i ukene også. For oss fungerer det kjempefint, selv om vi skulle gjerne hatt mer tid sammen. Det får bli når ungene er større og klarer seg mer alene. Du kan jo si til han at hans jobb sliter på deg, og det kan jo tenkes at han ser seg om etter noe nytt? Den turnusen han hadde så ikke akkurat ut som en drømmeturnus for han heller, er det lovlig med nattevakter tett innpå dagvakter? Og annenhver helg er mye! Vi deler nok alle oppgaver ganske likt, ettersom vi stort sett er alenforeldre. Den som jobber dagen henter i barnehagen i kvelden og gjør minst mulig annet enn å følge barna til diverse aktiviteter. Den som jobber kvelden vasker hus, klær, bil,snømåking, gressklipping og lager middag. Endret 14. januar 2012 av den perfekte mor
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2012 #3 Skrevet 14. januar 2012 Skal innrømme at jeg i frustrasjonen her kanskje har overdrevet litt.. Han står jo opp han også og tar sin del altså. Han jobber ikke fulle uker + helg, jobber ikke mer enn 3-4 dager i uka, men likevel en arbeidsuke på 43 timer, så han har lange vakter. men der igjen er det uker hvor han har flere dager på rad fri, så turnusen er absolutt lov. Men når man jobber dag og natt litt om hverandre så blir man jo utslitt, så skjønner at han trenger tid på å hente seg inn igjen. Men jeg har prøvd å få han opp siden halv 10 i dag, så vi kan finne på noe sammen, men han er helt lost, enda han hadde fri i går..også blir han sur på meg fordi jeg ikke skjønner at han er sliten osv, og da er krangelen igang.... HI
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 14. januar 2012 #4 Skrevet 14. januar 2012 ahh. Ja, døgnrytmen blir ganske skrudd når man jobber alle vakter om hverandre. Nei, jeg har ikke noe annet råd enn at du må snakke med han om det. Det er jo ikke nødvendigvis særlig koselig å tilbringe tid med han om han er trøtt og grinete... En slik turnus kan glatt tære på forholdet, og turnusarbeidere ligger høyt oppe på skilsmissestatistikken.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2012 #5 Skrevet 14. januar 2012 Men kjære vene da, er det ikke bare å la han sove til han våkner da? Dere kan jo finne på noe når han først står opp? Jeg har selv jobbet hele uka mens min kjære har hatt ferie. Jeg har sovet lenge i dag og har nettopp stått opp. Deilig.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2012 #6 Skrevet 14. januar 2012 Hehe, her går vi begge turnus. Men for tiden har jeg perm. I dag var min "sovemorgen", i morgen hans. Så da eldste våknet halv åtte hentet han ungen til vår seng, som resulterte i at babyen våknet og skulle ha mat. Så satte han på film på datamaskinen til eldste som turnet i senga. Etter 40 minutter spurte han om ikke jeg kunne sove i morra i stedet. Right!! Så, jeg sto opp med ungene, lagde frokost og bakte brød, la babyen. Og nå sitter jeg med en kopp kaffe mens eldste får se litt på Disney og babyen sover i lag med pappan. Og klokka er 12... Så vi får håpe det ikke blir mørkt før vi kommer oss ut på tur som vi har planlagt... Turnus, spes når begge jobber slik, er drepen for et normalt familieliv ;-)
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2012 #7 Skrevet 14. januar 2012 Turnus/skiftarbeid er ikke noe en roper Hurra for. Her jobber mannen skift og ja jeg blir frustrert!!! Jeg er jo aleneforelder 3 av 5 helger. Han blir sliten og det forstår jeg. Samt at han han får en rar døgnrytme når han har fri. Det er ikke bare bare å snu døgnet frem og tilbake jo eldre en blir. Jeg kan bli sur men det går jo bare utover oss. Om oppvasken blir stående litt lengre eller om kleshaugen blir liggende litt lengre så flytter ikke de seg. Jeg tar med meg barn og reiser ut. Med det får pappa sove bedre, barn blir førnøyde og jeg slipper å gå å surmule for meg selv. Ta turen selv.... det går ikke alltid som en planlegger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå