HegeAE Skrevet 14. januar 2012 #1 Skrevet 14. januar 2012 Hei I går kjøpte vi nytt bilsete til minstemann sidan han har vokse ut av babysetet. Vi kjøpte eit Britax Multi-Tech II. No angrer eg på at det var det setet som vart kjøpt sidan det var det setet han kunne bruke lengre enn BeSafe sitt Izi Kids bakovervendt. Eg vil ha sete bakovervendt til han. Eg hadde ikkje trudd at setet ikkje skulle passe inn i bilen. Vi skal ha setet i midten, men no viser det seg at setet er for stort. I tillegg er setelåsen i plastikk. Trudde det ikkje var tillatt med plastikk lengre og at det kun var metall som var standard no. Kva for bilsete bruker de til minstemann som må sitje i midten. Søstrene kan ikkje sitje ved sidan av kvarandre. Og vi har da 3 barnesete i baksetet.
HegeAE Skrevet 14. januar 2012 Forfatter #2 Skrevet 14. januar 2012 MaxiCosi Mobi Bilstol Eller det er nokon som har denne bilstolen her? Eg har kun brukt den som er forovervendt til mi eldste da eg ikkje hadde noko.
LeTwinsA Skrevet 14. januar 2012 #3 Skrevet 14. januar 2012 Vi har 2 besafe izi kid x3 bakovervendt og en maxicosi rodi i tilegg. Er veldig fornøyd med besafe stolene I følge brukermanualen skal ikke besafe-stolen stå i midten i peugout 5008 ...... iallefall ikke bakovervendt. (har ikke sjekket andre veien) Så da er du vell like langt da..
HegeAE Skrevet 18. januar 2012 Forfatter #4 Skrevet 18. januar 2012 Ja, eg veit den ikkje skal stå i midten, sjølv om dei på Barnas Hus seier at den kan stå i midten på akkurat den bilen der.
Gjest irismor Skrevet 18. januar 2012 #5 Skrevet 18. januar 2012 Stolet du på at de på Barnas Hus vet hva de snakker om.
MillaCamilla Skrevet 18. januar 2012 #6 Skrevet 18. januar 2012 Britax hi-way II passer fint i midten av bilen, er kun bakovervendt og går opp til 25 kg. Er godkjent i svensk plustest. Vi skal ha det setet i vår Toyota verso til lillefrøkna-i midten:-)
Musemor med tre søte små Skrevet 18. januar 2012 #7 Skrevet 18. januar 2012 Vi har 2 besafe izi kid x3 bakovervendt og en maxicosi rodi i tilegg. Er veldig fornøyd med besafe stolene I følge brukermanualen skal ikke besafe-stolen stå i midten i peugout 5008 ...... iallefall ikke bakovervendt. (har ikke sjekket andre veien) Så da er du vell like langt da.. Tror grunnen er at besafe stolene har dette støtte beinet som skal brukes når det står bakovervendt, og er det ikke plass til i midt posisjon.
HegeAE Skrevet 23. januar 2012 Forfatter #8 Skrevet 23. januar 2012 Eg sendte ein mail til BeSafe produsentane og fekk dette svaret. Det er god plass til støttebeinet i midten av ein Peugeot 5008. "Bil-listen som følger barnestolene vil aldri være 100% oppdatert, da nye biler kommer til hver måned og at biler kan være ulikt utrustet fra land til, f. eks. med og uten ISOfix fester. Hvis din bil er utrustet med ISOfix fester i midt posisjon i baksetet, vil iZi Combi la seg montere. Bil-listen tar kun hensyn til monteringsmulighet og har ingen ting med godkjenning å gjøre."
HegeAE Skrevet 23. januar 2012 Forfatter #9 Skrevet 23. januar 2012 Vi har 2 besafe izi kid x3 bakovervendt og en maxicosi rodi i tilegg. Er veldig fornøyd med besafe stolene I følge brukermanualen skal ikke besafe-stolen stå i midten i peugout 5008 ...... iallefall ikke bakovervendt. (har ikke sjekket andre veien) Så da er du vell like langt da.. Tror grunnen er at besafe stolene har dette støtte beinet som skal brukes når det står bakovervendt, og er det ikke plass til i midt posisjon. Det er god plass til støttebeinet i ein peugeot til besafe-stol der.
HegeAE Skrevet 31. januar 2012 Forfatter #10 Skrevet 31. januar 2012 http://www.britax.no/bilseter/bilseter/max-way Det endte med til at vi bytta det setet vi hadde kjøpt først inn med Britax Max-Way som er ganske så likt med hii-way II. Dei på Barnas Hus anbefalt Maw-Way fordi det var det som tok minst plass og er opptil 25 kg. Og sidan setet måtte stå i midten og. Fekk og god hjelp til å montere bilsetet i bilen. Eit BeSafe-sete ville blitt for stort og at det ikkje var opp til 25 kg. Isofix er og kun opp til 18 kg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå