Mammaen til 2007jenta Skrevet 14. januar 2012 #1 Skrevet 14. januar 2012 Samboer skal på kurs i dag i sentrum, 10min unna hvor vi bor. De fikk tilbud om å overnatte på hotell. Jeg er svært husredd av meg, og sover ekstremt dårlig om natten hvis jeg er alene i huset, dette har han visst i alle år, og hvis han har vært vekke over natten har vi alltid funnet en løsning. Vi sliter mye om nettene med 4åringen som er oppe 4-5 ganger hver natt, i tillegg er jeg gravid og mye dårlig. I natt sov han faktisk hele natten gjenom (sist gang var i november). Han kom opp kl 6.50 og spurte om han kunne ligge sammen med oss. Det mener jeg er greit, da er det trossalt morning, og han hadde normaltsett gjort seg klar for barnehagen. Samboer blir sint, og sier st nå får ikke han sove mer. Går i dusjen og gjør seg klar. Kurset starter kl 11, han gikk nå, med beskjed om at vi snakkes i morgen. Han skulle overnatte på hotell.
Mammaen til 2007jenta Skrevet 14. januar 2012 Forfatter #2 Skrevet 14. januar 2012 Den skulle egentlig være anonym, pytt sann:)
Mammaen til 2007jenta Skrevet 14. januar 2012 Forfatter #4 Skrevet 14. januar 2012 Mannen er nylig fyllt 35år, så puberteten er der neppe. Men kanskje han begynner å nærme seg en viss middel/krise alder?
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2012 #5 Skrevet 14. januar 2012 Samboer skal på kurs i dag i sentrum, 10min unna hvor vi bor. De fikk tilbud om å overnatte på hotell. Jeg er svært husredd av meg, og sover ekstremt dårlig om natten hvis jeg er alene i huset, dette har han visst i alle år, og hvis han har vært vekke over natten har vi alltid funnet en løsning. Vi sliter mye om nettene med 4åringen som er oppe 4-5 ganger hver natt, i tillegg er jeg gravid og mye dårlig. I natt sov han faktisk hele natten gjenom (sist gang var i november). Han kom opp kl 6.50 og spurte om han kunne ligge sammen med oss. Det mener jeg er greit, da er det trossalt morning, og han hadde normaltsett gjort seg klar for barnehagen. Samboer blir sint, og sier st nå får ikke han sove mer. Går i dusjen og gjør seg klar. Kurset starter kl 11, han gikk nå, med beskjed om at vi snakkes i morgen. Han skulle overnatte på hotell. Jeg skal ikke si at jeg vet hvordan det er å være husredd, men du er nå en voksen dame og da er det kanskje på tide å gjøre noe med dette for å komme over det? Som voksen må man påregne å sove alene innimellom og da synes jeg det er rart at du forventer at mannen alltid skal sove hjemme fordi du er redd. Gjør noe med dette! Når det er sagt så er mannen din en barnslig drittunge.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2012 #6 Skrevet 14. januar 2012 Enig med hun over her, at mannen ikke skal få sove på hotell og kose seg i byen en kveld/natt med kollegaene sine fordi du er husredd er helt urimelig. Dere er voksne mennesker og han skal ikke være nødt til "passe på deg" hver natt. Inviter en venninne på overnatting da vel? Men oppførselen hans i dag tidlig var ikke ok, at en unge våkner klokka halv syv på morgenen må man faktisk regne med (det er derfor det er deilig å sove på hotell uten barn av og til). Sånne avskjeder ødelegger stemningen i huset hele resten av dagen og det var skikkelig dårlig gjort av han.
Mandalas Skrevet 14. januar 2012 #7 Skrevet 14. januar 2012 Måten mannen din gikk var selvsagt helt uakseptabel. Men jeg hadde ærlig talt også blitt litt grinete av å måtte våkne før kl 7 når jeg skulle på kurs hele dagen og ha det hyggelig med kolleger på kvelden. Da hadde jeg regnet med at samboeren sto opp med barnet kl 7, og jeg fikk sove videre. Videre syns jeg naturligvis at mannen din skal få sove på hotell selvom du er husredd. Det er jeg også, jeg har vært alene to netter nå og skal inn i min tredje. Jeg sover sinnsykt dårlig alene og våkner ofte. Men jeg kan da ikke binde fast samboeren hjemme for det. Jeg får bare prøve å takle min husredsel som best jeg kan.
hallå Skrevet 14. januar 2012 #8 Skrevet 14. januar 2012 la han sove en natt borte..kommer tilbake med mer overskudd..og er en bedre samboer og pappa..en annen gang får det være din tur å rømme ut en natt..Unn han det..og du er jo vandt til å ha dårlige netter ..no offence..så om du er litt småredd i natt og sover dårlig så overlever du sikkert det..er jo fint om en i familien har litt overskudd i blant..
Gjest ronja røverdatter Skrevet 14. januar 2012 #9 Skrevet 14. januar 2012 Hvem som er urimelig eller ikke, vet ikke jeg. Det kommer an på reglene dere har i huset og hva dere har blitt enige dere i mellom når det gjelder når og om barna skal komme opp i sengen. Her i huset hadde fireåringen fått kommet opp i senga om han kom på natta hvor vi alle hadde hatt sjanse til å få sove igjen. Men ikke om morgenen hvor de er mye vanskeligere å få sove igjen.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2012 #10 Skrevet 14. januar 2012 Jeg syns det er urimelig at du mener samboeren din aldri kan være med på noe borte siden du er husredd. Det er noe du må gjøre noe med. Du er voksen og har unger hjemme så du er heller ikke alene. Vil du at ungene skal bli som deg?
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2012 #11 Skrevet 14. januar 2012 Dette kunne vært min mann i mine graviditeter. Min er slemmere når jeg er gravid enn ellers. Spesielt når det kommer til uteliv og fest. Din mann hadde nok et ønske om å sove lenge da han har planer om å være lenge våken i natt. Men å stikke på dør slik, sur som en potte med kun sitt egetbefinnende for øye er ikke greit. Tipper han er litt sur for et underliggende krav på at han må komme hjem, et "tråkk" på ballene. Vær forsiktige. Sånt surmulingsgniss ender raskt i utroskap.
Gjest overlord Skrevet 14. januar 2012 #12 Skrevet 14. januar 2012 Hadde det vært min mann hadde jeg stått opp med barnet når kl nesten var sju, latt han sove videre og deretter ønsket han en fin dag og kveld når han reiste på kurs. å forvente at han skulle sove hjemme fordi jeg er husredd ville ikke ramlet meg inn engang. Dersom det var jeg som skulle på kurs ville jeg forventet det samme av han.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2012 #13 Skrevet 14. januar 2012 Jeg ville tenkt som så at hvis det går begge veier er det greit (da med tanke på at han er på kurs og overnatter på hotell). Kanskje det er litt ok at han "skylder deg" litt hvis du plutselig skulle finne på å dra på hyttetur med jentegjengen en helg? Hvis du ikke godtar kan du heller ikke forvente at han godtar. Man må jo gi og ta. Og det at du er husredd skjønner jeg, og er vel bare noe man må jobbe med, synd om det skal styre slike ting også, kanskje det er god trening? Kanskje du i dag da kan få ha barnet sovende i senga med deg, eller sove på rommet til barnet ditt? For å være litt mindre husredd når du skal sove? Blir jo samme som med barn som ikke tør å sove på eget soverom, man må jo bare venne seg til det, selv om de sier de er redd. For er jo engang slik at de må sove på soverommet sitt før eller siden. Så får de heller ha lyset på for å bli mindre redd.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2012 #14 Skrevet 14. januar 2012 Jeg forstår at du er husredd, kan også forstå at du ønsker at mannen din sover hjemme når kurset "bare" er 10 minutter hjemmefra. Men dette går sikkert mer på den sosiale biten for mannen din. Dessuten, at du er husredd, det er noe du selv må jobbe med. Du kan ikke forvente at han skal sove hjemme hver eneste natt. Hva om han får seg jobb som innebærer reisedøgn, sånn som hos oss? Eller, hva om han blir lagt inn på sykehus? Eller i verste fall, han hadde forlatt deg en dag? Da Må man bare klare seg selv. Be en venninne overnatte, sov hos moren din.. what ever,.. Eller la barnet sove sammen med deg akkurat denne natten? Bare vær klar over sannheten i noe dr Phil sier; man skaper det man frykter mest. Om man er redd for at mannen skal forlate en, eller være utro, gnåler man for mye om dette, urettvis, så er man neste garantert at nettopp dette skjer. Han tar jo "straffa" uansett, så da kan han like gjerne gjøre "ugjerningen" også..
Tauriel Skrevet 14. januar 2012 #15 Skrevet 14. januar 2012 Jeg forstår det at du er husredd, jeg ble det pga X-en... Men måtte pine meg til å takle å være alene (det funket for meg). Men oppførselen hans ville ha tilsvart her til at han kom hjem til tomt hus... (ja jeg er hissig)
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2012 #16 Skrevet 14. januar 2012 Jeg forstår det at du er husredd, jeg ble det pga X-en... Men måtte pine meg til å takle å være alene (det funket for meg). Men oppførselen hans ville ha tilsvart her til at han kom hjem til tomt hus... (ja jeg er hissig) Så hvis mannen din er sur og grinete en dag, flytter du fra han? La meg gjette vilt her - du er singel ?
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2012 #17 Skrevet 14. januar 2012 Jeg skjønner deg veldig godt at du er kje nå. Gudskjelov hadde aldri noe slikt skjedd her hos oss. Jeg er også veldig husredd og det respekterer gudskjelov mannen min. Han har vært borte på natta 2 ganger på 10 år. Ene gangen når han var sjåfør for en kamerat, da hadde jeg ei venninne på besøk og andre gangen når han lå på sykehuset noen døgn. Han kan godt dra på fest osv men da kommer han hjem på natta. Hvorfor kunne han ikke kommet hjem når det sosiale er slutt i kveld/natt da, isteden for å ligge på hotell? Fatter ikke at det ikke går ann å ta hensyn til hverandre når man er i ett forhold jeg da.
Gjest Heartbroken Skrevet 14. januar 2012 #18 Skrevet 14. januar 2012 Hvor er det blitt av HI her da? Veldig sjelden at man starter en tråd, og hverken leser eller svarer på reaksjonene. Kanskje du ikke fikk den støtten du ventet?
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2012 #19 Skrevet 14. januar 2012 Jeg skjønner deg veldig godt at du er kje nå. Gudskjelov hadde aldri noe slikt skjedd her hos oss. Jeg er også veldig husredd og det respekterer gudskjelov mannen min. Han har vært borte på natta 2 ganger på 10 år. Ene gangen når han var sjåfør for en kamerat, da hadde jeg ei venninne på besøk og andre gangen når han lå på sykehuset noen døgn. Han kan godt dra på fest osv men da kommer han hjem på natta. Hvorfor kunne han ikke kommet hjem når det sosiale er slutt i kveld/natt da, isteden for å ligge på hotell? Fatter ikke at det ikke går ann å ta hensyn til hverandre når man er i ett forhold jeg da. Hvorfor han ikke kan komme hjem når det sosiale er slutt? Du kan jo lese svaret svart på hvitt i innlegget, de har et barn som står opp halv syv om morgenen! Tenk så deilig å sove til man våkner av seg selv på hotell, spise en deilig hotellfrokost og komme blid og uthvilt hjem da. Det er en luksus alle bør kunne unne seg når muligheten en sjelden gang dukker opp. Så får heller den husredde invitere en venninne på overnatting, ha ungen i senga si eller rett og slett tåle en natt med lite søvn. DET er å unne partneren litt luksus og ikke bare forvente at han skal ta hensyn til DEG.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2012 #20 Skrevet 14. januar 2012 Alle her vet vel at det er ikke snakk om å sove lenge på hotell, våkne "uthvilt" og nyte en deilig frukost. Dette handler om å drikke seg møkkings, rave rundt i byen, nachspiel på hotellrommet til krampa tar en. Dette vet hi, dette vet mannen og dette vet vel i grunn alle. Spade= en spade. Og kanskje det er nettopp her skoen trykker. Ikke skummelt hus. Men må legge til at et firma som legger inn hotell etter kurset i samme by, ja da er det lagt til rette for hardaball og ingen som skal være nødt å dra tidlig hjem. Virker litt useriøst.
Mammaen til 2007jenta Skrevet 14. januar 2012 Forfatter #21 Skrevet 14. januar 2012 Takk for svar. Jeg ser og vet selvfølgelig at jeg ikke kan tvinge han til å tilbringe alle nettene hjemme, og det har aldri vært noe tema. Og som jeg skrev i hovedinnlegget, så har vi alltid funnet en løsning, om han har vært vekke. Dvs jeg har hatt venninne på besøk, eller vært på besøk hos noen. Husredd er jeg av grunner jeg ikke vil gå nærmere inn på. Poenget med scenen idag, var at han faktisk bare "stakk". Det var han som ikke ønsket å overnatte, vi har visst om det i mange måneder, så det hadde ikke vært noe problem om han hadde gjort det, da hadde vi funnet en løsning. Som jeg også skrev i hovedinnlegget, så sover 4åringen dårlig om nettene, dette fordi hun ønsker å sove med oss. Synes det er urettferdig at vi sover sammen, og hun er alene osv. Masse tull. Det bli fullstendig feil om jeg tar henne opp i min seng i natt, når vi kjemper en kamp hver eneste natt for å få henne ned igjen på rommet sitt:) HI
Gjest yrild Skrevet 14. januar 2012 #22 Skrevet 14. januar 2012 hmmm vi kan vel alle bli sure av lite søvn, men å bli vekket kvart på syv når dere har sovet hele natta synes jeg vel ikke er helt grunn nok til å være så trøtt og gretten! I tillegg er du gravid og kunne trengt litt ekstra omsorg :-) ...og han vet at du er husredd, Hadde min mann dratt fra meg - når han vet at jeg er husredd, i tillegg til at man er ekstra sårbar og sliten som gravid - fordi 4 åringen kom inn i senga vår klokken kvart på syv, hadde jeg blitt utrolig skuffet. Dere må jo bare snakke om det. Det er jo som du sier mulig å ordne at andre sover der når han er borte bare dere planlegger, da synes jeg det faktisk er ufint av ham å bare stikke av. Vi har en treåring som ofte våkner om natta og en liten en på en måned. Vi er ofte trøtte og må planlegge så vi begge får litt ekstra søvn her og der... ellers så blir det krangling og tullball :-) Lykke til med surpompen! Og håper fireåringen sover gjennom natta og at du ikke blir for redd!
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2012 #23 Skrevet 14. januar 2012 Takk for svar. Jeg ser og vet selvfølgelig at jeg ikke kan tvinge han til å tilbringe alle nettene hjemme, og det har aldri vært noe tema. Og som jeg skrev i hovedinnlegget, så har vi alltid funnet en løsning, om han har vært vekke. Dvs jeg har hatt venninne på besøk, eller vært på besøk hos noen. Husredd er jeg av grunner jeg ikke vil gå nærmere inn på. Poenget med scenen idag, var at han faktisk bare "stakk". Det var han som ikke ønsket å overnatte, vi har visst om det i mange måneder, så det hadde ikke vært noe problem om han hadde gjort det, da hadde vi funnet en løsning. Som jeg også skrev i hovedinnlegget, så sover 4åringen dårlig om nettene, dette fordi hun ønsker å sove med oss. Synes det er urettferdig at vi sover sammen, og hun er alene osv. Masse tull. Det bli fullstendig feil om jeg tar henne opp i min seng i natt, når vi kjemper en kamp hver eneste natt for å få henne ned igjen på rommet sitt:) HI Hvorfor skal ungen sove alene når ikke du kan det?
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2012 #24 Skrevet 14. januar 2012 Alle her vet vel at det er ikke snakk om å sove lenge på hotell, våkne "uthvilt" og nyte en deilig frukost. Dette handler om å drikke seg møkkings, rave rundt i byen, nachspiel på hotellrommet til krampa tar en. Dette vet hi, dette vet mannen og dette vet vel i grunn alle. Spade= en spade. Og kanskje det er nettopp her skoen trykker. Ikke skummelt hus. Men må legge til at et firma som legger inn hotell etter kurset i samme by, ja da er det lagt til rette for hardaball og ingen som skal være nødt å dra tidlig hjem. Virker litt useriøst. Selv om det er dette du er vant med er det ikke slik andre gjør det. Jeg og de jeg kjenner ville fått en god natts søvn etter festlighetene på hotellet(fra ca. kl. 01.00 og 02.00). Sovet til ca. 10.00 og spist en god frokost. Sist jeg var med på dette var i Desmeber på julebord og alle møttes til felles frokost.
Gjest Morn du Skrevet 14. januar 2012 #25 Skrevet 14. januar 2012 Så greia her er at mannen ble sur pga at jenta kom til dere 0650 og ville ligge i senga deres? Han vet jo like godt som deg hva dere sliter med skulle jeg tro. Og han kunne sagt i fra for lenge siden at han ville overnatte. Hm, vet sannelig ikke hvilken score han ville fått fra meg jeg. Synes mannen kunne stått opp med jenta jeg, og la deg få sove lenger, om det i det hele tatt skulle være et tema.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå