Gå til innhold

P-piller mens man er gravid??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke planlagt å bli gravid så har derfor brukt p-piller. Kan muligens være 2mnd på vei...hvor stor er sjansen for at det har hendt noe galt med utviklingen til babyen?? Begynner å få litt hetta for dette. Har også inntatt alkohol flere ganger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det med alkohol kan jeg ikke svare på, men jeg gikk på p piller til uke 7 i svangerskapet da jeg ikke visste at jeg var gravid (hoppet over tante rød) og jordmor og lege sa at det ikke hadde noe å si da det var så tidlig i svangerskapet, men at jeg selvfølgelig ikke skulle ta det mer når jeg var gravid.

Jeg tok et glass rødvin i en av de første ukene jeg var gravid, og legen sa at det skjer så mange, og at det er såpass tidlig at det ikke skulle ha noe å si. Men alkohol er jo ikke bra uansett... Var vel legen min som prøvde å stresse meg ned med å si at det ikke gjorde noe... Så kan ikke helt uttale meg her!

Gjest Tullmusa83
Skrevet

De er så sårbare i starten av svangerskapet at hvis du hadde gjort noe skadde på den lille. Ville nok kroppen din terminert svangerskapet før du oppdaget det.

For din egen sjelefred skyld ville jeg nok alikavel oppsøkt lege. Bådde for å sjekke helsetilstand på småen og også for å finne ut hvor langt du er på vei siden du tror 2 månder og har brukt p-piller.

Skrevet

i forrige svangerskap oppdaget jeg ikke at jeg var gravid før i 14 uke, og gikk på p-piller hele tiden... Gynekologen sa det ikke hadde noe å si, det med alkoholen har nok mest sannsynligvis ikke noe farlig, men det er nok lurt å få snakket med en lege:)

Skrevet

Takk for svar, litt beroliget tross i at jeg aldri kan vite.

Jeg skal kontakte lege allerede på mandag og håper de ikke nekter meg ultralyd...er da vel ikke noe annet vis de kan finne det ut på?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...