Anonym bruker Skrevet 13. januar 2012 #1 Skrevet 13. januar 2012 Min sønn på 7.5 år, tåler ikke brød så godt. Så jeg fikk en veldig god ide i høst om å variere matpakken hans. Nå får han kylling,fullkornspasta, fiskekarbonader,laks,omelett/eggerøre osv i matpakken daglig. Brødskive har jeg ikke sendt med på lenge og gutten er veldig fornøyd, han var tidligere ikke så matglad og spiste lite både på skolen og hjemme. Sender også med frukt, grønnsaker har han vanskelig for å spise. Problemet er at jeg nå er litt usikker på om jeg sender med ham riktig mat... Han har nemlig lagt på seg 3 kg siden i sommer og han er slank, men hans far var overvektig som liten så jeg er jo redd for at han også skal bli det. Har dette noe med lunsjen å gjøre og burde jeg endre den tilbake til brødskiver eventuelt passe på hvor store porsjoner jeg sender med? Pleier ikke sende med store porsjoner heller og var jo en stund bare utrolig glad for at han spiste.. Kan noen gi råd? Hilsen usikker mamma
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2012 #2 Skrevet 13. januar 2012 Har han vokst i lengden? Eller... ofte er det sånn at de en periode vokser i lengen, for så å legge på seg tilsvarende, eller omvendt. Gi han maten han spiser. Han vokser jo, og blir ikke stående på størrelsen da han ble 7,5 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå