Anonym bruker Skrevet 13. januar 2012 #1 Skrevet 13. januar 2012 Vi har nesten aldri... Svigers er barnevakt en sjelden gang i blant (gjerne noen timer på kvelden hvis vi er på besøk der). Mine foreldre har (greit nok) veldig mange barnebarn, men de passer mine søskens barn MYE, mens mine har de ikke passet på et par år nå... Merker at vi virkelig kunne trengt litt mer pusterom, og kommet oss litt ut sammen...
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2012 #2 Skrevet 13. januar 2012 Jeg er alene og har besøkshjem gjennom barnevernet. Det er ca hver 4. helg. Skaff dere annen barnevakt enn familie.
Vossafår Skrevet 13. januar 2012 #3 Skrevet 13. januar 2012 4 timer for 1,5 år siden.. Har også søsken som bruker opp og booker seg før jeg får sukk for meg. Ser hvor sliten de gamle foreldrene mine er at jeg har ikke samvittighet til å be om pass. Vurderer å bli kjent med ei ungjente som vi kunne hatt som fast passejentd.
Gjest irismor Skrevet 13. januar 2012 #4 Skrevet 13. januar 2012 2-3 ganger i mnd. Vi er heldige som har familie som gjerne er barnevakt.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2012 #5 Skrevet 13. januar 2012 Ett par ganger i måneden som regel:) Har familier på begge sider som stiller opp:) Men barna våre er de eneste barnebarna på begge sider da, så vi er heldige der:)
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2012 #6 Skrevet 13. januar 2012 Hadde barnevakt i 3 timer så vi fikk gått ut og spist middag da vi hadde 10-års bryllupsdag, da var det 3 år siden sist vi hadde barnevakt på kveldstid for å gå ut sammen. Hender vi har barnevakt noen timer pga jobb o.l., f.eks passet søsteren min ungene en times tid i går siden jeg jobbet kveld og mannen ikke kom fra på sin jobb før etter at jeg var dratt. Har også hendt et par ganger siste årene at vi har hatt barnevakt et par timer fordi foreldemøte har blitt lagt på dager jeg jobber kveld o.l. Men barnevakt for å gjøre noe sammen, gå ut, reise bort e.l. uten barn går det flere år mellom hver gang vi har.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2012 #7 Skrevet 13. januar 2012 Jeg har barnefri annenhver helg når alle barna er hos far, pluss at jeg har foreldrene mine som er pensjonerte 5 minutter nedi gata, og har barnevakt egentlig akkurat når jeg måtte ønske. De stiller opp så mye at jeg nesten er flau når naboene kommenterer at de har sett mamma eller pappa sin bil utenfor igjen Jeg må ta meg i å ikke utnytte snillheten deres, de er virkelig verdens herligste foreldre <3
Novadona Skrevet 13. januar 2012 #9 Skrevet 13. januar 2012 Har hatt barnevakt to ganger, gutten vår er 15 mnd. Vi har nå også fått ei jente som er en mnd. Vi har kun svigerinne i nærhet.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2012 #10 Skrevet 13. januar 2012 Barnevakt for å kose oss sammen har vi ganske sjelden, men oftere nå enn før. I en periode på et par år, så var vår alenetid den tiden vi satt i bilen til og fra bup. En kjøretur på 20 min som jeg nøt mer enn jeg noen har nytet noe! (hvordan i huleste bøyer man "å nyte"?) Nå har vi derimot mest hjelp til det barnet vi var på bup ang. Han er ofte hos mormor og morfar, så jeg føler at vi bruker dem litt opp på det. Derfor har vi sjelden barnevakt bare for å kose oss sammen, jeg og samboeren.
Mamma´n til lillemor Skrevet 13. januar 2012 #11 Skrevet 13. januar 2012 Ca en gang annenhver mnd, eller kanskje litt oftere. Sjeldent for å gå ut på kvelden, men har litt voksentid en lørdag eller søndag og henter henne igjen på ettermiddagen.
PeppaPig Skrevet 13. januar 2012 #12 Skrevet 13. januar 2012 Altfor sjelden! Jenta vår er 2.5 år og vi har hatt barnevakt til henne kanskje 3-4 ganger... Vi har ikke familie i nærheten som kan sitte barnevakt, hadde vi hatt besteforeldre eller andre i familien så hadde vi kanskje hatt mer barnevakt. Og som anonym #10 så nyter jeg også kjøreturer jeg får hatt helt alene!! Skal til Ikea imorgen helt mutters alene og gleder meg som bare det
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2012 #13 Skrevet 14. januar 2012 Vi har to sett besteforeldre som gjerne stiller opp. Jeg synes stadig vi har barnevakt ved at besteforeldre henter i barnehage, eller har en eller begge på overnatting, eller har de en lørdags formiddag mens vi gjør ærend. Skal vi begge to på noe om kveldene i ukedagene, slik at det ikke passer med overnatting, har vi ei jente som sitter barnevakt. Dersom hun ikke kan, kan som regel det ene settet besteforeldre(de som bor nærmest) komme å sitte noen timer. Vi er heldige!
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 14. januar 2012 #14 Skrevet 14. januar 2012 Har barnevakt ca. 1 gang i halvåret. Er alenemamma og bor langt fra familie. Men nå har jeg funnet en god barnevakt (det tok tid;) så nå blir det kanskje litt oftere:-)
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2012 #15 Skrevet 14. januar 2012 Vi får barnevakt så ofte vi vil ha, stort sett. Men det vil ikke si at vi har tid og mulighet til å benytte oss av det så ofte Vi har vel vært ute 2 ganger det siste året. Men vil si vi er heldige som har familie som vil passe når muligheten byr seg
Rose04 Skrevet 16. januar 2012 #16 Skrevet 16. januar 2012 Har hatt barnevakt 1,5 time en formiddag, og sønnen min er 13 mnd. Altså vi har ikke hatt barnevakt egentlig, og kommer sikkert ikke til å ha det så ofte. Føler ikke behov for det egentlig, tar han eller med hvis vi kan. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå