Gå til innhold

Jentenavnet Inez. Hva synes dere?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikkert ok hvis foredrene har avstamning som tilsvarer navnet.

Skrevet

Jeg så nettop en episode av unge mødre på tvnorge FEM og der var det ei som hadde en datter som hei Inez, så derfor hadde ikke jeg valgt det, men vi er kanskje sære for navnet vi har valgt har vi aldri kjent eller møtt noen som har het:) Men navnet er jo fint, kjenner også en hyggelig og søt eldre dame som heter det:)

Skrevet

Jeg så nettop en episode av unge mødre på tvnorge FEM og der var det ei som hadde en datter som hei Inez, så derfor hadde ikke jeg valgt det, men vi er kanskje sære for navnet vi har valgt har vi aldri kjent eller møtt noen som har het:) Men navnet er jo fint, kjenner også en hyggelig og søt eldre dame som heter det:)

Skrevet

Nei ikke et fint navn!

Hvorfor ikke Ine eller Ina? :)

Skrevet

Rart å kalle barnet sitt Inez hvis man ikke er polsk. Jeg var i alle fall sikker på frem til nå at Inez var en polsk navn.

Skrevet

Om du liker navnet Inez synes jeg du skal ta det navnet jeg :)

Ikke la andre bestemme hva barnet skal hete, hovedsaken er jo at du liker navnet (også far da) :))

Skrevet

Fint navn:) og et som ikke så mange har kanskje, hvilket gjør det litt mer spennende :)

Skrevet

Likte ikkje namnet, og synest det blir litt rart, dersom foreldra har norske aner. Men det er ikkje mitt valg:)

Personleg minner det meg LITT formykje om gitarmerket "Ibanez".

Skrevet

fra filmen midnight in paris?

Skrevet

Jeg syns det er et nydelig navn :) Har det på navnelisten min - men her ble det to gutter. Jeg ville kanskje ha skrevet det Ines. Jeg syns det er et navn som fungerer veldig fint på norsk.

De fleste navn som blir brukt i Norge er lånt fra utlandet.

Skrevet (endret)

Jeg har alltid elsket det navnet, men det skrives opprinnelig Inés og er slettes ikke polsk, men den spanske/portugisiske versjonen av navnet Agnes.

Sett noen på Unge Mødre kalle barnet sitt for Inez og derfor er det utelukket? Saklig!

Ina og/eller Ine er jo greie navn det, men er mer "nickname" i mitt hode, enn Inez som er et fullverdig navn alene.

Lykke til med navnvalget :D

Endret av Fucoc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...