Gå til innhold

Ang leie av husrom, student og alene mor!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg og mine to små barn må være ute av leiligheten vi leier nå innen 20 feb. Har vært på 3 visninger og fått 3 avslag. lite husrom og mange interesserte! :/

Men det ligger et hus til leie på 7500 i mnd og depositum på 22 500 kr. Gruer meg til å evt ringe etter å fått så mange avslag nå! følte jeg nesten ble lovet den ene i går, men det kom kanskje noen etter meg som falt mer i smak..

Får ca 16 tusen i mnd. blir sikkert litt utgifter som strøm og ved i tillegg..

Noen som har tips til meg om hva jeg feks har krav på og hvordan jeg burde gå frem når jeg kontakter uleieren? før har jeg bare ringt og avtalt tid til visning... har mer lyst til å sende mail og forklare situasjonen... what to do?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med sosialkontoret om å stille garantien. Da stiller du hvertfall med den.

Og finn papirer på at du er sikker betaler(tidligere husvert, lånet du evt har nå, eller noe).

Mange tror enslige mødre er dårlige betalere, men jeg tror de ofte er de mest stødige betalerne, og roligste leietagerne :) Kanskje du skal forklare ståa, og samtidig gi referanser?

Jeg er selv alenemor, og har klart meg på lite penger i alle år. Men hus og annet der betaler jeg før noe annet. For det betyr mer å ha tak over barnas hoder :)

Jeg har til og med klart å kjøpe i borettslag, selv uten annen inntekt enn OS og alt det en får som enslig. Jeg gråt til kommunen for å få det lille lånet, og fikk omtrent 100 000 i tilskudd(som ble min EK). Det har gått, men har vært hardt mange ganger.

Skrevet

Snakk med sosialkontoret om å stille garantien. Da stiller du hvertfall med den.

Og finn papirer på at du er sikker betaler(tidligere husvert, lånet du evt har nå, eller noe).

Mange tror enslige mødre er dårlige betalere, men jeg tror de ofte er de mest stødige betalerne, og roligste leietagerne :) Kanskje du skal forklare ståa, og samtidig gi referanser?

Jeg er selv alenemor, og har klart meg på lite penger i alle år. Men hus og annet der betaler jeg før noe annet. For det betyr mer å ha tak over barnas hoder :)

Jeg har til og med klart å kjøpe i borettslag, selv uten annen inntekt enn OS og alt det en får som enslig. Jeg gråt til kommunen for å få det lille lånet, og fikk omtrent 100 000 i tilskudd(som ble min EK). Det har gått, men har vært hardt mange ganger.

Her jeg leier nå har kommunen ordnet depostitumet. Men skal flytte til en annen kommune, syns det er så mye styr. men får forklare situasjonen så.

Jeg er også en sikker betaler, husleie og regninger først. så får man se hva som er igjen. kan høre med hun jeg leier av nå om jeg kan sette henne opp som referanse kanskje.. holder det med mail i kveld, eller burde jeg ringe? blitt så usikker, siden jeg føler jeg har gjort alt der riktige.. :/

har bare vært alene siden oktober da.. og dessverre så må jeg flytte pga at det har blitt slutt med hun jeg leier av og samboeren hennes... :(

Skrevet

Ring, du. Og forklar. Vær blid i stemmen, og si at sånn er det, men at du legger vekt på å betale dine regninger før noe annet.

Skrevet

Ring, du. Og forklar. Vær blid i stemmen, og si at sånn er det, men at du legger vekt på å betale dine regninger før noe annet.

Nå har jeg sendt mail.. da får det gå som det går! man mister rett og slett motet av det her :( vet jo egentlig at det å ringe er det beste, men nå det det gå som det går ;) var hyggelig på mail da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...