Gå til innhold

Trenger litt navnehjelp!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min mann venter vår andre datter, og er fryktelig uenig om navn til den lille.

 

Selv liker jeg Tuva, han har kun foreslått Ariel. (Jeg har også foreslått andre navn).

Vi liker ikke hverandres forslag :-/

 

Har dere noen forslag til korte jentenavn så blir jeg kjempe glad :) Trenger litt nye navne-ideer nå :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tilja? Tilde? synes Tuva er kjempefint :-) Du kan jo prøve navneguiden også, da kan du søke på forslag som er likt det navnet du liker...

Skrevet

Tuva er et fint navn syns jeg, men liker ikke Ariel!

 

Noen forslag fra meg:

 

Eira

Alva

Ylva

Erika

Lydia

Tiril

Dea

Mina

Lisa

Molly

Marie

Jenny

Pia

 

Likte du noen av disse? :)

Skrevet

For meg er Ariel et guttenavn, et jødisk guttenavn, og passer overhodet ikke på en jente.

Skrevet

Tuva er kjempe fint:) Ariel er ok. Hadde nok ikke valgt det selv.

 

Andre navn jeg liker:

 

Synne

Alva

Elise

Oda

Vilma

Hedda

Vilde

Oline

Marie

Vårin

åsa

 

Hva heter den første datteren deres da? :)

Skrevet

Hva med Erle eller Thale?

Synes Tuva er et ok navn.

Skrevet

Thale må ikke komme på tale ;) Syns Tiril var et bra forslag mtp hvilke navn dere begge liker.

Skrevet

Milly

Molly

Tiril

Reidi

Thora

Dina

 

Mange fine jentenavn der ute. Lykke til uansett hva dere velger :)

Skrevet

Vi satt opp en masse forslag, men det ble ingen av dem da vi først fikk se tulla. Etter å ha hatt henne i armene i noen dager, så var det som om hun fortalte oss det selv. Jeg sa navnet som bare plutselig lå på tunga mi til pappa'n, og han fortalte at akkurat det samme navnet hadde nettopp falt inn i hodet på han også. Alle som treffer vår datter nå, skryter av det vakre navnet og hvor godt jenta kler det. Så enig med de andre her; ikke stress. :)

Skrevet

Mie

Adele

Mali

Ada

Alva

Liva/Live

Ella

 

Mange nydelig jentenavn der ute :)

Skrevet

Jenta mi heter Celine, så da må jeg nesten foreslå det.. ;)

Skrevet

Vi har to jenter som heter Ayleè og Tilde. :)

Utover det har vi diskutert:

Nora,

Ronja

Kajsa

Bea

Anja

Alva

 

...som jeg kommer på nå hvertfall ;)

 

Det er ikke enkelt å ta det navnevalget for det er jo ingen returrett på det forsåvidt når man har satt det på barnet :P

Skrevet

Noen korte jentenavn jeg kommer på i farta:

Ella

Klara

Eva

Sina

Erle

Nomi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...