Gå til innhold

Hvor mye "krever" dere av en mann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer er 30år, men jeg synes han på noen måter er umoden.

Han elsker f.eks mobilen sin, og sitter å trykker på denne hele tiden når han får sjangsen. Gjerne mens han prater med barna eller de sitter på fanget hans.

Vi deler 50/50 på legging,stell osv når vi hjemme sammen (han jobber 100%, jeg 40% så er jeg som gjør mest)

Jeg VET jeg ikke kan forandre han, kanskje bare krever for mye?

Jeg vet ikke, men jeg er slik at når jeg har tid med barna mine så elsker jeg å prate med barna, synes det er veldig viktig og være engasjert,spesielt siden de snart begynner på skolen og nå kan prate og er blitt større, forstår mer osv..

Det virker som om samboeren min alltid er mest intresert i mobilen sin og pc en sin..ja, jeg er glad i min egen pc også..men sitter da ikke på mobilen også å surfer på nett!

Jeg har vel innsett etter 6 år sammen at han aldri vil forandre seg...han er liksom litt lat og lite praktisk anlagt...men det irriterer meg..har maaange ganger vært halveis slutt med oss, men jeg klarer liksom ikke dra fra han, og ikke kan jeg heller da av praktiske grunner/årsaker.

Ellers er han en flink nok far, vet om fedre som er flinkere enn han mens også mange som er dårligere enn han..men jeg skulle ønske han var lik meg..like engasjert osv.

Han tar da barna med på aktiviteter og alt slikt, men noen ganger lurer jeg på om han hadde gjort det hvis jeg ikke hadde sagt noe...nå gjør han jo en del med barna, men tenker ofte at om jeg hadde vært ei dame som bare fant meg i alt så hadde han kanskje sluppet unna med alt..han er allefall ikke den mannen som virker engasjert...i noe egentlig...kun sin egen jobb da...den er veeeldig viktig....

:/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og jaaaa har sagt det til han 10000 ganger at han sitter for mye på mobilen, meeen det nytter ikke.

Ikke familieterapi helller. Er 4 år siden vi var der..men det funket ikke.

Jeg er egentlig drittlei hele mannen...og kjefter mye på han fordi jeg er så frustert.

HI

Skrevet

Kjenner meg godt igjen.

Her innførte jeg PC/ mobilforbud frem til barna er i seng. Herregud, de er hjemme 3-4 timer etter barnehagen og frem til leggetid, da fortjener de oppmerksomme foreldre.

Men oppnådde bare en mann som riktignok la seg på gulvet for lek, men som åpenbart kjedet seg der han lå og gjespet og fant alt mulig rart annet å fikle med.

Nesten alt vi, og han, gjør med barna, skjer på mitt initiativ.

Han elsker barna sine, stiller opp på alt og det er aldri nei i hans munn. Han bare vet ikke helt hva han skal "gjøre" med dem tror jeg.

Har ingen gode råd, men jeg hadde bedt ham legge vekk mobilen!

Skrevet

Han legger bort mobilen for en stund, men tar den frem igjen med en gang barnet går da eller han "kjeder" seg om du forstår.

Denne uken har han såvidt sett barna, jobbet mye..og når han endelig henter dem i barnehagen så setter han seg ned med mobilen etter middag mens han liksom skal prate med barna samtidig..jeg ble sur.

Men da fikk jeg bare et stygt blikk..og om han legger fra seg mobilen da..så tar han den fort opp igjen. Ble sur at jeg kalte han for en dårlig far...!!!

HI

Skrevet

Men du 19.15. Har dere et bra forhold likevel? Har du akseptert at du må ta iniativet til det meste? HI

Skrevet

Det går opp og ned som med de fleste, men jevnt over har vi det bra. Han kompenserer liksom på andre måter. Men det er jevnlig tema for krangling.

Kanskje du kan alliere deg med noen, helsesøster kanskje? Det er jo et stort tema for tiden, i media bl.a, at foreldre sitter for mye på nett. Kanskje han trenger å høre det fra andre?

Skrevet

Tja, sitter jo mye på nettet selv, men IKKE på mobilen og ikke så mye hvis barna er tilstede.

Han er jo ellers en veldig snille mann og barna er glad i han og om jeg hadde gått fra han så hadde barna fått det fryktelig vondt:/

Har liksom gitt opp, vil ikke prate med noen andre om det. Familie vet det jo, de ser det..men ingen sier noe.

HI

Skrevet

Nå er det jo sånn at du en gang valgte ham som far til dine barn og som du selv skriver så er det nok ikke håp om å endre ham. Og uansett om du velger å gå så vil han fortsatt være barnas far og de vil fortsatt tilbringe tid med ham. Så det vil ikke endre noe for barna sånn sett.

Men om du ønsker en annen mann i din tilværelse er en annen sak. Men da må du stå for det. Altså si at det er for din egen skyld du velger å gå.

Er han uengasjert i barna så er han det. Det kan ikke du forandre. Det må han i så fall ønske selv.

Skrevet

Hva er egentlig forskjellen på at du sitter på PC og han på mobil?

Du har skrevet innlegget ditt kl 19 og det er vel en tid barna dine fortsatt er oppe???

Tenker at problemet er at du vil at han skal være akkurat som deg.

"jeg skulle ønske han var lik meg"

Du bør innse at alle er forskjellig. Han kan ikke bli akkurat som deg!

Du sier han er sammen med barna og tar barna med på ting. Men du har bestemt at den rette måten å interessere seg for barna sine er å prate med de.

Jeg er selvfølgelig enig i at det er viktig å prate med barna sine, men det finnes også mange andre måter å vise interesse på!

Skrevet

Nei, han la barna i kveld. Jeg fikk et pusterom i bakken etter en travel dag:) Men det hender jeg sitter litt på pc en mens de er oppe jeg også, er bare at jeg ikke sitter lenge eller på mobilen. Anyway poenget mitt er vel at jeg tar initiativet til det meste.

HI

Skrevet

Nei, han la barna i kveld. Jeg fikk et pusterom i bakken etter en travel dag:) Men det hender jeg sitter litt på pc en mens de er oppe jeg også, er bare at jeg ikke sitter lenge eller på mobilen. Anyway poenget mitt er vel at jeg tar initiativet til det meste.

HI

Så det altså DU som bestemmer at PC er greiere enn mobil og Du som bestemmer hva som er lenge når??!!

Skrevet

Ja, for i mitt tilfelle sjeker jeg mail, facebook og henger gjerne her en liten tid.

Jeg har ikke med meg pc en overalt slik som samboeren har med seg mobilen, han surfer gjerne på lekeplassen,osv osv...jeg har også med min mobil overalt men er ikke på nettet...

HI

Skrevet

HI

Så det altså DU som bestemmer at PC er greiere enn mobil og Du som bestemmer hva som er lenge når??!!

Nå var du vel litt vanskelig her.

Hi sier jo at samboeren sitter langt mer på mobilen enn hun sitter ved PCen. Det er jo ikke konseptet "sitte ved pc/mobil når barna er til stede" hun er sterkt i mot, det er MENGDEN pc/mobil-bruk.

Og det er jeg helt enig med henne i. Når man er sammen med barna, så bør man jo fokusere på DEM, og ikke på mobilen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...