Lektor Doppler med tillegg Skrevet 13. januar 2012 #1 Skrevet 13. januar 2012 Vårt vakre kjøleskap, en hun, fordi hun alltid har vært søt og pålitelig og gjort jobben sin uten å klage har entret puberteten. Litt usikker på alderen hennes, men jeg vet at hun er eldre enn min datter, så da snakker vi 6 + litt. Jeg tror vel 7 år. Men i alle fall, kjøleskapet har begynt å skape seg. Hun tror hun skal bli fryser når hun blir stor, så hun har da begynt med frost. Jeg sier at hun skal være 5 grader inni, og da er hun -5. Så nå sier termostaten at hun skal være 10 grader og da holder hun null. Bottenspeika melk er daglig kost her nå. Det som bekymrer meg mest med denne konflikten er at den dagen hun bestemmer seg for å være lydig igjen så har jeg 10 grader i skapet, og maten er lite sprek. Alternativet er jo selvfølgelig at hun går på en sprekk av å overyte sånn og jeg må skaffe en stedfortreder. Noen med erfaring med denne type pubertale problemer hos kjøleskap?
Gjest sug lut Skrevet 13. januar 2012 #2 Skrevet 13. januar 2012 Nei, kun erfaring med kombinasjonen pubertalt barn og kjøle/fryse-innretninger, en uendelighet av dårlige muligheter. Men det er vel sjelden noen som kommer ut av puberteten og blir like søt og ukomplisert igjen, så du kan kanskje slappe litt av, type "slappa' muttern, ikke maaaaaaaas"?
ellen-propellen Skrevet 13. januar 2012 #3 Skrevet 13. januar 2012 Ta en doktor til henne. Som alle jenter vet så kan puberteten gå hardt utover termostaten
Mor Løvehjerte Skrevet 13. januar 2012 #4 Skrevet 13. januar 2012 Joda, her har vi et kombiskap hvor kjøledelen fryser, og frysedelen nettopp la inn årene for godt, så du har min fulle og hele støtte på alle områder. Verandaen funker greit som fryser inntil videre. Noen fordeler altså ved å bo nord for polarsirkelen. Også så fint å ha noe å bruke penga på da!!
Mor Løvehjerte Skrevet 13. januar 2012 #5 Skrevet 13. januar 2012 Oj, glemte sånt tryne (det er viktig, ja?):
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 13. januar 2012 Forfatter #6 Skrevet 13. januar 2012 Oj, glemte sånt tryne (det er viktig, ja?): Du har på baklava ettersom du bor nord for polarsirkelen?
Patetica fåkksi Skrevet 13. januar 2012 #7 Skrevet 13. januar 2012 Hun tror hun skal bli fryser når hun blir stor, så hun har da begynt med frost. Med overskriften friskt i minne leste jeg "Hun tror hun skal få bryster når hun blir stor".
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 13. januar 2012 Forfatter #8 Skrevet 13. januar 2012 Hun tror hun skal bli fryser når hun blir stor, så hun har da begynt med frost. Med overskriften friskt i minne leste jeg "Hun tror hun skal få bryster når hun blir stor". Det hadde vært sært!
Mor Løvehjerte Skrevet 13. januar 2012 #9 Skrevet 13. januar 2012 Er det ikke en geriljasoldat, det der da?! (Eneste trynet jeg faktisk kan assosiere meg med)
mamman til to gutter Skrevet 14. januar 2012 #10 Skrevet 14. januar 2012 Min erfaring med kjøleskap som leker frysere er at de fortsetter å trasse til de flytter hjemmefra.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 20. juni 2012 Forfatter #11 Skrevet 20. juni 2012 Sånn for å oppsummere denne tråden så har nå lille søte trasseskapet mitt fått viljen sin og får flytte hjemmefra. Inn kommer en ny kandiat av merket Miele. Fordi undertegnede engang i frustrasjon over hvitevarer til alltid gikk i stykker uttalte at jeg skulle fanden ikke kjøpe noe som det ikke sto miele på heretter. Og det har jeg holdt, og fått betale for...
Gjest sug lut Skrevet 20. juni 2012 #12 Skrevet 20. juni 2012 Hold på den tanken, Doppler, ingenting det står miele på har noengang gått i stykker i mitt hus. Og trasseskapet bør du legge ut på Gis Bort på Finn.no, det tar nøyaktig femten minutter før du har fjorten skrotnisser på telefon som gjerne henter det i løpet av dagen.
lilja70 Skrevet 22. juni 2012 #13 Skrevet 22. juni 2012 Miele-støvsugeren min har gått til dunders. Der trives den godt. Jeg ønsker meg en snerten selvdreven sak. Gubben er uenig. Jeg ønsker meg en kul sentralstøvsuger. Gubben mener det er umulig i vårt hus. Gubben har vondt i ryggen nå. Det er nok all støvsuginga med en miele-støvsuger som man må stappe støvet inni for hånd. Funker i grunn best når man holder slangen oppover og heller støvet nedi... Har bestemt meg for at det hele er en forbedring, før forsvant det stadig øredobber, lego og andre verdisaker, nå sjekkes alt grundig før det "suges".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå