Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 4 år fikk sin første tann på 4.mnd dagen, nr 2 bare tre dager etterpå. Altså litt tidlig, ihvertfall ifht mine venners barn. Kan jo ikke si noe annet enn at det var litt stas da det første grynet stakk fram:-) Lillebror fikk nå sine første tenner 5 mnd og ei uke. Relativt tidlig han også. Synes fortsatt det er litt stas, men så var det noen som sa at det var ikke noe bra å få tenner tidlig. De som fikk det, fikk gjerne svake tenner som tålte mindre enn de som fikk tennene sent. Noen som har hørt lignende? Til sammenligning fikk mannen min tenner sent og har hatt ett hull i hele sitt liv, mens jeg som fikk dem tidlig, ikke har hatt like sterke tenner..... Hmmmm....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Har aldri hørt om at tennene i seg selv skulle være noe dårliere, men problemet kan være det at babya på 4-5 mnd ofte spiser enda på natta (opptil flere ganger) og DET kan tære på tennan. I tillegg er det kansje vanskeli å få pusset de søte små tennan på en liten baby. I hvertfall sliter vi med det :/ Vårres fikk åtte stk i ganske rask rekkefølge fra han var fire mnd og jeg er litt bekymra for dette med hull siden han spiser fremdeles to ganger per natt (er ni mnd nå). Menmen..må bare gjøre så godt vi kan med tannpuss :)

Skrevet

Både jeg og min søsken fikk tenner tidlig, og vi alle var blant det i klassene våre på skolen som kom tilbake fra tannlegen med færrest hull....

Jeg var vel 19-20 år før jeg hadde hull i tennene for første gang..

Var 6 uker når jeg fikk min første tann.

Skrevet

Jeg har aldri hørt noe sånt jeg heller. Lillegutt har fikk to tenner før han ble 5 mnd, så jeg håper det ikke stemmer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...