Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 13. januar 2012 #1 Skrevet 13. januar 2012 diare eller oppkast flere ganger, diare eller oppkast en gang, kvalme, eller må det være flere dager?
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2012 #2 Skrevet 13. januar 2012 Diare og/eller oppkast mange ganger over 1-3 dager.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 13. januar 2012 #3 Skrevet 13. januar 2012 Det er jo individuelt. 4 åringen vår begynte sist lørdag. Han kastet opp 10-11 ganger natt til søndag og hadde kraftig diare, så var han ferdig (men slapp hele søndagen så klart). Mannen og jeg hadde det på likt, han hadde bare oppkast, men mange ganger, jeg bare to ganger med oppkast men diare også. I går kveld var det 7 åringen sin tur. Han har veldig robust helse og blir sjeldent syk, så ble egentlig litt overrasket over at han ble syk, men han kastet bare opp en gang og ferdig med det. Så vi har alle hatt det litt ulikt, men alle har jo hatt omgangssyken likevel. Noen får det lett, andre ille.
Cat.68 Skrevet 13. januar 2012 #4 Skrevet 13. januar 2012 Oppkast og/ eller diare, samt nedsatt allmentilstand.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 13. januar 2012 Forfatter #5 Skrevet 13. januar 2012 sønnen min spydde en gang på søndagskvelden, var helt pigg igjen etterpå. Hadde han omgangssyke?
Cat.68 Skrevet 13. januar 2012 #6 Skrevet 13. januar 2012 sønnen min spydde en gang på søndagskvelden, var helt pigg igjen etterpå. Hadde han omgangssyke? Risikoen er jo stor i disse omgangstider at det var det. Men kanskje han er en robust liten kar som fikk en lett omgang. Det betyr jo derimot ikke at han ikke er smittefarlig, og derfor hadde jeg behandlet det som omgangssyke.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 13. januar 2012 Forfatter #7 Skrevet 13. januar 2012 Ja, robust er han, ikke mye sykdom på han:-) Eller noen av oss egentlig... Kanskje han hadde det likevel? Jeg tenkte egentlig at han burde ha spydd eller vært kvalm mer da, men det er ikke godt å vite...
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 14. januar 2012 #8 Skrevet 14. januar 2012 sønnen min spydde en gang på søndagskvelden, var helt pigg igjen etterpå. Hadde han omgangssyke? Akkurat slik 7 åringen var hadde det, han var også helt fin etterpå, men vi har jo sykdommen i hus og vet at det er den. De fleste kaster jo opp mer enn en gang, men noen er mer robuste og får det lett.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2012 #9 Skrevet 14. januar 2012 Da jeg var lita var jeg sånn som ofte fikk det på natta..Og jeg våkna ikke av det..Bare kasta opp i senga...Mamma hadde noen utrivelige morgener da kan jeg tenke meg..Mens søstera mi lå langflat i flere dager. Men som voksen så blir jeg bare sykere og sykere for hver gang jeg får det...Varer lenge, får det begge veier, alltid migrene rett før/under (og selvsagt virker ikke medisisnen min, den kommer opp eller ut andre veien før den blir tatt opp i kroppen)samt magesmerter som gjør rier til et avslappende bad i boblekaret.... Mannen får det så og si kun bakveien og småkurer litt i 2-3 dager, jenta kaster opp 3-4 ganger men er "frisk" med en gang hun er ferdig med siste oppkast..Gutten er 4 og har blir skikkelig SYK en gang (snakk om ei uke uten og få i seg mat etterpå, småsutrete, slapp og dårlig allmenntilstand) og en gang kastet han opp en gang, og frisk som en fisk etterpå.. Det går på genetikk, kroppens helse FøR man blir smittet, hvor mange virus/bakterier man får INNI seg når man smittes og virusets amperhet..Man kan smittes av samme virus hele familien, men det kan mutere før det "går fra en person til en annen" og bli mye "sintere"til den neste..Eller motsatt....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå