Gå til innhold

Bekymret for eldre dame...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..

Vi bor i borettslag med leiligheter i rekkeform..

I dag fikk jeg en melding fra en av mine venninner som bor lenger inn i veien.. Hun spurte om jeg viste hvem som bodde i en av leiligheten innforbi henne, fordi hun ikke hadde sett henne på flere dager. Det har samlet seg opp aviser utenfor og hun har fått en forsending med ved som ikke er tatt..

Hun vet at hun er eldre, og har begynt å bli bekymret.. Hun lurte på hva hun skulle gjøre..

Jeg vet ikke hvem denne damen er, da borettslaget er ganske "langstrakt" kjenner jeg ikke de som bor lenger inn i veien..

Jeg sa at jeg først ville tatt kontakt med styreleder for å høre med han. Han vet jo i det minste hvem som bor der.

Hun hadde ikke fått tak i han ennå, men hadde prøvd å se litt rundt leiligheten til denne damen, uten å kunne se inn..

Hva ville dere gjort? Hvem kontakter man i så fall når man bekymrer seg for slikt.. Hun kan jo selvfølgelig være på ferie eller noe, men ville hun da ha fått vinterveden? Ville hun ikke ordnet så noen tok inn avisene, vannet planter osv..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Politiet da?

Skrevet

Ja, jeg tenkte også på politiet.. Men man er jo alltid så redd for å virke hysterisk, og dersom det ikke skulle være noe galt roper man ulv for ingenting..

Jeg skal gå bort på besøk i ettermiddag, så får vi se hva som skjer.. Greiere å gjøre noe så "drastisk" som å ringe politiet om man er to om det :)

Skrevet

Håper alt er bare bra med henne :-)

Skrevet

Jeg ville kanskje Først ringt hjemmespl i området der dere bor.. (google hjemmespl Kongsberg f.eks) og hørt om de har oppfølging på den adressen... da vil de evt kunne dra ned til henne å se.

Hvis ikke så er bekymringsmld til politiet tingen. De vil sjekke opp adressen, forsøke å få tak i pårørende først -og så evt ta seg en tur ned :)

Det er ikke å være hysterisk, det handler om å bry seg om andre! :)

Hadde det vært min mor/ bestemor, så hadde jeg blitt glad om naboen brøy seg :)

Skrevet

Takk dere! :) Vi endte opp med å ringe politiet, og de skal sjekke opp saken! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...