Anonym bruker Skrevet 13. januar 2012 #1 Skrevet 13. januar 2012 Annenhver uke må hun være fra ca 07-1630. 4 dager. Fri en dag. Den andre uken trenger hun egentlig ikke være i barnehagen, men vil ha henne der korte dager ihvertfall 3 dager(ca 0930-14). Dette for å slippe tilvenning hele tiden. Har veldig dårlig samvittighet for de lange dagene, men er eneste mulighet. Har gått ned i stilling for å få en fridag pr uke. Redd for at hun kan ta skade av dette...hun har nettopp begynt i barnehagen. Sover og spiser bra der.
<3 duracellkanin <3 Skrevet 13. januar 2012 #2 Skrevet 13. januar 2012 gutten min har også nettopp begynt i bhg. 3 dager i uka. han er der alt fra 5-8 timer.. han er 11 mnd. han ser nå ut til å stortrives i allefall uansett.. jeg er av dem som ikke nødvendigvis mener at bhg er noe negativt jeg da. jeg hadde ikke bekymret meg hvis jeg var deg i allefall.. det er mye positivt med bhg også. samspill og sosialt lærer de jo masse av der.. og det å klare å ha tillitt til andre mennesker også.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2012 #3 Skrevet 13. januar 2012 Hadde ungen din måtte være i barnehagen 7-16.30 hver dag, fem dager i uken hver eneste uke hadde jeg skjønt at du var lei deg. Men med en fridag i uken og så korte dager annenhver uke synes jeg 1-åringen din er heldig jeg. Er ikke alle som har den muligheten...
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2012 #4 Skrevet 13. januar 2012 Nei, dette syns ikke jeg var så ille. Barnehage er ikke så negativt som det virker her på DIB vettu Min gutt begynnte da han var 11 mnd, 4dager i uka, 6timer. å nå begynner min 2.gutt også i barnehagen snart, å han er bare 10 mnd (syns egentlig det er litt tilig jeg da) i samme barnehage som storebroren, 2 dager i uka. pga jeg skal gjøre ferdig en praksisperiode på 8uker. så da hadde vi ikke noe annet valg egentlig. Men tror det kommer til å gå kjempebra
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2012 #5 Skrevet 13. januar 2012 det vanligste er vel at både mor og far har 100% stillinger ergo barnet er fullt i barnehagen. synes du er overhysterisk.
Gjest Heartbroken Skrevet 13. januar 2012 #6 Skrevet 13. januar 2012 det vanligste er vel at både mor og far har 100% stillinger ergo barnet er fullt i barnehagen. synes du er overhysterisk. Det er faktisk ikke så vanlig at begge foreldrene jobber 100 % når barnet er så lite, hvertfall ikke i min omgangskrets og i barnehagene jeg kjenner til. Jeg skjønner godt at HI synes barnet får for lange dager i bhg, men så lenge det er såpass sjelden, tror jeg det går helt fint. Selv om du, 15.12, synes det er ok at andre tar seg av barna dine mesteparten av tiden, trenger du ikke kalle dem som ikke vil ha det sånn for hysteriske! Selv om noen velger annerledes enn deg, er det ikke noe galt med dem, skjønner du!
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2012 #7 Skrevet 13. januar 2012 det vanligste er vel at både mor og far har 100% stillinger ergo barnet er fullt i barnehagen. synes du er overhysterisk. Det er faktisk ikke så vanlig at begge foreldrene jobber 100 % når barnet er så lite, hvertfall ikke i min omgangskrets og i barnehagene jeg kjenner til. Jeg skjønner godt at HI synes barnet får for lange dager i bhg, men så lenge det er såpass sjelden, tror jeg det går helt fint. Selv om du, 15.12, synes det er ok at andre tar seg av barna dine mesteparten av tiden, trenger du ikke kalle dem som ikke vil ha det sånn for hysteriske! Selv om noen velger annerledes enn deg, er det ikke noe galt med dem, skjønner du! i en ideell verden skulle man vel gjerne ha jobbet deltid, men jeg kjenner faktisk ingen i mitt miljø som har mulighet til det. Ikke nødvendigvis pga økonomi, men fordi en har en type jobber som ikke åpner for redusert stilling. Vi har lengre utdannelse alle mann, og såvidt meg bekjent sier en rekke undersøkelser at barn av foreldre med høyere utdanning oftere tar høyere utdanning selv.. så ødelagt av barnehagen kan de da dermed umulig ha blitt.
Gjest Heartbroken Skrevet 13. januar 2012 #8 Skrevet 13. januar 2012 Jeg tror ikke det er mange jobber hvor man ikke kan ha litt redusert stilling, så sant man ikke er statsminister da:) der kommer helt på hva man prioriterer! Jeg sier ikke at barnehager ødelegger barna, absolutt ikke, men jeg sier at jeg skjønner tankene til Hi og jeg synes ikke at hun fortjener å bli kalt overhysterisk. Ingen grunn til å komme i forsvar:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå