Anonym bruker Skrevet 13. januar 2012 #1 Skrevet 13. januar 2012 Har ett barn på seks år som nettopp har kjøpt seg Nintendo 3ds. Han kan sikkert sitte 10 timer i strekk å spille han, men det går jo ikke Hvor lenge synes dere det er greit å spille hver dag?
Gjest Hercule Poirot Skrevet 13. januar 2012 #2 Skrevet 13. januar 2012 Jeg synes max 2 ganger pr dag og absolutt max en time pr. gang.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2012 #3 Skrevet 13. januar 2012 Dette med spilling går veldig i rykk og napp her, en periode er det det eneste som er gøy, men så kan det gå flere uker hvor det ikke spilles i det hele tatt. I de intense spilleperiodene har vi innført spillefrie dager, altså er det dager i uken hvor de ikke får spille i det hele tatt. Men nå er det lenge siden det var nødvendig å håndheve dette, de spiller ikke hver dag, og når de spiller blir det gjerne en time eller to og det er helt greit.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2012 #4 Skrevet 13. januar 2012 Ingen restriksjoner her... Men, det spilles ikke så mye... Vi oppfordrer heller til å gjøre andre ting, eller sier de må slutte å spille fordi vi skal ut og gå tur, besøke noen e.l. Vi kutter sjelden eller aldri spillingen for så å sitte og henge, evt be dem finne på noe annet selv... jeg synes det er viktig at de får gjøre ting de synes er morsomme, og at de ikke faller utenfor i forhold til kamerater.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 13. januar 2012 #5 Skrevet 13. januar 2012 Her varierer det veldig mye hvor stor interessen er. I perioder spiller de ikke på flere uker, og knapt nok måneder. Spesielt på sommeren. I andre perioder, gjerne spesielt om de har fått et nytt spill, vil de gjerne spille "hele dagen", og da må vi begrense dem. De får spille 1-2 timer to ganger for dagen i helgene i periodene de vil spille mye. Det høres sikkert mye ut, men det er ganske sjeldent de har så intense perioder, så det går bra. Det som er viktig å huske på er at barnet ditt egentlig er litt for liten til 3DS (de bør være minst 7 år), så han bør spille det aller meste av tiden med 3D-effekten av.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2012 #6 Skrevet 13. januar 2012 Her varierer det veldig mye hvor stor interessen er. I perioder spiller de ikke på flere uker, og knapt nok måneder. Spesielt på sommeren. I andre perioder, gjerne spesielt om de har fått et nytt spill, vil de gjerne spille "hele dagen", og da må vi begrense dem. De får spille 1-2 timer to ganger for dagen i helgene i periodene de vil spille mye. Det høres sikkert mye ut, men det er ganske sjeldent de har så intense perioder, så det går bra. Det som er viktig å huske på er at barnet ditt egentlig er litt for liten til 3DS (de bør være minst 7 år), så han bør spille det aller meste av tiden med 3D-effekten av. Det med 3D effekten er jeg klar over, og den er alltid av Har passord på den, så passordet må tastes før den kan skrus på. Jeg liker ikke å spille med 3D funksjonen selv heller, blir helt gal i øynene av det!
camilla^ Skrevet 13. januar 2012 #7 Skrevet 13. januar 2012 Vi bestemte at det ikke var tv og spill før barnetv tid. Etter det så kan de kose seg med det de vil. Sjeldent de setter seg ned med spill, men da kan de få lov å sitte til de skal legge seg. Så hvor lenge de får lov å sitte avhenger i når de skal legge seg. I helger får de lov å se på tv og spille frem til klokka er 12, etter det så er det av. Er barn eller voksne syke, så er det nesten frie tøyler. Siden ungene sjeldent spiller eller ser på tv så syns jeg det er helt greit. Etter vi innførte tidene så har ungene begynt å leke og gjøre andre ting, brettspillene våre ble mer populære også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå