Anonym bruker Skrevet 13. januar 2012 #1 Skrevet 13. januar 2012 Trenger litt hjelp, står så lite på Nav sine sider. Jeg er sykemeldt fram til 1. februar. Fom. 1. feb skal jeg over på svangerskapspenger. Noen som vet om jeg kan sende søknaden allerede nå? Jordmor har skrevet under på søknaden, men er litt usikker på om jeg må vente til sykemeldingen har gått ut. Noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2012 #2 Skrevet 13. januar 2012 Tror du kan sende den inn med start dato ifra da sykemeldingen avsluttes... Jeg "knotet" også mye med svangerskapspenger, og regler i starten -men her sendte fastlegen inn søknaden. Evt så kan du jo ringe de or å være sikker, syntes det var lettere når de forklarte en å lese nettsidene deres...
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2012 #3 Skrevet 13. januar 2012 Tror du kan sende den inn med start dato ifra da sykemeldingen avsluttes... Jeg "knotet" også mye med svangerskapspenger, og regler i starten -men her sendte fastlegen inn søknaden. Evt så kan du jo ringe de or å være sikker, syntes det var lettere når de forklarte en å lese nettsidene deres... Har ringt dem, men synes ikke jeg ble noe klokere. Virker ikke som de som jobber i Nav har særlig kunnskap ang svangerskapspenger. Jordmora mi som ordner dette for meg, men jeg må selv sende den inn. Legen min vil bare forlenge sykemeldingen. Men jeg er jo ikke syk..... HI
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2012 #4 Skrevet 13. januar 2012 Ja, virket litt som om hun leste ifra nettsiden når jeg ringte også... :/ Problemet med overgang sv.penger er jo at det kan være litt behandlingstid, og en del av jentene på jobben min har slitt med å ikke å utbetalingene osv.. Selv ble dette "heldigvis" et risikosvangerskap, og jeg er dermed sykemeldt videre pga det. T.o.m fastlegen min syntes det var lettere for han hadde kjempet med NAV før,hehe. Det gjør sikkert ingen skade å sende inn søknaden nå (ta en kopi, så du har hvis papirene hos nav blir "borte" -noe de har en tendens til å gjøre) -så om det er beh.tid, så er det kanskje klart til utbetalingen i februar/mars... #2
[email protected] Skrevet 13. januar 2012 #5 Skrevet 13. januar 2012 hei! Jeg var i samme situasjon som deg. Sendte inn søknad om svangerskapspenger den 4 november, sykemeldingen min gikk ut den 21 november. Jeg fikk da et vedtak i posten fra nav om at jeg var innvilget sv penger fra den 21. Altså jeg "gikk videre" på sv penger har fått utb som vanlig siden det så du kan bare sende inn, bedre at de får det tidlig for jeg tror den er 6 uker behandlingstid!
Blubblubb Skrevet 13. januar 2012 #6 Skrevet 13. januar 2012 Jeg sendte inn søknad om svangerskapspenger før jul og fikk til svar at det var inntil 2mnd behandlingstid! Jeg mottar jo full lønn, men jobber 50 %. Så tanken har slått meg - hva om de avslår...!? Tror ikke det skjer, men jeg kan jo ikke betale tilbake lønna om NAV sier nei, spesielt ikke siden det er arbeidsgiver som ikke har ønske å tilrettelegge... Jeg opplevde også at saksbehandler hos NAV aldri hadde hørt om det og først ikke ville godta skjemaet jeg hadde fått av jordmor... :-P
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2012 #7 Skrevet 14. januar 2012 Takk for svar Da sender jeg det inn over helga så får jeg håpe de innvilger det. Slet veldig med nav da jeg ble sykemeldt. Ble sykemeldt i begynnelsen av oktober men fikk ikke penger før 6. januar Og da jeg ringte for å høre om sv penger hadde de veldig lite kunnskap om noe som helst.. Hun jeg snakket med leste direkte fra nettsiden og hun konkluderte med at "det måtte vel kanskje være sånn da" på det jeg spurte om..... Imponerende...
Linerlen og pipipen Skrevet 14. januar 2012 #8 Skrevet 14. januar 2012 Du kan gå på facebook og søke på foreldrepenger. Der er det en finfin side hvor du får kjapt svar, Synes de er flinke der hvertfall!
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2012 #9 Skrevet 14. januar 2012 Du kan gå på facebook og søke på foreldrepenger. Der er det en finfin side hvor du får kjapt svar, Synes de er flinke der hvertfall! Takk Men det er svangerskapspenger jag skal ha
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå