Gå til innhold

Husarbeid (inspirert)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av debatt om kvinner som ikke gjør husarbeid (og menn for den saks skyld). Jeg mener oppriktig at den parten i forholdet som har høyere standard på det å ha det skinnende rent og ryddig rundt seg, bør alene stå for den delen av renholdet som er "over" den andre partens standard. Nå forutsetter jeg at begge har standard som er på linje eller over det "normale" standard med klesvask, oppvask, forsvarlig renhold og hygiene.

Jeg synes IKKE at mannen skal gjøre mer enn det han mener er bra nok, hvis fruen har støv på hjernen og løper med støvklut hele dagen. Man kan ikke forlange at partneren vasker gulvet hver eneste dag kun fordi man selv er bakteriehysterisk. Jeg synes at innenfor det normale bør det deles 50/50 hvis begge er i full jobb, og noe skjevere hvis en av partene er helt eller delvis hjemme. Men alt det overskytende bør utføres av den i forholdet som har høyere standard.

Flere meninger om saken?

Videoannonse
Annonse
Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Liker og er enig med deg:-)

Skrevet

helt enig ja :) tror samboer`n min er veldig takknemlig for at jeg har såkalt støv på hjernen,elsker å rydde,vaske og pynte jeg da :) så veldig skjelden han trenger å gjøre noe inne,liker å styre med det selv...ute derimot og bilvask,det er hans ansvar :P

Skrevet

Enig. Og dersom den som har støv på hjernen ikke liker å vaske, da har man et problem....

Skrevet

Joda jeg er forsåvidt enig..jeg har vel litt støv på hjernen, men så er det også jeg som gjør mest husarbeid:) Liker å ha ting på min måte:)

Min samboer er mer skippertak person, han kan fint vaske og styre på en dag..men det er ikke sååå ofte det skjer nei!

Men vanlige ting som å rydde etter måltid etc gjør vi automatisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...