Anonym bruker Skrevet 13. januar 2012 #1 Skrevet 13. januar 2012 Ja det er greit at noen ikke får det til av forskjellige grunner. (Amming altså) Men jeg forstår ikke de som bestemmer seg for å ikke amme, velger det bort før de har prøvd???
MamaLadyBug Skrevet 13. januar 2012 #2 Skrevet 13. januar 2012 jeg synes det blir feil å spekulere i hvorfor folk velger å gjøre som de gjør. De fleste har sine grunner til det. Vi som ikke velger bort amming har null forutsetning for å kunne forstå hvorfor noen gjør det. Ja noen av grunnene man får servert er dumme men det er alikevel ikke noe vi behøver å bry oss med. Jeg er en av dem som ikke valgte det bort selv om jeg ikke har fått det til noen av gangene. Jeg synes ikke det er grusomt at en av mine venninner har valgt bort ammingen med begge barna sine før hun prøvde når jeg selv slet som en gal for å å det til. Amming var en ting hun aldri følte seg komfortabel med ¨skulle gjøre og det respekterer jeg. Amming og morsmelk er best men ikke for enhver pris;)
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2012 #3 Skrevet 13. januar 2012 Ja det er greit at noen ikke får det til av forskjellige grunner. (Amming altså) Men jeg forstår ikke de som bestemmer seg for å ikke amme, velger det bort før de har prøvd??? Jeg synest ammingen gikk som en lek, så jeg kan ikke sette meg inn i situasjoner der det ikke gjør det. At noen velger det bor respekterer jeg. Kunne ikke gjort det selv, men andre mennesker har andre erfaringer og forutsettninger en meg, og må få gjøre sine valg uten at jeg bryr meg.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2012 #4 Skrevet 13. januar 2012 Ja det er greit at noen ikke får det til av forskjellige grunner. (Amming altså) Men jeg forstår ikke de som bestemmer seg for å ikke amme, velger det bort før de har prøvd??? Vet du om så mange som har valgt bort amming uten å prøve først? Jeg kjenner ingen og vet heller ikke om noen som ikke prøver først. Og mener du at du har rett på å vite slike private ting om andre? Amming er og blir en privat sak inntil den det gjelder selv vegler å fortelle.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2012 #5 Skrevet 13. januar 2012 Jeg kjenner ingen som har valgt bort amming før de har prøvd. Tvert imot har de fleste som etterhvert droppet det strevd vettet av seg for å få det til, uten hell. Andre jeg kjenner igjen, har vært utsatt for seksuelle overgrep, og fant det derfor ubehagelig å amme. Hvorfor mener du at du skal vite detaljene i folks avgjørelser ang dette? - hilsen en som ikke fikk til å amme, selv etter mye strev, men fullpumpet i 6 mnd, og delpumpet i 12.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2012 #6 Skrevet 13. januar 2012 Jeg kjenner ingen som har valgt bort amming før de har prøvd. Tvert imot har de fleste som etterhvert droppet det strevd vettet av seg for å få det til, uten hell. Andre jeg kjenner igjen, har vært utsatt for seksuelle overgrep, og fant det derfor ubehagelig å amme. Hvorfor mener du at du skal vite detaljene i folks avgjørelser ang dette? - hilsen en som ikke fikk til å amme, selv etter mye strev, men fullpumpet i 6 mnd, og delpumpet i 12. Jeg vet om folk som har valgt bort amming fordi de ikke vil ha hengepupper. Og dette vet jeg fordi disse personene har sagt dette til meg selv. Og ja jeg må si at det syns jeg er egoistisk! Folk kan ha mange grunner for å ikke amme, og går det ikke så går det ikke, velger man og ikke gjøre det da har jeg full forståelse for det.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2012 #7 Skrevet 13. januar 2012 Jeg vet om folk som har valgt bort amming fordi de ikke vil ha hengepupper. Og dette vet jeg fordi disse personene har sagt dette til meg selv. Og ja jeg må si at det syns jeg er egoistisk! Folk kan ha mange grunner for å ikke amme, og går det ikke så går det ikke, velger man og ikke gjøre det da har jeg full forståelse for det. Disse er da likevel i mindretall? Jeg har hvertfall aldri hørt om noen som har sagt dette. De fleste vet vel uansett at det er graviditeten som ødelegger puppene. De få jeg kjenner som ikke har villet amme i det hele tatt er enten kvinner osm har vært utsatt for grove seksuelle overgrep, og dermed sliter med sitt forhold til kroppen sin pga dette, eller kvinner som har flere barn og strevde livet av seg ift ammingen med de andre barna.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2012 #8 Skrevet 13. januar 2012 Jeg kjenner ingen som har valgt bort amming før de har prøvd. Tvert imot har de fleste som etterhvert droppet det strevd vettet av seg for å få det til, uten hell. Andre jeg kjenner igjen, har vært utsatt for seksuelle overgrep, og fant det derfor ubehagelig å amme. Hvorfor mener du at du skal vite detaljene i folks avgjørelser ang dette? - hilsen en som ikke fikk til å amme, selv etter mye strev, men fullpumpet i 6 mnd, og delpumpet i 12. Jeg vet om folk som har valgt bort amming fordi de ikke vil ha hengepupper. Og dette vet jeg fordi disse personene har sagt dette til meg selv. Og ja jeg må si at det syns jeg er egoistisk! Folk kan ha mange grunner for å ikke amme, og går det ikke så går det ikke, velger man og ikke gjøre det da har jeg full forståelse for det. Men for alt du vet kan hengepuppe argumentet være letter å fortelle en sanheten. "Nei du jeg velger å ikke amme fordi jeg ble seksuelt misbrukt i puberteten, og mine voksende bryster var en stor del av misbruket" Det folk velger å fortelle er ikke alltid sanheten. Og om så noen skulle velge å ikke amme grunnet hengepupper (som forsåvidt ikke kommer av amming, men av hormoner), så la det være deres valg da. Noen har faktisk så syke kroppsideal at det kan forkludre mye å få hengepupper, eller noen kilo formye, mer enn vi andre dødelige kan forstå.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 13. januar 2012 #9 Skrevet 13. januar 2012 [ Men for alt du vet kan hengepuppe argumentet være letter å fortelle en sanheten. "Nei du jeg velger å ikke amme fordi jeg ble seksuelt misbrukt i puberteten, og mine voksende bryster var en stor del av misbruket" Det folk velger å fortelle er ikke alltid sanheten. . Kan si meg enig med dette. Min venninne valgte å ikke amme. Og jeg vet at det er fordi hun sliter med alvorlige traumer og et sykt forhold til kroppen sin etter langvarig seksuelt misbruk. Det hun derimot forteller "ukjente", er at hun ikke fikk til å amme pga silikoninnlegg. Så man skal ikke være så sikker på at man vet alt her i verden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå