Gå til innhold

MME/vann til baby 6mnd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på hva dere andre gjør.

Nå er lillegull 6mnd og jeg har en stund forsøkt å innføre vann til måltidene, foreløpig uten gode resultater. Han spiser ikke mye grøt og middagsmåltid og tenkte dette kom av at han har fått 4-5 måltid med mme. Har derfor kuttet ned på dette og håpet jeg kunne gi han vann istd på noen av måltidene. Men hva gjør jeg når jeg da ikke får i han noe vann til grøtmåltidet? Skal jeg gi han litt mme etter hvert måltid eller finnes det alternativ til vann/mme? Noen med lignende erfaringer? Føler det blir litt "feil" når han ikke får noe drikke etter grøten. Tenker han må bli hard i magen av dette?

Tanken nå er mme på morgenen, så grøt og vann til lunsj, middag og mme, grøt og vann og evt mme til et siste måltid før natta. Har prøvd meg litt fram noen dager, og han har avføring men den er blitt fastere. Og det må vi vel uansett regne med siden han nå får fastere føde.

Ble noe rotete forklart, men håper dere forstår "problemet" her :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har samme problem, jentungen nekter og drikke vann. Så jeg har litt pulver i ei full flaske med vann, å da drikker hun sånn omtrent halve flasken på det meste.

Skrevet

Jeg har samme problem, jentungen nekter og drikke vann. Så jeg har litt pulver i ei full flaske med vann, å da drikker hun sånn omtrent halve flasken på det meste.

Det er det jeg også har begynt å prøve på. Metter ikke like mye da :)

Skrevet

Det er derfor jeg gir det til grøten ;) hun får vanlig melk ellers :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...