Gå til innhold

Hårfrisyre på gutter 3 og 5 år ???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere:)

Jeg har kommet i en rar " krangel" med min eksmann. Jeg tenker at gutter på 3 og 5 år er veldig søte og tøffe med barbert hode, altså ikke skallet men kort. Dette kan jeg gjøre hjemme med en barbermaskin.

Min eksmann blir sint hver gang jeg har barbert dem, mener de blir for korte, at andre barn i den alderen ikke har slik hårfrisyre og vil at jeg skal ta dem til frisør!

Frisør i den alderen vil jo si hver 5-6 uke og koster 250-300 kr per hode i det område jeg bor. Jeg tenker det er unødvendig og at når gutta blir så store at de skal ha gele / spray i håret og blir mer opptatt av utseendet sitt så kan jeg vurdere det men foreløpig mener jeg det er tull! Har kikket på guttene i barnehagen og synes det er veldig få der som har frisyre..men kanskje det er bare mine øyne som ser feil?!?

Bedt min eksmann ta dem selv til frisør om han ønsker det, og til nå har han ikke gjort det..klager bare til meg.

Hvordan ser gutta deres ut?? er jeg vanskelig og ikke en god mor overfor mine gutter som barberer dem??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg bruker hårklippemaskin på gutten min på snart 4 år. kan jo stille den slik at det ikke blir alt for kort.. Det går velig fint :)

Skrevet

ja det er sånn klippemaskin jeg bruker..bare kalte det barbermaskin..men jeg stiller den inn så det blir samme lengde over hele hodet..er ikke så flink at jeg klarer en frisyre med den..

Skrevet

Jeg bruker også klippemaskin på min 3-åring... Klarer ikke å klippe selv, og ikke står han noe i ro heller. Enkelt og greit med klippemaskin, og jeg synes de blir fine også. Tar selvsagt ikke helt kort.

Hvis din eks virkelig reagerer slik så får han ta dem med til frisøren selv ja, og slutte å klage på deg, som faktisk gjør noe med det når håret blir for langt!

Skrevet

Ser dere ikke at barna får "Eggehodet" av å bruke samme innstillingen på maskinen over hele håret? Om dere ikke gidder å dra de til frisør (Noe jeg skjønner er svært dyrt med gutter som skal klippes så ofte), så bruk ihvertfall TRE forskjellige innstillinger!

1 : Korteste bak i nakke opp til midten av ørene

2 : Mellomste fra midt på ørene og opp til der hvor hodet begynner å bue seg inn igjen.

3: Lengste på toppen.

Det blir garantert finere! Og ALLTID dobbelsjekk rundt ørene, at det ikke er lange tuster som stikker ut.

:)

Skrevet

Jeg synes ikke barberte /kortklipp på små gutter er noe fint. Minner meg om militærklipp. Hadde det ikke vært for at min sønn har ca 38 store verver i håret vill jeg hatt bolleklipp

Skrevet

Vår gutt går alltid til frisør, han er 4 år. Vi passer på å gå til lærlinger og betaler max 150 kr :) det er det verdt! Jeg personlig syns det er fint med sveis og ikke klippemaskin.

Men smaken er som baken..

Men tipser om å leite opp frisørsalonger med lærlinger, eller dra litt ut av byen for å klippe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...