Anonym bruker Skrevet 12. januar 2012 #1 Skrevet 12. januar 2012 jeg er ferdig med permisjon om 8 uker, og har fått tilbud om en stilling som krever skiftarbeid i fabrikk der linjen går døgnet rundt og er delt i tre skift.. (8-16, 16-23 og 23-8) turnusene er jeg ikkje helt sikker på enda da dette er en nyoppstartet linje, men det er vel rundt en uke på hvert skift eller lignende vil jeg tro.. oppstarten er 3 uker før permisjonen min går ut, og da vil det være innkjøring og opplæringsperiode i begynnelsen for alle.. vi har to små barn på 2,5 og 8 mnd, der eldstegutten er i full barnehage og minsten ønsker vi å ha hjemme så lenge som mulig, og har en bestemor som har mulighet til å være her når jeg jobber 8-16 skiftet.. min mann jobber også hovedsaklig 8-16 men tar nå på seg mye frivillig overtid.. ville dere takket ja til denne stillingen, eller gå i ulønnet permisjon frem til minste er ett år å så finne en ny mindre betalt jobb med mer beleilige tider i forhold til barnehagen? det hjelper oss veldig godt ut økonomisk, men om det kommer til å "gå rundt" praktisk er det som er viktigst..
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2012 #2 Skrevet 12. januar 2012 jeg er ferdig med permisjon om 8 uker, og har fått tilbud om en stilling som krever skiftarbeid i fabrikk der linjen går døgnet rundt og er delt i tre skift.. (8-16, 16-23 og 23-8) turnusene er jeg ikkje helt sikker på enda da dette er en nyoppstartet linje, men det er vel rundt en uke på hvert skift eller lignende vil jeg tro.. oppstarten er 3 uker før permisjonen min går ut, og da vil det være innkjøring og opplæringsperiode i begynnelsen for alle.. vi har to små barn på 2,5 og 8 mnd, der eldstegutten er i full barnehage og minsten ønsker vi å ha hjemme så lenge som mulig, og har en bestemor som har mulighet til å være her når jeg jobber 8-16 skiftet.. min mann jobber også hovedsaklig 8-16 men tar nå på seg mye frivillig overtid.. ville dere takket ja til denne stillingen, eller gå i ulønnet permisjon frem til minste er ett år å så finne en ny mindre betalt jobb med mer beleilige tider i forhold til barnehagen? det hjelper oss veldig godt ut økonomisk, men om det kommer til å "gå rundt" praktisk er det som er viktigst.. Jeg ville tatt jobben. Mannen din trenger sikkert ikke jobbe så mye overtid når du er i jobb og kan kan fint være med barna, på lik linje som du er når han er på jobb.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2012 #3 Skrevet 13. januar 2012 noen andre som han en mening? trenger virkelig tenke-hjelp her.. og hva med at jeg ikke er ferdig med permisjon før de starter? kan jeg utsette disse ukene til fellesferien for eksempel?
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2012 #4 Skrevet 13. januar 2012 Hør med nav om pappaen kan ta de ukene? Er jo mulig dere kan ordne noe slikt.. Om pappaen hadde jobbet mindre overtid, så hadde jeg tatt jobben.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2012 #5 Skrevet 13. januar 2012 Du vil jo trenge hjelp av bestemor hver eneste uke da... Uken du jobber dagtid vil hun måtte være dagmamma for minste. Uken du jobber kveld må hun ha ungen fra du må gå til pappa kommer hjem etter å ha hentet eldste i barnehagen. Uken du jobber natten må du nok ha henne som dagmamma så du får sovet noen timer på dagen for å ha en aktiv unge hele dagen etter å ha jobbet natten grenser til uansvarlig. Om bestemor er villig til å jobbe som dagmamma har dere jo ikke noen problemer, mannen din kan jobbe overtid de ukene du jobber dag og natt, men ikke ukene du jobber kveld. Regner med dere vil lønne bestemor siden det blir nesten full jobb for henne også. Jeg liker ikke å være avhengig av andre på den måten så jeg hadde ikke gjort det. Jeg hadde ventet til minste skulle i barnehagen og funnet meg en dårligere betalt dagstilling.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2012 #6 Skrevet 13. januar 2012 Permisjonen kan dere overføre til far eller du kan utsette den inntil ungen er 3 år. Jeg ville tatt jobben om bestemor virkelig tok jobben frem til bhg start alvorlig. og mannen kan ikke jobbe overtid når du jobber. Men det forstår han vel selv? En slik ordning med bestemor blir jo uansett bare frem til august om dere får bhg plass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå