KCJ Skrevet 12. januar 2012 #1 Skrevet 12. januar 2012 Fordi magen ikke hadde vokst spes de siste ukene ble jeg i dag sendt på sykehuset for sjekk. Jo da... der lå det en bitte liten jente... Alt var vist bra, og gjennomstrømningen i navlesnoren var bra. Men de beregnet fødselsvekten til 2-2300gr. Er ikke dette lite? Noen som selv har fått små barn, hva er grunnen egentlig... ? Burde jeg være bekymret? Når jeg tenker meg om, så er vi ikke kjente for å føde store barn i min fam. men mellom 2500-3000gr.
Kreps -72 Skrevet 12. januar 2012 #2 Skrevet 12. januar 2012 Var på ul en måned før fødsel med min første for en del år siden, der de anslo han å være rundt 4000 ved fødsel. Han kom på termin, og veide bare 2990g, så Så rett hadde de... Er helt greit å få "små" barn, de tar det jaggu igjen seinere!! Lykke til
Fgf februar 12 Skrevet 13. januar 2012 #3 Skrevet 13. januar 2012 Er i samme situasjon som deg, ble sendt på ul da du fundusmål flatet ut. På sykehuset målte de gutten til å være i underkant av 2 kilo i uke 34, estimert vekt mellom 2,5 og 3 kilo. Skal på ny ul senere i dag ( fredag) så får vi se om han vokser, livlig er han iallefall,spesielt når mammaen vil sove....... Jeg var are 2600 selvda jeg ble født så tror det er genetisk jeg da. Lykke til med den lille perisessa
Venter nr3 er 22 år Skrevet 13. januar 2012 #4 Skrevet 13. januar 2012 hei,hvor langt på vei er du? sånn er det her og. jeg er 27 år og venter min 5 baby. nr en veide 2995. nr 2 veide 2770.nr 3 veide 2525. nr 4 veide 2850. di har sagt med denne at den er stor... men nå har det begynt å dabbe av. i uke 35 veide han ca 2300. skal på ul til mandag igjen(da er jeg i uke 37) det er godt di følger med da. jeg var lita når jeg ble født jeg å
Fgf februar 12 Skrevet 13. januar 2012 #5 Skrevet 13. januar 2012 Jeg er uke 36+1 og i dag veier småen 2300g etter ul- mål. Skal inn på ytterligere en kontroll om litt over to uker. Fikk beskjed om at han ligger 12% under gjennomsnitt, det blir ikkevigangsatt tiltak før mer enn 22% avvik.... Alt så bra ut, bra gjennomstrømning i navlesnor hjertelyden er fin, mye fostervann. Og endelig har han snudd seg med hodet ned. Dette er min første så er jo spent og syns det er leeenge med 4 uker igjen... 5 barn! Det står det respekt av! Og ja det er godt å bli fulgt opp.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå