Anonym bruker Skrevet 12. januar 2012 #1 Skrevet 12. januar 2012 Hvor mye penger bruker man på gaver til 4 åringer fra barnehagen? Og er det ok å feks kjøpe en barnefilm på kiwi til 79 kr?
Terese med to jenter Skrevet 12. januar 2012 #2 Skrevet 12. januar 2012 Ja, det synes jeg er en grei pris... Ikke over 100 hvertfall er liksom den uskrevne regelen her i bygda
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2012 #3 Skrevet 12. januar 2012 Her er det 50-100 som er vanlig! Det avtalte vi på et foreldremøte!
It's all about me Skrevet 12. januar 2012 #4 Skrevet 12. januar 2012 Her er det vanlig å bruke mellom 100 og 150.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2012 #5 Skrevet 12. januar 2012 det lurer jeg også på... jeg synes det hørtes ut som en fin pris...
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2012 #6 Skrevet 12. januar 2012 av og til lurer jeg på om det egentlig er så lurt å avtale priser på foreldremøter... hvis det hadde vært avtalt f.eks. 100-150 kr for en slik bursdag så ville jeg som forelder syntes det vært for mye i grunnen, til en slik bursdag, og følt det ganske teit hvis mitt barn skulle da ha med gave til 79 kr... men skjønner at det kan være lurt med veiledende summer selvsagt
Nikamo Skrevet 13. januar 2012 #7 Skrevet 13. januar 2012 Jeg synes det er absolutt bra nok Her ble det avtalt en pris på ca 50 kroner når eldste gikk i 1. klasse; det sier seg selv at dette er en vanskelig sum å overholde. (Skal nevnes at dette er over fem år siden, så det burde nok vært justert en smule ) Greit hvis man gir penger, men det blir jo mer når en skal prøve å finne noe som ikke bare er ræl... Derfor er det greit med en realistisk grense - synes maks 100,- er fint å forholde seg til.
lille sprelle Skrevet 13. januar 2012 #8 Skrevet 13. januar 2012 Jeg synes vennegaver til barnehagebarn ikke bør være for dyre. Under 100-lappen er fint. Prøver å raske med meg noe når jeg ser tilbud, så slipper jeg å stresse med det når hun skal i bursdag
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 13. januar 2012 #9 Skrevet 13. januar 2012 Vi ligger på rundt 100 kr. Sjelden at vi går over dette beløpet. Kjøper som regel inn på salg jeg da, så da blir det halve prisen. Prøver å ligge lavt også med tanke på mottaker. Er ikke så artig for foreldrene hvis den ene kjøper dyre gaver imens man får tilbake hårstrikk fra nille. Vi foreldrene har ingen konkret avtale om pris, men vi presser ihvertfall ikke gaveprisene verken opp eller ned med det vi gir.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå