Gå til innhold

Hjelp! Vi får for mye penger! Hehe:p

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har betalt på gjeld i årevis! Gamle inkassosaker! Nå er vi ferdig!!! :D :D Men nå kommer problemet, vi er livredd for å rote det til for oss igjen. Begge er i fulle jobber, vi tener ganske ok, men har betalt ganske mye på denne gjelda da, så har ikke hatt en krone til overs egentlig. Nå vil vi spare, kjøpe hus, ny bil, reise, kjøpe oss nye klær, alt på en gang! Og det går jo ikke! :S

Finnes det en plass vi kan få hjelp? Rådgivning? Kanskje sette opp budsjett?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommunen du bor i har gratis rådgivning

Skrevet

Så bra, da har dere jo vært kjempeflinke :)

Jeg ville gått i banken dersom jeg hadde en god kundebehandler, fått de til å hjulpet oss med hvor vi skal starte i forhold til hus og bil. For meg ville de to tingene vært viktigst... Hør hvor mye dere kan få i huslån og begynn å se på hus for eksempel :)

Nå er ikke jeg veldig fornuftig med penger da, heller impulsiv og hadde kjøpt hus så fort jeg hadde ordnet lån, hehe...

Men kunderådgivere i bank (hvertfall min) er veldig fornuftig og kommer med mange gode råd...

Skrevet

lag en sparekonto og sett inn en bestemt del der. Halvparten, to tredjedeler eller hva dere nå blir enige om. Da har dere litt mer å rutte med, og dere savner ikke pengene dere aldri har hatt :-) Da opparbeider dere dere en solid buffer som dere kan bruke på verkstedregninger, ferieturer, ny bil, hus osv. Men aldri tøm den, ha en regel på nedre grense dere skal ha :-) Så gøy å ha det slik :-)

Jeg gleder meg til sommeren, da slutter minstejenta i barnehagen, og det betyr ca 3500 ekstra hver mnd!

Hvor mye blir det på dere?

Skrevet

Lev på noenlunde samme budsjett som dere har gjort(kanskje litt høyere,men ikke så mye), og sett overskuddet på høyrentekonto :) Det er også fornuftige økonomers tips.

Lag budsjett, så dere har full oversikt. Ha "møter" hver uke om hva pengene er brukt til, og hva det trengs penger til.

DA vil dere kunne fantasere og oppnå det dere ønsker, men det tar tid. Og det vil det uansett gjøre :)

Og et godt råd- IKKE tro dere er rike nå.

Skrevet

ÅÅÅ herregud, det er snakk om rundt 20 000 i mnd! Det har vært trekk i lønn og ganske store innbetalinger til forskjellige inkassoselskap! Vi hadde rotet det skikkelig til!! Livredd for Å gjøre det igjen! Knallhardt Å fÅ det bort! Men ÅÅÅÅhhh sÅ verdt det!!

hi

Skrevet

Gratulerer:) min mann har vært i samme knipa å nå når det straks er ute av verden har han fått tilbud om økonomisk rådgivning i banken. Snakk med banken deres, kanskje noe de kan hjelpe dere med?

Skrevet

Nå tuller den anonymiteten igjen. Så at det var mamman til ******nurket som skrev innlegget. Velger ikke skrive hele navnet... SKJERPINGS DIB!

Skrevet

lag en sparekonto og sett inn en bestemt del der. Halvparten, to tredjedeler eller hva dere nå blir enige om. Da har dere litt mer å rutte med, og dere savner ikke pengene dere aldri har hatt :-) Da opparbeider dere dere en solid buffer som dere kan bruke på verkstedregninger, ferieturer, ny bil, hus osv. Men aldri tøm den, ha en regel på nedre grense dere skal ha :-) Så gøy å ha det slik :-)

Jeg gleder meg til sommeren, da slutter minstejenta i barnehagen, og det betyr ca 3500 ekstra hver mnd!

Slipper dere SFO?

Skrevet

Slipper dere SFO?

Ja, de er hos svigers en time før vi kommer hjem:-)

Skrevet

Da har dere litt mer å rutte med, og dere savner ikke pengene dere aldri har hatt :-)

Jo, jeg savner ofte pengene jeg aldri har hatt. Tror ikke det er uvanlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...